Hoi, Allereerst: ik ben echt een koe dat ik het zover heb laten komen. Dus bespaar me de gekke opmerkingen! Ik weet dat ik niet handig heb gehandeld. Maar goed, komt 'ie. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een Mutsy Transporter gekocht, incl reiswieg en wandelwageninzet. Tweedehands en voor een hele mooie prijs. Ik blij! Hoorde ik achteraf dat bij meerdere mensen het frame was gebroken. En dat hun kind op straat kwam te liggen. Ik teleurgesteld....en in m'n hebberigheid voor een leuke wagen heb ik een nieuwe gekocht. De Banninni buggy. Een buggy maar dat net iets uitgebreider. Ook deze viel tegen (merkte ik helaas pas na aankoop...zucht.) Het zitvlak is nog te groot, waardoor dochterlief dus met haar rug op het billenvlak leunt. Lijkt me niet de bedoeling. Ook zijn de wieltjes echt van die buggywielen, dus bepaald geen droomvering. Tweede teleurstelling. Dus ik (jawel!) weer rondkijken voor een 3e (!) wagen. Heb de Maxi Cosi Mura met 4 wielen gekocht. 500 euries voor slechts de wandelwagen... Kost even wat, maar man wat was ik er blij mee! Het ziet er luxe en schattig uit en voelt ook prettig aan. Ik was dus helemaal in mn nopjes. Na 2 keer gebruiken ging het voorwiel stuk....reparatie doet de winkel niet aan, dus ik moest naar de fietsenmaker. Geld kwijt aan de reparatie, maar goed hij doet het weer. Nu is het achterwiel stuk, na 1 rit! Eentje maar!! Het achterwiel is werkelijk helemaal vervormd, het is niet meer rond maar meer een zeshoek zeg maar. Dat rijdt voor geen meter. En jawel, teleurstelling nr. 3. De winkels waar ik gekocht heb doen nogal moeilijk over de garantie enzo. En de Mura is via Wehkamp gekocht zodat deze in termijnen betaald kon worden. Maar Wehkamp bood alleen aan hem retour te nemen. Dat is leuk, maar ik wil eigenlijk wel een echte wandelwagen hebben. En bij andere zaken moet ik het bedrag in 1 x neerleggen, dat lukt ons helaas nog niet. Ik denk dat jullie het met me eens zijn dat bovenstaande acties niet zo handig waren hahaha. Maar wat ik graag wil weten.... Wat zouden jullie nu doen? Nieuwe wagen? Toch maar repareren? Retour sturen? Verkopen? Iets anders? Ik hoor het heeeeeel graag want ik kan wel een 2nd opinion gebruiken!
Ik zou hem retour sturen, ik heb ook de mura vier en echt nog nooit problemen mee gehad. Misschien kan je daarna een nieuwe kopen of marktplaats eens afstruinen?
Ik zou hem ook retour sturen. Waarschijnlijk heb je een "mislukte" om het zo maar even te noemen, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je wandelwagen uit elkaar valt..
Ik zou me flink kwaad maken, Wehkamp bellen en gratis reparatie eisen. Desnoods de manager aanspreken, of een klachtenmail sturen. Ze zijn gewoon verplicht om je binnen de garantietermijn van een jaar te helpen. Of heb je een showmodel gekocht waarop geen garantie werd gegeven? En heb je de Mutsy Transporter nog? Zo ja dan zou ik het frame grondig bekijken en als je niks geks ziet gewoon gebruiken. Niet bang worden van spookverhalen, die zijn er vast over elke kinderwagen wel. Het is echt niet zo dat alle kindjes die in een Mutsy zitten ineens op de grond vallen. In ieder geval geen nieuwe wagen kopen.
Ik zit echt vol verbazing te lezen dat Wehkamp blijkbaar zo moeilijk doet en hem alleen retour wil nemen? Ik heb bij een rechtsbijstandverzekeraar gewerkt en als er ergens nooit geen gedoe was dan was het bij de Wehkamp. Soms kun je net even de verkeerde medewerker aan de lijn hebben, maar als je dan even doorgaat dan kun je (mijn ervaring) bijna alles krijgen wat je wilt haha. Ik snap niet waarom je de wagen niet retour stuurt? Je kunt dan toch gewoon om reparatie herstel, vervanging of uiteindelijk je geld terug vragen?
