Onterechte incasso!

Discussie in 'De lounge' gestart door Eylem, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ben zo boos, ik moet even mijn gal spuien. En misschien zijn er nog tips of ervaringen....

    Zie net dat er vanochtend 54,90 euro van mijn rekening is afgeschreven door Sanoma Media voor een 'Pink Ribbon megagoodie pack' of zoiets. :( Ik heb dit helemaal niet besteld en ook geen incasso afgegeven. Lekker dan! Via internet kon ik het niet laten storneren. Klantenservice van de bank gebeld, blijkt dat de incasso niet gestorneerd kan worden omdat het een eenmalige incasso is :(:x . Fijn is dat! Sanoma kan zomaar ruim 50 euro van mij afschrijven zonder toestemming maar als IK mijn geld terug wil kan dat niet. Goed geregeld hoor!

    Nu wordt er een onderzoek opgestart en wordt er binnen 10 werkdagen contact opgenomen met me. Wanneer ik mijn geld terug krijg....no one knows. Oh ja en er liep nog een onderzoek over mijn 200 euro die de pinautomaat vorige week onterecht heeft ingeslikt, dat onderzoek duurt ook al 6 weken :x .

    Durft dat meisje aan het einde van het gesprek nog te zeggen "mag ik nog iets vragen? Weet u dat er weer een nieuwe spaaractie is?" JA LIEVE MEID er blijft voor mij erg weinig over om te sparen zo!

    Heerlijk begin van deze regenachtige vrijdagochtend ;)
     
  2. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oooooh ik had die pink ribbon gebeuren even gebeld!
    Laat ze maar met een mooie verklaring komen en het geld terug storten.
     
  3. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ja ik heb Sanoma ook een pissige mail gestuurd....*diepe zucht*
     
  4. an12

    an12 Actief lid

    3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Ow wat vervelend is dat he!!
    Ik heb een poosje bij de bank gewerkt, en ik zie dat je gedaan hebt wat je kan doen.
    De bank gaat inderdaad een onderzoek doen, dat houd in dat Sanoma moet kunnen aantonen dat hun een machtiging van jou hebben. Kunnen ze dat niet aantonen, dan krijg je je geld weer terug.
    Wat betreft die 200euro van het pinnen... Ik vind 6 weken wel heel erg lang. Ik weet dat het soms iets langer kan duren, maar ik zou daar nog eens achter aan gaan om te vragen of ze het uberhaubt wel hebben gedaan.

    Heel veel succes ermee, en alvast fijn weekend!!
     
  5. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Gelukkig is het niet zo'n groot bedrag maar dat soort dingen zijn hier ook regelmatig voorgekomen...

    maar hoe kan een onderzoek naar het inslikken van je geld bij het pinautomaat al 6 weken duren als het vorige week is gebeurd?
     
  6. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Lullig is dat ja, maar waarom bel je sanoma niet?
     
  7. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Zo da's niet niks, 250 euro extra weg. Hoe kan het dat een pinautomaat geld inslikt, wanneer gebeurt dat normaal dan? Ik hoop voor je dat je snel alles terughebt want dit slaat natuurlijk nergens op.
     
  8. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Onderzoek duurt totaal 6 weken, waarvan de eerste nu verstreken is.
     
  9. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Pff, dikke ellende die Sanoma.

    Ik had op tijd een abo op een tijdschrift opgezegd. Bevestigingsmail gekregen, dus ik denk; Is opgelost.
    Word er toch weer een bedrag afgeschreven. Gestorneerd, vervolgens een brief of ik het bedrag alsnog wil overmaken. Gebeld; zou een foutje zijn, zou een notitie worden gemaakt en het bedrag hoefde niet afgeschreven te worden.

    Na 2 maanden weer een acceptgiro met de mededeling dat ik het tijdschrift niet zou ontvangen tot ik betaald had. Weer gebeld, weer gezeur en zou weer geregeld worden.

    Nu ben (was) ik ook lid van de disney boekenclub, maar had al twee keer geen boek ontvangen. Hebben ze de levering hiervan stilgelegd, omdat ik het tijdschrift niet had betaald.. Ook gelijk maar opgezegd; mafketels.

    Kreeg nog steeds enveloppen met dreigbrieven dat ze een incassobureau op me af sturen als ik niet binnen 2 werkdagen betaal.

    Heb ze een paar weken terug een aangetekende brief gestuurd met een kopie van de bevestigingsmail en de mededeling dat ik de termijnen van de boekenclub terug wil, tenzij ik de boeken nog nageleverd kan krijgen. Als ik binnen 10 werkdagen geen reactie van ze heb ontvangen onderneem ik verdere stappen.

