Moeder (oppas) houdt zich niet aan onze regels!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Samama, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Sorry maar je moeder past 1 middag per week op en van die ene middag heeft je kind zo'n rotte kies? Geloof je het zelf of?
     
  2. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Oh sorry lees nu alle reacties pas... Zie dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Vind het echt heel respectloos hoe je jezelf opstelt...
     
  3. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind de manier waarop jij over je ouders praat niet getuigen van veel respect. Lullig om je ouders hier de schuld van te geven.... Ik vind het trouwens ook helemaal niet raar dat ze hun kind graag meer dan 1 keer per maand willen zien. Als moeder zijnde zou ik er ook verdrietig van worden als m'n dochter zo deed ;)
     
  4. Annemiek1975

    Annemiek1975 Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Als een Oma structureel oppast, of dat nu 1 middag in de week is of 2 volle dagen, dan hoort ze zich op dat moment aan de regels van de ouders te houden...de andere dagen kan ze gewoon Oma zijn.

    Zoals vele hier al schrijven zal inderdaad het meer snoepen op 1 middag in de week niet lijden tot een gat tot aan de zenuw.
    Bij ons thuis was het zo, mijn zus snoepte haast niet, had heel veel gaatjes, ik snoepte heel erg veel, en had pas in mijn pubertijd mijn eerste gaatje. Dus snoepen hoeft niet per definitie iets te zeggen over gaatjes.

    Ik zou er ook niet blij van worden als mijn ouders aangeven een keer per maand met ons 3en te zijn, dus zonder man en zonder kind. Ik kom met mijn gezin, daar ben ik ook onderdeel van, net als van het gezin van mijn ouders. Nu zijn mijn ouders gescheiden, dus het zal gelukkig ook niet voorkomen dat ze het voorstellen.
    Ik heb soms best wel eens een afspraak met alleen mjn moeder of alleen mijn vader, dat kan toeval zijn, dat ik voor het werk in de buurt ben en even binnenloop. Of zoals laatst dat ik met mijn moeder een schilder workshop heb ivm haar verjaardags cadeau, maar dit zijn incidentele dingen, en geen vaste afspraak per maand.
    Hou er zo wie zo niet van als er een minimum aantal bezoeken word "opgelegd".

    Ik zou proberen om samen met je man en je ouders om tafel te gaan zitten, zonder kinderen erbij. En dan inderdaad dat jullie beide jullie frustraties op tafel kunnen leggen en dat jullie dan op elkaars frustraties kunnen reageren.

    Succes!!!
     
  5. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Nou precies! Dit was mijn eerste gedachte.
     
  6. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland

    tis natuurlijk niet juist om te beweren dat het grote gat in het tand komt door die ene dag dat ze teveel snoep krijgt van oma!!!

    tis erg sneu dat ze dit gat in haar tand heeft. snap dat de tandarts zegt geef haar geen snoep, maar kom op meneer tandarts! daardoor ontstaan niet alleen gaten in tanden!!

    en ja wat betreft de situatie met je ouders, TS.....moeilijk hoor! Slimme zet om het oppassen dan anders op te lossen. Maar wel vervelend dat het contact met je ouders zo slecht loopt. Echt praktisch advies heb ik niet voor je, ik wens je veel wijsheid toe.....het blijven toch je ouders!
     
  7. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn schoonvader doet dat ook, hij is zo zielig want vijftig jaar geleden behandelden zijn ouders hem slecht en blablabla. Tot ik hem eens flink van Jetje gegeven heb en nu doet hij meestal wel normaal. Gezeik van een volwassen vent, tsss. Mijn advies dus: zeggen waar het op staat en dat zonder bloemetjes.
     
  8. knap

    knap Niet meer actief

    Weet eigenlijk niet wat te zeggen dan wat er al gezegd is.

    Persoonlijk zou ik heel snel je moeder/vader bellen met jou excuus!!!

    Waarom je kind krijgt echt geen gaatje van een keer per week extra snoepen.
    Dat oma wat meer geeft is normaal gesproken normaal ben je het er niet mee eens moet je ook geen gebruik maken van hun oppas diensten.
    Idd binnen de regels maar zo klinkt het niet namelijk.
    Kan me best voorstellen dat jou moeder nu net zo boos is als jij, maar in dit verhaal ben jij te ver gegaan.
    Je ouders moeten idd je man accepteren. Daar lijkt het probleem te liggen. Dat je al 8 jaar van huis bent zegt mij helemaal niks.