Hoi dames, Alvast bedankt voor jullie reacties! Kan ze goed gebruiken. Ik weet dat retour sturen een optie is, maar ben er een beetje huiverig voor. Want stel dat ik hem definitief terug stuur, dan ben ik de wagen dus kwijt. Dan heb ik geen wagen meer.....Wehkamp heeft nl geen goed alternatief, althans die heb ik niet kunnen vinden op hun site. En ergens anders 500 a 600 in 1 x neerleggen lukt ons nog niet. Dus dan zou ik tijdelijk zonder wagen zitten. Wellicht kan ik m ruilen tegen hetzelfde model maar dan een ander exemplaar? Maar dan ben ik bang dat ik tegen dezelfde defecten aanloop haha. Keuzes, keuzes..... *zucht*
Ze zijn verplicht je te helpen hoor, dat is of door deze wagen te repareren of je een nieuw exemplaar aan te bieden, of geld terug. Maar ze moeten wel eens de kans krijgen het product te repareren of vervangen, daarvoor is retour zenden nodig. Zou gewoon eens mailen met Wehkamp en vragen hoe en wat, dan heb je hun reactie zwart op wit. Zéker geen nieuwe wagen gaan kopen hoor, wacht eerst maar eens af wat Wehkamp met je wagen gaat doen.
Ik denk dan ook de enige optie is je wagen terug te sturen. In de tussentijd ben je dan aangewezen op je Mutsy of een andere manier van "transport"(draagdoek?)
Wij hebben ook een mura 4 maar nog nooit problemen mee gehad. Als ik jou was zou ik via wehkamp een ander exemplaar eisen, volgens mij heb jij een hele mislukte versie ofzo. Ook kan je eventueel contact opnemen met mc zelf als de wehkamp moeilijk doet?
Haha, de reacties zijn duidelijk....vrijwel iedereen zou 'm terugsturen en een nieuw exemplaar eisen. Dat ga ik deze week eens proberen. Ik hoop dat ze het verzoek niet afwijzen, want dan zit ik alsnog met 3 (!) ongewenste kinderwagens...ben benieuwd.
de transporter heeft een paar jaar geleden een fabricagefout gehad waardoor het frame brak, maar dat is nu niet meer hoor... (de klachten zijn ook opgelost door de fabrikant voor zover ik kon vinden) ik gebruik de mijne al 19 maanden ook "off-road" naar volle tevredenheid en de 2de kan er over 5 maanden ook nog gebruik van maken... dus ik zou proberen de mura te retourneren en de mutsy gebruiken. (maar weet natuurlijk niet of wehkamp geld teruggeeft..)
even een vraag tussen door hoe krijg jij het voor mekaar dat dat wielen van de mura kapot gaan? die mijn mij is 3 jaar oud en er is echt niet zachtzinnig mee om gegaan maar er is niets mee aan de hand.
Ik heb echt geen idee....wellicht heb ik de foute versie gekregen. De 1e keer was de binnenband helemaal doorgescheurd en moest ik de band voor ieder gebruik opnieuw oppompen. Word je ook niet goed van. De 2e keer hadden we een lange wandeling gemaakt in Utrecht centrum. Bij thuiskomst was de rechterachterband vervormd. Waardoor dochterlief op en neer hobbelt tijdens het wandelen.
Terug sturen en een nieuw onderstel eisen. Laat ze die maar omruilen want zonder wagen is ook geen doen. Wehkamp moet niet zo raar doen en het oplossen want je heb gewoon garantie.
Lieve mensen, Nogmaals dank voor de reacties. Ik heb wehkamp zojuist een bericht gestuurd met het verzoek de wagen om te ruilen! Ik heb het bericht misschien wat overdreven, maar het geeft wel goed weer hoe gefrustreerd ik ben. Goedemiddag, Onlangs heb ik een klacht ingediend over de Maxi Cosi Mura wandelwagen die ik bij Wehkamp.nl heb besteld. Wehkamp kon mij helaas geen reparatieservice bieden. In plaats daarvan kreeg ik 10 procent korting op de aankoopprijs. Er is nu echter NOG een defect in de wagen opgetreden! In plaats van 1 wiel, zijn er nu TWEE wielen niet bruikbaar! Ik baal hier enorm van en kan de wagen nog steeds niet gebruiken! Voor 500 euro verwacht ik een degelijk product dat langer meegaat dan de 5 ritjes die ik tot nu toe heb gemaakt. Ik ben erg teleurgesteld en maak mij enorm veel zorgen dat ik 500 euro + rente betaal voor een product dat ik helemaal niet kan gebruiken. Ik wil de defecte wagen omruilen voor een nieuw exemplaar. Ik vind het echt heel vervelend dat zo'n dure wagen zo snel gebreken vertoont! Mijn kind is veel te zwaar om te tillen, ik heb de wagen echt hard nodig! Graag uw reactie. Alvast vriendelijk bedankt. Ik hoop op hun medewerking *duim duim*
Ik ga m'n best doen. Voel me een beetje stom dat ik zo'n dramatisch bericht heb gestuurd, maar ik hoop dat het wat goodwill bij ze kweekt.