E.on betaald welkomstpremie niet uit

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal84, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Op 27 september 2011 zijn wij overgestapt van Essent naar E.on energie, dit via Pricewize vergelijking. Omdat wij dit via Pricewize deden zouden wij na 10 mnd tijd een welkomstpremie ontvangen van Eur. 325,- Volgens mijn berekeningen kom ik dan uit op 28 september 2012 ;)

    Helaas, op 28 september nog niks gestort. Op 3 oktober toch maar eens bellen met E.on en kreeg netjes excuses van de medewerker dat het inderdaad nog niet onderweg was, wij zouden het alsnog binnen 2 weken ontvangen, waarschijnlijk zelfs al eerder. (kom ik uit op 17 okt)

    17 oktober, weer contact gehad met een medewerker van E.on, ze vond het vreemd dat het nog steeds niet was uitgegeven en zou erachter aan gaan en het mij uiterlijk de volgende dag laten weten.

    18 oktober, de volgende mail ontvangen van E.on:

    Geachte mevrouw XXX,
    Op 17 oktober 2012 hebt u telefonisch contact gehad met onze klantenservice. In dit gesprek gaf u aan dat u wilde weten wanneer uw welkomstpremie uitbetaald zal worden. In deze e-mail gaan wij in op uw vraag.

    De welkomstpremie wordt op 31 oktober 2012 aan u uitbetaald. Onze excuses voor de vertraging van de uitbetaling.

    Hebt u nog andere vragen? Neem dan tijdens kantooruren contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900-0601 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in op Contact - E.ON. Voor een antwoord op de meest gestelde vragen of voor algemene informatie verwijzen we u graag naar onze website Energie van energieleverancier E.ON.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. [/size][/i]

    Hierop heb ik terug gestuurd dat ik hier niet mee akkoord ga aangezien ik op 3 oktober al toegezegd had gekregen dat ik het uiterlijk 17 oktober zou ontvangen.

    Hierna ontving ik op 19 oktober de volgende mail van E.on:

    Geachte heer/mevrouw XXX,

    Op 18 oktober 2012 hebben wij uw e-mail ontvangen. Hierin geeft u aan dat u de welkomspremie eerder wenst te ontvangen. In deze e-mail gaan wij in op uw verzoek.

    Wij hebben uw verzoek voor uitbetaling van de welkomspremie doorgestuurd naar de betreffende afdeling, zij dragen er zorg voor dat de premie zo snel mogelijk uiterlijk binnen 5 dagen op uw rekening gestort wordt.

    Hebt u nog andere vragen? Neem dan tijdens kantooruren contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900-0601 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in op Contact - E.ON. Voor een antwoord op de meest gestelde vragen of voor algemene informatie verwijzen we u graag naar onze website Energie van energieleverancier E.ON.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. [/size][/i]


    Jullie raden het al, vandaag zitten we weer 5 werkdagen later, nog steeds geen geld gestort gekregen van E.on.

    Wat zouden jullie adviseren om nu te doen??
     
  2. Loontje81

    Loontje81 Bekend lid

    22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Wat slecht geregeld zeg.Persoonlijk zou ik tot maandag eind van de dag wachten.Wetend dat de banken ook wel eens voor vertraging kunnen zorgen.Zo heeft het bij mij man ook wel eens 5 dagen geduurd ipv de dag aangezien het van zelfde bank naar zelfde bank is geweest.

    Puntje voordeel van de twijfel al snap ik dat je dat eigenlijk niet meer wil doen.
     
  3. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Nee, ben het nu wel bui inmiddels. 2e is op komst en kan die Eur. 325,- hard genoeg gebruiken voor het mooi maken van het kamertje e.d

    Time for some action ;) Ik las net ergens dat je een bedrijf in gebreke kunt stellen, weet iemand hoe dit in z'n werk gaat?
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind, maar om het bedrijf in gebreke te stellen? Wat wil je daarmee bereiken dan?
     
  5. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik snap je wel, maar ik denk dat je beste gewoon geduld kunt hebben. Je hebt nog tijd zat om het kamertje in orde te maken. In gebreke stellen vind ik wel heel ver gaan.
     
  6. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Feit gaat er bij mij om dat ik al een maand wacht op geld wat ze mij meerdere malen hebben toegezegd maar welke beloftes gewoonweg niet nagekomen worden.

    Misschien ben ik ongeduldig maar ik vind dit gewoonweg geen zaken doen en ben het wachten daarom meer dan beu.

