schiet mij maar lek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door krumfrum, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krumfrum

    krumfrum Actief lid

    11 sep 2011
    455
    0
    0
    weet niet of ik het hier goed plaatst, maar omdat het over diverse dingen gaat dacht ik zet het hier neer.


    schiet mij maar lek:
    alles is zo tegenstrijdig dat ik gewoon niet meer weet wat ik moet doen voor mijn meisje (6 mnd).

    ka heeft nooit zelf gedacht aan koemelkallergie maar omdat wij er over door bleven gaan wilde hij provoceren en weten we het nu dus zeker. echter verder blijft hij vaag en zegt dat nauwelijks meer allergieen er zijn. dietist vond hij niet nodig, advies gewoonmt 4 mnd bijvoeden en kreg machtiging voor speciale flesvoeding (mede op eigen verzoek voor het geval bv slecht gaat dat ik iets achter de hand heb voor haar).

    het bijvoeden gaat slecht. op alles reageert ze met buikpijn, krampen, gillen, kronkelen. zal niet aan de voedingsmiddelen liggen, maar aan haar darmen denk ik.

    ze heeft ook reflux waarvoor ze nog steeds medicatie krijgt.

    vandaag afpsraak ka. wat een drama. nee andere allergie kan niet, ja soja kan wel dat hoor je wel vaker (!?). gewoon ei gebruiken want daar zou ze niet op moeten reageren en door het haar niet (via bv) te geven ontwikkel je alleen maar een allergie (?????). ik moest echt bijvoeden want anders zou het niet gaan met haar (groei niet echt goed volgens hem, curve hier zegt zelfde als al die maanden (onder gemiddelde)). toen ik zei dat het allemaal reactie gaf kon het niet en moest echt gaan bijvoeden.

    ik kan wel janken. weet gewoon echt niet wat te doen, naar wie te luisteren. twijfel over alles wat mijn meisje aangaat (eeuuhh de rest ook trouwens...rothormonen).

    er is nu bloedgeprikt voor allergiescreening (maar ja weet ook wel dat het niets hoeft te zeggen wat daar uit komt). en ineens moet er echofoto's gemaakt worden van haar heupje omdat hij ineens ondekte dat die misschien niet goed is....en dat terwijl er al weken een fysio langs komt die niets gevonden heeft. maar goed dit even ter zijde.

    sry lang verhaal geworden, maar weet gewoon echt niet meer hoe en wat, dus wilde dit ff van me af schrijven (mijn omgeving is niet zo goed in het suporten omdat die al lang geleden de fles gekozen zouden hebben boven bv). hoe zit het nu met ontwikkelen van allergieen, juist door via bv voedingsstoffen te onthouden is die kans erop groter of met de flesvoeding (waar niets in zit, is van friso voor extreem gevoelige koemelkkindjes (weet de naam ff niet, maar de opvolger van pepti)). oja dat ze slecht slaapt overdag wordt voor het gemak genegeerd.

    :(:$:x:(
     
  2. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik begrijp dat je nogal pro bv bent en dat is prima maar is het idee achter bv geven niet dat het het beste voor je kindje is? Stel je nou voor dat fv zou helpen (ik zeg niet dat het zo is maar het kan) en je kindje heeft daarna die klachten niet meer. Vind je t dan waard om fv te geven?

    T is al zo goed dat je kindje al zo lang bv krijgt!!! En die artsen spreken denk ik oook over snel bijvoeding geven omdat ze dat op t moment beter voor je kindje vinden dan bv.

    Je hoeft niet meteen over te gaan natuurlijk he? Je zou t kunnen proberen en in de tussentijd kolven om alles op gang te houden....

    Verder heb ik helaas ook geen tips voor je.

    Ik wilde zelf overigens ook bv geven maar dat is niet gelukt. In jouw geval had ik toch eens geprobeert fv te geven, je bent duidelijk iemand die het beste wil voor haar kindje.

    Succes en veel sterkte!
     
  3. Rozeroos

    Rozeroos Niet meer actief

    Wat ik heb begrepen is dat als je borstvoeding geeft je allergieen kan voorkomen. Je geeft gelijk antistoffen mee.
    Wel kan ondanks je borstvoeding geeft je kind toch allergieen ontwikkelen en er ook echt last van hebben. Dan zou je zelf borstvoeding kunnen geven en dan een dieet kunnen volgen en daarbij de produkten waar je kindje allergisch voor is kunnen uitsluiten.
    Ik denk juist met hulp van een dieetist dat je zou kunnen kijken waar je kindje op reageerd en waarop niet.
    Hou voor jezelf een voedingsdagboek bij en een dagboek reactie van je kindje.