    Nog geen week later een excuusbrief met de mededeling dat alle openstaande kosten worden kwijtgescholden en de bedragen van de boekenclub terugkreeg. Stond er inderdaad een paar dagen later op.

    Geen Sanoma meer voor mij.
     
  10. kirst78

    kirst78 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou da's ook lekker ;). Ik zou heel erg sjagrijnig zijn en meteen gebeld hebben! Zo maar geld afschrijven... Hier heb ik een maand geleden een dubbele afschrijving gehad van het tanken, heb een week over gedaan om het terug te krijgen. Ze stuurde me van kastje naar de muur, maar ik bijt me er zo in vast dat ik het ook terug wil. Wens je succes met het terugkrijgen van he geld en zeker als het zolang duurt, rente vragen :)
     
  11. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hihi, ja tuurlijk, het is net hoe je het leest ;) dacht al :D
     
  12. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Wat betreft dat geld inslikken; ik was aan het pinnen bij een SNS automaat (ik zit bij de ING dus andere bank), ik had bedrag gekozen en zou net mijn pasje en geld terugkrijgen toen de automaat crashte; alles ging op zwart en hij was overleden. Maar mijn geld is dus wel afgeschreven. En omdat het een SNS automaat is en geen ING duurt dat onderzoek 6 weken :x waarvan nu inderdaad de eerste week verstreken is.

    Het gekke is dat mijn zusje gisteren wel dat pakket waar ik nu voor betaald heb heeft besteld. Ze heeft dan wel dezelfde achternaam maar natuurlijk een heel ander rekeningnummer enzo. Lijkt me niet dat het daardoor mis is gelopen, maar het is wel een beetje typisch (bij haar is het geld ook nog niet afgeschreven).

    Nou ja, ik zal maar rustig ;) afwachten...
     
  13. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Ik zou echt bang zijn dat die automaat het opeens weer doet en 200 euro tapt voor de eerstvolgende voorbijganger :')
     
  14. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Misschien hebben ze jullie rekeningnummer door elkaar gegooid.
    Die van jullie op naam van haar zeg maar...
     
  15. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Of heeft je zusje misschien per ongeluk jouw rekeningnummer ingevuld?
    Lijkt me sterk hoor, maar je weet maar nooit.

    Ook zou het dan wel heel erg snel zijn, dan ze incasseren.

    Nog even een tip: (mocht Sanoma geen andere incasso's bij je mogen doen) laat die incasso blokkeren. Kunnen ze niet nog een keer afboeken.
     
  16. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    nou idd, dat zou echt heel erg lullig zijn. Geld blijft gelukkig maar een paar seconden zitten hoor. Als het niet binnen een bepaalde termijn uitgenomen wordt, wordt het ook ingeslikt. Maar dan moet je wel het geluk hebben dat er geen persoon achter je staat die het uitneemt en voor zichzelf houdt.
     
  17. Pluutje

    Pluutje Fanatiek lid

    3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    ...oh Sanoma?! :( Succes!!
     
  18. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Dat zou kunnen in theorie, maar ik gebruik eerst mijn aangetrouwde naam en dan mijn meisjesnaam bij de bank dus de kans lijkt me klein (mijn zusje is nog niet getrouwd dus heeft alleen haar meisjesnaam)

    Nee dat is niet zo, dat hebben we meteen gecheckt.

    Goede tip, dank je wel, ga ik zeker doen, want ik ga echt noooooit iets bij die oplichters bestellen :x

    Dat is niet het geval geweest, ik ben een kwartier bij de automaat blijven staan, maar hij deed gewoon niets meer, er kwam een Windows schermpje en dat was het. Daarna is er iemand van SNS bijgekomen zoals ik begrepen heb van de Hema (daar staat die automaat).


    Nou goed, ik ben nu helemaal over de flos, kreeg een brief van de ING dat ik mijn 200 euro NIET terugkrijg :$ omdat de afschrijving terecht is en er volgens de automaat geen geld is achtergebleven :$:x:$ . Lachen, maar niet heus! Geld en/of pasje zijn er niet meer uitgekomen, dat heb ik al nagevraagd bij de Hema. Gelukkig mag de ik naam van de medewerker die alles heeft gezien gebruiken, ik ga heel hard mijn best doen op een klachtenbrief want ik laat het hier natuurlijk niet bij zitten. Snif....200 euro, en het was precies de kinderbijslag :( . K*tzooi!
     
  19. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Jemig, dat is wel heel vervelend

    Hoop dat je met die gegevens toch je geld terug krijgt

    En ook je geld van senoma
     
  20. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Jeetje dat meen je niet, wat een naaistreek zeg. Is dat even makkelijk geld verdienen :O
     

Deel Deze Pagina