Nou, ik denk dat het het weer de werkenden (jaja ... daaaar zijn ze weer ) zouden zijn die in die regeling in gingen leveren. Ik ben in principe voor een vorm van kilometerheffing, maar dan bv. in de prijs van de benzine. Op die manier kun je zelfs met een zuinige auto besparen op de kosten. In duitsland bv. is dit het geval. Daar betaal je een minimaal bedrag aan wegenbeslasting (mijn ouders betalen 150 euro per jaar voor een 3 jaar oude VW Passat), de rest zit in de benzine ...
omdat je zorgt voor meer bevuiling van de wereld (meer co2 uitstoot e.d.) om maar even een voorbeeld te noemen. Verder hebben veel oldtimers (ik zeg niet alle!) een langere remweg, minder souplesse in sturen (geen stuurbekrachtiging) er zit vaak nog asbest in oldtimers verwerkt. Vaak moeten veel auto's aangepast worden qua gordels e.d. om het veilig te maken. dit is ook wel een leuk filmpje Geronimo !: Veiligheid in een oldtimer? Ik vind het ook niet allemaal vooruitgang hoor, al dat digitale gedoe is niet altijd beter maar in het algemeen is het wel vooruit gegaan met de autotechniek en ik vind niet dat het hebben van milieuonbewuste auto's aangemoedigd moet worden en gelukkig kijken ze hier eindelijk eens naar.
eens daar zou ik ook meer voor zijn inderdaad. Zelfs mijn man die anderhalf ton per jaar tijd om te gaan werken door heel NL die is het daar mee eens, ook al is dat een kostenpost, ik vind niet dat mensen die weinig rijden even zwaar belast hoeven te worden als mensen die weinig rijden. En automatisch hoe zuiniger (milieubewuster!) je auto is des te minder je betaald dus win-win!
een skoda fabia combi greenline geen bijzondere auto maar wel cheap Naar Parijs op en neer zonder te hoeven tanken, we betalen ook geen 120 euro verzekering per maand, ik dacht 50 euro maar kan ook 60 zijn, meer in elk geval niet)
Ik ben,toch,heel erg benieuwd waar sommigen in dit topic dan het geld vandaan willen,halen als zij vinden dat ze al genoeg ingeleverd hebben...het zal toch ergens vandaan moeten,komen
Hoezo? Het is geen bezuinigingsmaatregel, maar een ombuigmaatregel. Wat mij betreft houden we het zoals het nu is.
Het was al jaren bekend dat zorg straks onbetaalbaar gaat worden. Dit is nog maar het begin ben ik bang.
maar het gaat er toch niet om of je NU niets over houdt?? Ja ik houd nu wel wat over en daarvan spaar ik, los ik af, spaar ik voor studie. En ja, als ik DAT bedrag volledig moet inleveren aan zorgpremie, nee dan vind ik dat niet reeel. Dus ja, misschien kan ik het net betalen dan... maar blijft dan toch overeind dat het een hoop geld blijft... of verwacht jij dat iemand met >70K duizenden euro's per maand overhoudt? Want zo komt het op mij over...
Psies wat ik bedoel... Prima als ik minder overhoudt per maand, maar als ik straks zoveel moet betalen dat ik onder aan de streep net zoveel overhoudt als iemand met een minder salaris... tsja, dan gaan wij ook maar eens kijken of het niet loont om minder te gaan werken (en dan kijken we serieus naar de optie of mijn man niet huisvader kan worden)
De kosten van de zorg kunnen een heel stuk omlaag. Privatisering vd zorg heeft geleid tot steeds hogere vermogens van ziekenhuizen en verzekeraars, hoge topsalarissen enz Maar het heeft niet geleid tot gewenste marktwerking. Inkoopvoordelen die verzekeraars krijgen worden amper doorgerekend naar burgers. 1 voorbeeld: Ik heb net voor de gein naar de jaarrekening 2011 van cz-basisverzekeringen gekeken. Ze hebben alleen in 2011, alleen op basisverzekeringen 65mln euro netto winst behaald! Los van beleggingswinsten en los van aanvullende verzekeringen. Alleen dit onderdeel van cz heeft 1,5 miljard eigen vermogen.... In omringende landen krijgen mensen ook prima zorg, voor veel minder geld. Waar halen ze het in Belgie vandaan?? Ik weet dat de lobby van verzekeraars heel sterk is in den haag, maar de Nederlandse en economie en koopkracht gaat steeds meer onderuit aan deze lobby.
ik weet wel dat ik er van lieverlee ziek van wordt.... al die bezuinigingen, en vermogend nederland wordt alleen maar rijker... Maar Jan met de pet en de gewone arbeider krijgt het steeds moeilijker. Al die managers en bestuursleden hebben niet in de gaten dat er zonder arbeiders niks te managen of te besturen valt. Misschien kunnen ze de arbeiders beter gaan belonen ipv ze nog verder uit te persen...
Ik geloof nooit dat dit er doorheen komt hoor.. Dit is te zot voor woorden, gister bij Pauw en Witteman een berekening gezien.. En als ze nou gewoon niet stoppen bij 70.000 maar door blijven gaan.. En dan bij iedereen 4% doen van hun inkomsten zeg maar, is het ook opgelost en is die 11% niet nodig en dat is wel een heel verschil vind ik.. Hoe je het ook wend of keert, voor JanModaal of meer tot 70.000 zijn premies tot 500 euro toch gewoon te zot voor woorden. Het is toch te gek dat je dan net zoveel betaald als Jan Smit, Linda de Mol en weet ik het wie. Maar wel een aantal honderd euro meer als je buurvrouw.
Nou wij gaan er nu dus niet op vooruit waarschijnlijk hoor zoals het er nu uit ziet en de verschillende dingen die ik gelezen heb.. Waar staat dat dan?
Rijd 'ie 1 op 55? Dan wil ik 'em ook! We tanken nu voor 250 per maand, maar dat is dan ook 1 op 15, dat kan dus voor zo'n 70
Wij rijden 1 op 30 op de langere stukken en 1:25 op korte stukjes, ik tank zo'n 40 liter en kan hiermee 1200 kilometer rijden (wel op zijn gunstigs maar toch naar Parijs is het gelukt!) ik zei idd eerder 45 euro tank (dat zit nog in mijn hoofd is de laatste tijd wel iets duurder geworden, circa 55 euro voor een tank van 40 liter) das hetzelfde als ik blijf hangen dat ik 30 ben (soms zit een bedrag in je hoofd)