    Luister vooral naar je eigen gevoel. Een moeder gevoel is echt meestal juist. Wil jij bv blijven geven, doet dat dan!!! Laat je dan niet ompraten naar flesvoeding. Natuurlijk als je zelf wel graag flesvoeding wil geven, doe dat dan wel. Ga in overleg met dieetist. Als je het niet eens bent met ka, vraag second opinion. Ook zou je met een lactatiedeskundige in gesprek kunnen gaan om je mogelijkheden te bekijken.

    Wel is het natuurlijk het belangrijkste dat je kindje er gezond bij blijft en goed gaat groeien.
     
  4. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik had begrepen in een ander topic dat ze dat al een tijd doet, bepaalde voedingsmiddelen niet meer eten! Vandaar ook mijn geachte: als dat ook niet werkt.....
     
  5. Rozeroos

    Rozeroos Niet meer actief

    Ik denk ook, probeer dieetist, lactatiedeskundige en ka. En als het allemaal niet werkt, dieet niet werkt, dan kun je gewoon niet anders dan flesvoeding voor je kindje kiezen.
     
  6. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou Stefan Kleintjes eens mailen van borstvoeding.com.
    In elk geval stoppen met bijvoeden, haar darmen kunnen het overduidelijk nog niet aan.
    Natuurlijk kunnen andere allergieen ook, ook met borstvoeding.
    Denk aan ei, varkensvlees, vis/schaaldieren, noten. Ken ook een moeder die bv gaf en haar kindje reageerde ook op tomaat.
    Volgens mij is zij er via de alternatieve geneeswijze (weet niet precies welke) achter de andere allergieen gekomen.
    Maar Stefan kan je wel een lijstje met dingen geven die je moet laten staan. Je merkt dan wel vrij snel of het werkt en kun je ze later 1 voor 1 weer voorzichtig introduceren.
    Het grote voordeel met borstvoeding is dat je straks, als haar lijfje tot rust gekomen is, heel voorzichtig kunt proberen de voedingsmiddelen op te gaan bouwen en dan kan ze er alvast langzaam aan wennen zonder dat zij ze al direct binnen krijgt.
     
  7. krumfrum

    krumfrum Actief lid

    11 sep 2011
    455
    0
    0
    sry verhaal is niet helemaal compleet. dochter krijgt koemlke, soja en kippen ei vrije borstvoeding (advies van stefan kleintjes).

    maar de kinderarts zegt nu dus belachelijk want door ook kippenei achterwege te laten creeer je alleen maar een kippenei allergie. terwijl dietist juist zegt nee je voorkomt een kippenei allergie.

    dietist zegt voorzichtig met bijvoeden, ka zegt ze kan er niet op reageren dus gewoon bijvoeden......dochter kronkelt en gilt het uit na bijvoeden (echt lepeltje van iets anders als bv).

    ik wil het beste voor mijn kind en als dat flesvoeding is geef ik dat en is het borstvoeding geef ik dat. tuurlijk moet ze goed groeien, maar zoals het nu is zie ik niet in waarom de fles beter zou zijn. daar zit helemaal niets in, dus is de kans op allergieen creeren niet juist groter dan met bv waarbij ik dieet hou?
    ik kan niet zomaar iets proberen. van 1 lepel ychurt via bv is ze 2 dgn ziek. zelf flesje kv is ze 2 weken ziek van.
     
  8. Aeve

    Aeve Actief lid

    30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Stoppen met bijvoeding en op hypoallergene (lactose en melkvrije) kv. En dan zien hoe het gaat.

    BV is uiteraard het beste maar nu even niet. je moet je nu geen zorgen maken om allergieen te voorkomen maar om te zorgen dat je kind weer lekker in d'r vel gaat zitten!!
    Daarna kun je wel uitvogelen of ze allergisch is of iets met d'r darmgestel is.
     
  9. adi

    adi Niet meer actief

    Maar hoe deed ze het toen je gewoon het advies van Kleintjes hebt gevolgd?
    Waarom luister je naar de kinderarts? Dat is geen voedingsdeskundige voor kinderen, en daar heeft ie ook niet voor gestudeerd. Waarom wil KA je voedingsadvies geven? Omdat de kleine te weinig groeit? Misschien dat je dan terug moet naar de dietist om dat probleem ook aan te pakken, maar op de manier zodat je kind zich prettig blijft voelen.

    Er zijn diverse studies over wel of niet introduceren van allergenen via BV en wel of niet veroorzaken van allergie. Maar zo te lezen heeft je kind al allergie, dus voorkomen kun je het niet meer.
    Als er allergie is, moet je geen allergenen in stoppen, want dan gaat het fout. Als je baby reageert op melk, soya of ei dat is ze allergisch. Ze wordt niet minder allergisch als je haar confroteert daarmee, dat kan ik zelfs bedenken.
     