    Kamertje moet nog "gebouwd" worden, muurtje e.d + stuken en afwerken bla bla bla. Wil dit graag op tijd af hebben, misschien een beetje control freak ;)
     
  7. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    ik was in okt van nem naar eneco overgestapt en zou ook een welkomspremie van 130 euro krijgen. in feb een jaar afrekening gekregen en toen werd het al netjes verrekend. het jammere was alleen dat daardoor een fout werd gemaakt en ik geen maand bedrag meer hoefde betalen.
    heb toen eneco gebelt en die zagen waar het fout ging en hebben het netjes hersteld. maar daardoor wel 6 maanden geen termijnen betaald (automatische incasso).
    nu ga ik van de eneco naar nuon. kreeg dus een vette rekening plus dat ze me wouden beboeten voor contractbreuk terwijl ik netjes mijn contract uit had gezeten. maar ook een belletje en toen werd dat gecorriceerd.

    ik stap regelmatig over. je moet het allemaal wel goed in de gaten houden,maar het levert wel een hoop geld op
     
  8. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Op 19 oktober, op een vrijdag dus, was het laatste mail contact.
    Op die dag is het doorgestuurd naar de afdeling die erover gaat.
    Dus maandag, 22 oktober, was de eerste dag dat het behandeld had kunnen worden door de juiste afdeling. Maar er zijn natuurlijk een hoop betalingen ed. die daar gedaan moeten worden. Dus of je aanvraag die dag behandeld heeft kunnen worden is natuurlijk maar de vraag.
    Ze zeggen dat het binnen 5 dagen dan wordt overgemaakt. Dat kan dus ook vandaag pas geweest zijn. En dan staat het nog niet dezelfde dag op jouw rekening lijkt mij.

    Het is irritant natuurlijk zoals het gegaan is, maar naar aanleiding van de laatste mail denk ik dat je echt je geld wel krijgt maar dat je nog even een paar dagen geduld moet hebben.
     
  9. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Ik wist t wel, als ik de 31ste het bedrag niet op mijn rekening zou hebben dan storneerde ik een automatische incasso. Wellicht lopen ze dan wat harder.
     
  10. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    neem aan dat je kamertje toch niet van dat geld afhangt?

    je bent toch overgestapt met gegeve dat je minder gaat betalen of om het feit dat je dan geld gestort kreeg?
     
  11. Tjilpje

    Tjilpje Fanatiek lid

    3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou met dat soort lokkertjes moet je ook niet in zee gaan.

    Oke je bent overgestapt krijgt misschien wat centen en vervolgens zit je bij een bedrijf die er een zooitje van maakt. (ze halen dat bedrag heus wel op een andere manier bij je terug).
     
  12. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    lokkertje. als je overstapt ga je vaak minder betalen plus dat je een bonus krijgt. ons verbruik is redelijk stabiel en de laatste 4 jaar betaal ik steeds minder. het loont echt om regelmatig over te stappen
     
  13. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik zit er al bijna een jaar, deze welkomstpremie krijg je pas na 10 mnd. Weet niet of het een lokkertje is, bijna alle energiemaatschappijen doen dit tegenwoordig om hoger op de ranking van dergelijke vergelijkingssites te komen.
     
  14. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Inderdaad, daarom stappen wij ook elk jaar over. Helaas verloopt het met de welkomstpremie nu alleen niet zo soepel.
     
  15. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Nee tuurlijk niet, maar nu ik zwanger ben komt het wel mooi uit en kunnen we nu beginnen met het kamertje ipv als het vakantiegeld binnen komt.
     
  16. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    weet niet wanneer het vakantiegeld bij jullie binnenkomt maar bij mij duurt het nog 7 maanden (helaas) :D of heb je olifantendracht;)
     
  17. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik denk dat ze eindejaarsuitkering bedoeld, want vakantiegeld is inderdaad wel héél laat om aan het kamertje te beginnen.

    Ik zou nog wat geduld hebben. Ze zullen het vast wel betalen. Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom je perse nú aan dat kamertje wil beginnen en niet kunt wachten tot 31 oktober. Maar misschien komt dat omdat ik zelf engelengeduld heb.
     
  18. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik kom dan uit op 28 juli 2012. 10 maanden later is toch geen jaar later? Of bedoelde je 12 maanden later? Want als het echt 10 maanden zijn dan lopen ze wel erg achter. Ik zou ze niet in gebreke stellen, maar er gewoon achter aan blijven gaan. En als ze het de 31e nog niet gestort hebben kun je eens gaan dreigen met volgende stappen.
     
  19. Bonkie

    Bonkie Fanatiek lid

    30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Kleine kanttekening;

    Je zegt na 10 maanden zou je het krijgen. Dat is dan Juli 2012 ipv September toch :) haha
     
  20. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    :(
    Manlief krijgt 2x per jaar vakantie geld, in december en juni :)
     

Deel Deze Pagina