Naar aanleiding van dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/394790-goed-alternatief-voor-renault-scenic-4.html wil ik nu even vragen wat jullie vinden van deze auto's en voor welke je zou gaan en waarom. ben zelf echt een leek in dit soort dingen vandaar mijn vraag. vandaag een telefoontje gekregen dat de distributie riem van onze Scenic kapot is en dat het ons 2000 euro zou kosten om te vervangen. Nou gaan we dat niet meer in deze renault stoppen dus gaan we maar op zoek naar iets anders. Voor welke zouden jullie gaan ? Ford, Focus, 1.8i 16v Ghia auto te koop - AutoScout24 Ford, Focus, 1.6 StationWagon Airco El ramen APK t/m 05-2013 auto te koop - AutoScout24 Citroën Xsara Picasso 1.6i 2001 Benzine - Occasion te koop op AutoWereld.nl Ben nog verder aan het zoeken dus het is niet zo dat we uit deze drie moeten kiezen. Maar ben gewoon even benieuwd.
Van deze 3 zou ik voor de Citroën gaan, puur omdat deze de minste kilometers en het jongste bouwjaar heeft.
Nou, ik dus niet zo snel voor deze citroen. Het is een meeneemprijs zonder inruil en garantie en laat nou net half november de APK aflopen. Als je er voor zou willen gaan, zou ik de auto wel door een andere garage laten ( APK) keuren voordat je hem definitief koopt Verder heb ik niet veel kennis.
Focus station! Vind het niet veel km's voor een auto van 13 jaar oud en de focus is een super fijne auto. Station uitvoering geeft veel ruimte
2000 euro voor een distributieriem?? Ik betaalde bij de dealer net aan 600 euro voor een nieuwe, 2000 euro vind ik wel extreeeeeem veel geld. Maar vraag: ben je zelf naar de dealer toegereden dan? Want dat kan namelijk niet met een kapotte distributie riem he Maar buiten dat: niet letten op aantal kilometers. Een auto van 10 jaar oud met 100.000 op de teller kan vaak meer problemen geven dan een auto van 10 jaar oud met 180.000 op de teller. Lage kilometerstand is echt niet beter , denk aan korte afstanden, te weinig mee gereden, motor nooit echt goed warm geworden etc. Liever een auto van 10 jaar oud met 180.000 kilometer dan een met 100.000 km
Toen wij gisteren ochtend naar de garage wilde rijden ratelde er iets onder de motorkap, mijn man is uitgestapt en wilde kijken en toen starte de auto niet meer. We zijn dus getrokken door de auto van mijn schoonvader naar de garage, dus nee we hebben niet zelf met de auto gereden, da ga nie he
Nee precies, ik denk al, andere naaien ze je waar je bijstaat, dat hun hem perongeluk kapot maken enzo weetje. Maar ik zou echt rondbellen naar andere garages wat een nieuwe riem kost, voor 2000 euro heb ik namelijk een 1.6 16v blok uit 2005 met 60.000 kilometer op de teller incl inbouw, dus 2000 euro is echt extreem hoor, nog nooit zulke bedragen gehoord. Of de riem moet overal tussen vastgelopen zitten en alles kapot hebben getrokken.
Ik heb gelukkig iemand via via gevonden die het misschien voor een prikkie kan maken, of dat lukt of niet die auto gaat sowieso de deur uit,
Volgens mij maakt het behoorlijk wat verschil of je je distributieriem op tijd vervangt of wanneer je hem kapot rijdt. Dat laatste is een stuk duurder! Vandaar ook dat prijsverschil van 600 en 2000 euro!! Tenminste...bij mijn weten... Verder niet heel uitgebreid de advertenties doorgelezen. Maar voor de eerste ford zou ik niet kiezen. Krijg je ongetwijfeld spijt van de kofferbak!
Ik zou die citroen absoluut niet vertrouwen, geen inruil, geen garantie... En onze ervaringen met citroens zijn dat het goede auto's zijn, maar vaak olie slurpen.... De ford focussen die er tussen staan zijn allebei nog in goede staat, voor een auto van die leeftijd dan. Het is dan vooral waar je meer gemak van gaat hebben. Denk dat ze allebei veel ruimte hebben in de koffer. Over het algemeen zijn Fords wel goede auto's. Succes, het blijft moeilijk kiezen....
Als je de auto voor een prikkie kan laten maken zou ik het doen en hem dan inruilen. dus dan zou die citroen al afvallen.
Heel veel autobedrijven adverteren hun autos tegenwoordig met meeneemprijzen, dat wil niet zeggen dat het slechte autos zijn. Vaak kun je gewoon garantie bijkopen, tenminste bij ons tenzij het hele oude autos zijn.. En alles wat zonder garantie weggaat bij ons, is in ieder geval opnieuw apk gekeurd
Het bedrijf waar de eerste auto staat is niet bovag aangesloten, tenminste dat zie ik nergens staan.. De citroen is inderdaad apk bijna verlopen, zou hem dus eerst laten keuren voor je hem koopt..
nee, een riem is een riem, of ik hem nou doorslijt of hij nog heel is, maakt niet uit. Het ligt eraan of de riem andere onderdelen kapot geslagen heeft of ergens tussen gelopen is waardoor alles uit elkaar moet, wat vaker het geval is als je hem kapot rijdt, maar dan nog is 2000 euro echt belachelijk veel.
Moet ik zo even aan mijn man vragen ( die slaapt want die heeft nachtdienst ) durf ik dus niet te zeggen. Maar de vorige eigenaar had hem nog vervangen. Maar exacte tijd moet ik je dus even later doorgeven.