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Wat naar dat het zo gaat, ik begrijp dat je het even niet meer weet.

    Die ka heeft overduidelijk van voeding weinig kaas gegeten. En dat is, zoals adi al zei, ook helemaal zijn vakgebied niet. Ik vraag me dan ook af waar hij zich denkt mee te bemoeien. En bv-kindjes 'moeten' helemaal niet met 4 maanden al bijgevoed worden. Dat kan prima met 6 maanden pas of zelfs nog later. Je meisje reageert er heel sterk op, jij ziet dat, en niet een ka die zomaar wat roept na een consultje van 2 minuten (ken die types).

    Per direct stoppen met die bijvoeding dus en gewoon weer volledig bv gaan geven (op het schema van de dietist, zij zijn ervoor!) Het zo proberen en als het echt niet verbetert, kun je altijd nog kiezen voor kv. Als je moedergevoel zegt dat je door wil gaan met bv, doe het dan ook!
     
  11. krumfrum

    krumfrum Actief lid

    11 sep 2011
    455
    0
    0
    dat is dus het verwarrende aan het hele gebeuren. j groeide tot de afgelopen 3 wkn niet veel maar wel genoeg volgens iedereen. en nu is ze dan in 3 wkn minder aangekomen als haar lijntje zou verwachten. ik wordt helemaal gek van de tegenstrijdigheden. ka zegt advies dietist klopt niet en dietist zegt advies ka klopt niet. hoe moet ik dan weten wat ik moet volgen.

    j heeft een aangetoonde koemelkallergie (bij een kleine hoeveelheid al) en naar wij denken te zien is dat ze ook op soja reageert.

    zowat iedereen om me heen roept stop met bv want dat is niet goed en ook van de ka hoor ik tussen de regels door kv geven. terwijl mijn gevoel zegt dat ik ze beter bv kan blijven geven (ook al is het nu voor mij dan ff pittig met het dieet).

    inmiddels is j 6 mnd dus vind hij (ka) dat ik echt bijvoeding moet aanbieden. hij heeft het niet eens over uitzoeken waarom ze reageert met haar darmpjes. er is bloedtest gedaan nu voor allergien en hij heeft lactulosestroop meegegeven wat we dagelijks meoten geven om te kijken of er een verstopping zit die weg gaat als ze dagelijks dat gebruikt. maar of er wel verstopping zit weet hij niet (en ik ook niet). de ontlasting van j is zeer wisselend van gekleurd water tot dikke (pindakaas) en van groen tot okergeel.

    wel of niet bv of kv, wel of niet bijvoeden, wel of niet luisteren naar ka of dietist........................
     
  12. Koon

    Koon Niet meer actief

    Een andere KA zoeken? Je voelt je duidelijk niet gehoort en dat lijkt me erg frustrerend. Het is m.i. belangrijk dat je enigzins een klik hebt met een arts.

    Qua voeding heb ik geen tips voor je, want heb er geen ervaring mee.
    Maar respect dat je de BV toch volhoudt ondanks dat je jezelf zo veel voedingsmiddelen moet ontzeggen!!
     
  13. Blije Door

    Blije Door Actief lid

    10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik denk even niet naar de KA luisteren. Kinderen zijn zo gevoelig wat eten betreft, ikzelf ben pas met 7 maanden met bijvoeding begonnen omdat de darmpjes gewoon echt nog niet goed genoeg alle voedingsstoffen kunnen verwerken. Hij krijgt zelfs nog steeds geen vlees (volgende week 1). Ik heb helaas maar 3 weken BV kunnen geven (geen productie, ingetrokken tepels en ontsteking) maar in de flesvoedingen zitten ook zoveel verschillende stoffen daar hoeft er maar 1 tussen te zitten die de hele boel al op scherp zet. Ik ben bij een alternatieve arts geweest die mijn kleine getest heeft (overig zonder bloedtest of provoceren) en hij kon dus niet tegen de rijstebloem in de KV, kreeg uitslag, darmkrampjes en slapeloze nachten. Ze heeft hem behandeld en daarna geen last meer. Misschien is dat een optie? Ik wil je via PB wel meer info geven?

    Wil trouwens niet zeggen dat het perse de rijstebloem is maar het kan bijv ook een vitamine zijn die niet goed opgenomen wordt maar juist ziek maakt. Helaas kan dat ook...
     
  14. Rozeroos

    Rozeroos Niet meer actief

    Soms hebben kinderen ook een kleine periode dat ze iets minder groeien en maken ze daarna weer een groeispurtje. Zolang je kindje niet afvalt en zich goed ontwikkeld zou ik me over de groei geen zorgen maken. Wel natuurlijk in de gaten houden, ze moet natuurlijk wel weer gaan groeien.
     