    Ga heel snel je excuus maken over dat gaatje en lees je goed in voor je je ouders beschuldigt van iets waar je zelf ook een aandeel in hebt gehad.
     
  9. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je moeder kinderlijk?? Ik vind jou erg kinderlijk. Het komt op mij over dat je het wel makkelijk vind dat ma oppast maar ojee als dit niet zo gaat als jij wilt. Ik snap de er regels zijn maar overdrijven is ook een vak. Denk je serieus dat je kind een verrote kies krijgt door oma.....
    Laat oma dan maar lekker oma zijn en zoek inderdaad een andere oppas.

    En 1x per maand op visite bij je ouders? Tja ik snap dat ze dat niet leuk vinden. Je bent hun dochter! En blijkbaar missen ze je.
    Je kunt toch ook denk dat dit lief van ze is.

    Ik heb een super band met mijn ouders, zie ze zo'n 2a3 per week. En iedere avond belt mijn vader even met zijn kleinzoons. Moet er niet aan denken om ze eens per maand te zien
     
  10. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik begrijp dat TS gezegd werd dat 1x per maand alléén langs komen te weinig was. Dus ze moet vaker zonder haar man en kinderen langskomen.
    Als ik zonder mijn dochter langskom heb ik sneue gezichten "Julia niet mee??"
    Ik vind dat dus inderdaad kinderachtig.

    Daarnaast vind ik snoepen voor het brood eten een no-go. Ze mag best een snoepje van ts, maar naar het brood.
    Groot gelijk, hier ook! Eerst brood of avondeten, en daarna mag best een koekje of snoepje.

    Of ze nu echt een rotte kies heeft gekregen van het middagje bij oma, denk t niet. Maar desalniettemin is het jou dochter en daarmee klaar.
    Mijn ouders en schoonouders willen ook wel eens doordrammen met, ja maar bij opa en oma mag meer.
    Heb daar ook nopit een boodschap aan, nee is nee en ik ben altijd npg haar moeder.
    Tuurlijk krijgt ze daar een extra snoepje, of is wat langer wakker als anders. Ik respecteer dat, maar als ik t genoeg vind kan mijn mening ook gerespecteerd worden.
    Met mokkende gezichten doen ze dat dan uiteindelijk ook, en uiteindelijk na een subtiele opmerking dat ze t vroeger zelf ook niet leuk vonden als hún ouders en schoonouders hun mening of regels niet respecteerden, is t weer goed;)
     
  11. MeineLiebe

    MeineLiebe Niet meer actief

    Ik denk dat er meer speelt dan dit snoepje.

    Aan wat ik lees is de verhouding tussen jou en je ouders al niet optimaal, elk 'lullig' dingetje wat nu gebeurd word jou irritatie groter.

    Ik zou er proberen achter te komen, wellicht door er over te praten, waar dit precies aan ligt. Zo raken de irritaties weg, word de omgang gezelliger en blijft je dochter een oma houden.


    Persoonlijk vind ik regels opleggen aan oma's en opa's van de zotte. (mits ze ECHT doorslaan)Mijn moeder heeft 8 kinderen, ik zie me al aankomen met regeltjes?
    Ze past 1 dag in de week op, ze zorgt dat mijn zoon te eten krijgt, te drinken, een schone broek, ze spelen zingen en hebben lol, EN hij is gek op lange vingers bij oma
    Dat mag :) ik vertrouw mijn moeder dat ze het beste voor hem doet en hem heus geen heel pak op laat eten.

    Beetje vertrouwen, minder regels, komt het vast goed.
    Je moet niet vergeten dat jij ook een klein _ kind van je moeder bent geweest en een kleindochter van je oma :)
     
  12. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Verplaatst naar oppas en kinderopvang.

    Ts succes ermee, met communicatie staat en valt alles. Hou het bij jezelf en uit je gevoelens vanuit je eigen visie ;)
     
  13. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land

    Helemaal mee eens! Ik heb het gevoel dat sommige vergeten dat ze zelf ook zijn opgevoed door oma en opa (mama en papa). Mijn ouders hebben mij goed opgevoed dus geen haar op mijn hoofd dat ik mijn moeder laat oppassen met regeltjes. IK vertrouw ze en ze mogen doen wat ze willen. Met mij is het ook goed gekomen;). Als ik zie hoe ze met de kindjes van mijn zus doen vind ik ze helemaal geweldig.
     
  14. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Mijn oudste zoon is helemaal geen snoepkont, maar had met zn 3 jaar 4 enorme rotte kiezen!
    Antiboitica-kiezen noemde de tandarts dat.
    Er moest er zelfs 1 getrokken worden.

    Dus ik denk dat je dat gat in de kies niet zomaar op je ouders moet verhalen. Dat vind ik erg kinderachtig.
    Oma en opa verwennen hun kleinkind graag op hun oppasdag, so what?

    Wees blij dat ze zo gek zijn met hun kleinkind, dat kan ook anders hoor!
    En anders geen gebruik meer maken van hun oppasdiensten, al denk ik dat je ze daar enorm verdriet mee doet.
    Zo te lezen speelt er veel meer.
    Probeer je een beetje in hun te verplaatsen. Ze zien hun dochter en kleinkind graag, maar krijgen alleen maar commentaar.

    Er moet toch wel uit te komen zijn?
     
  15. adi

    adi Niet meer actief

    Mijn hart breekt echt elke keer als ik zulke (individualistische ?) Verhalen lees. Waarom in hemelsnaam vraag ik me dan?

    Kan me werkelijk niet voorstellen dat mijn kids hun oma's en opa's langer dan een week niet mogen zien..
     
  16. Twijfel

    Twijfel Fanatiek lid

    4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Wij hebben ooit een hele strijd met de t.a gehad over de tanden van onze oudste, want hij had 7 (!) gaatjes toen hij ong 6 jaar was. Volgens hem kon het echt niet waar zijn dat hij niet veel snoepte en/of zoet drank dronk :$ Ik werd dus eigenlijk gewoon voor leugenaar uitgemaakt.
    Om een heel lang verhaal kort te maken zijn we uiteindelijk bij een andere t.a terecht gekomen en bleek dat hij een soort plaklaagje op zn tanden mist. Hij krijgt dus erg snel gaatjes en de vullingen laten ook nog eens snel los, dus het is altijd prijs bij hem.

    Als ik jou was, zou ik proberen met je ouders op 1 lijn te komen en hen vertrouwen geven als je wilt dat ze op blijven passen. Als je kind naar een kdv gaat, neem ik aan dat je daar ook geen invloed op de regels hebt.
    Wat er ook gebeurd (is) het zijn en blijven wel je ouders. Diegene die je luiers verschoond hebben en pleisters op je knieen geplakt hebben, verhaaltjes voorgelezen hebben, midden in de nacht monsters verjaagd hebben enzv.
    En miss helpt het om aan hun wensen tegemoet te komen, al gaat het tegen je gevoel in. Kans dat ook hun gedrag dan veranderd omdat ze zich serieus genomen voelen.
     
  17. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

    Me too!

    Kinderen zijn niet inzetbaar voor ruzies en onenigheden!!!
    Je kind heeft heus niet dat gaatje gekregen van 1 dag in de week snoep.
    En is het zoveel moeite om 1 keer per maand alleen op visite te gaan naar je ouders?
     
  18. Samama

    Samama Niet meer actief

    #38 Samama, 20 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2012
    Ik geef mijn moeder hier niet de schuld van.
     
  19. Samama

    Samama Niet meer actief

    #39 Samama, 20 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2012
    Ben ik het ook wel mee eens. Wij hebben geen enorme regels, maar wat kleine dingetjes die wij liever niet hebben. Ik ben enig kind, mijn dochter hun enige kleinkind maar ze slaan dus volledig door.
    Ieder huishouden heeft regels, en ik vind dat degene die oppast, zich daar voor een (groot) gedeelte aan moet houden. Het verhaal is inderdaad groter dan alleen het snoepje, maar door het snoepje is het geescaleerd (helaas).
     
  20. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek van TS gesloten.
     

Deel Deze Pagina