  15. Sceptica

    Sceptica Bekend lid

    9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Als je enkel borstvoeding geeft, heeft je kindje dan nog ergens last van? Of blijft ze enkel hangen op een lager lijntje van de curve?

    Waar zit het probleem precies, want dat kan ik niet helemaal hieruit halen. ;)
     
  16. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Als haar darmen zo gevoelig zijn, zou KV altijd alleen maar een behoorlijk grote aanslag op die darmen zijn. Ik zou dus zeggen: door met BV, maar testen waar ze op reageert. Dat kun je doen door middel van bioresonantietherapie. Zo hebben wij Thirza's KMA destijds opgespoord.

    Verder zou ik starten met zelf een hypo-allergeen dieet: geen melk, maar ook geen ei en soja, noten en vis. Dan langzaam weer kijken via jouw voeding of ze het toch weer verdragen kan.
    En stoppen met bijvoeding, als ze daar zo op reageert. Eerst eens zien wat ze via de BV kan verdragen en pas daarna rustig opbouwen via bijvoeding.
    Ook starten met pro-biotica: daarmee geef je haar darmen een extra boost, waarmee die gewoon beter bestand worden tegen van alles.

    Wat betreft allergie opbouwen hebben zowel je KA als je dietist een beetje gelijk: te lang mijden van voeding kan idd een allergie uitlokken. Maar blijven eten van voeding waar je duidelijk op reageert, geeft dat je lijf geen rust krijgt en alleen maar heftiger en heftiger zal gaan reageren. Mijden dus zolang er reactie is en steeds na een paar maanden dieet voorzichtig proberen of er wel of niet meer gereageerd wordt op die voeding. Bij geen reactie heel rustig aan die voeding opbouwen in haar dieet.
    Lactulosesiroop zou ik mee stoppen en eerst eens zien of behandeling bij een osteopaat je wat op kan leveren. Hier heb ik er ontzettend goede ervaringen mee, zowel voor de kids als voor mijzelf, bij verstopte darmen. Alle zooi die je in haar lijf gooit, is extra aanslag op die darmen. Ook lactulosesiroop. Is een en al suiker trouwens ook nog eens, waarvan je helemaal niet wilt dat je kind dat zoveel binnenkrijgt :(

    Dus kort:
    allergie testen bij bioresonantietherapeut
    darmen behandelen bij osteopaat
    stoppen met bijvoeden en heel rustig weer provoceren en opbouwen van dieet
    door met BV, tenzij bioresonantie zoveel allergieën aantoont dat het voor jou ondoenlijk is om dan dieet te volgen

    Succes en sterkte!
     
  17. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Minder groei is niet erg trouwens. Stoppen met groeien of afvallen wel, maar in het eerste jaar mogen ze hun eigen lijntje gaan zoeken en zolang ze binnen de -2 en +2 blijven, mag dat dus allemaal....
    Pas als eea erg uit verhouding raakt of samengaat met allerlei andere zorgwekkende signalen, zou er echt actie op moeten.
    Heb je een grafiekje waarin haar groei te zien is? (Even invullen op borstvoeding.com bijvoorbeeld?)
     
  18. krumfrum

    krumfrum Actief lid

    11 sep 2011
    455
    0
    0
    kinesioloog (ofzoiets) heeft bij j allergie test gedaan, maar weet niet of dat hetzelfde is als wat jij bedoelt rozemarijke. daar kwam uit reactie op: koemelk, paddestoelen, peulvruchten, pollen en meer (kom er ff niet meer op, maar dit waren de belangrijkste).

    haar curve op bv.com is gewoon goed vind ik. tis alleen laatste 3 wkn iets minder omhoog gegaan als de 3 wkn ervoor. qua lengte schommelt het al sinds de geboorte dus daar trek ik me helemaal niets van aan. ka ziet bv gewoon niet zitten volgens mij. hij denkt dat ze nu minder groeit omdat ze niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt vanwege mijn dieet.

    osteopaat zijn we al geweest (keer of 9 sinds ze 3 wkn oud is), maar dat had geen effect helaas. althans minimaal. hij ontdekte wel inderdaad de darmen, maar kreeg het niet verholpen zei hij. wel steeds na een bezoek enorme poepluiers, maar meer niet helaas.

    ik snap gewoon steeds minder van de ka denk ik. waarom een kind zoveel suiker geven dmv lactulose......hij heeft niet eens uitgezocht of ze wel verstopping heeft.

    ik weet gewoon niet wat te doen (zit echt met mijn handen in het haar met een krijsend kind op schoot, want sinds zondag is het weer heel veel meer huilen en overgeven en buikkrampjes).

    denk dat ik de huisarts eens om advies ga vragen, want kan hier gewoon niets mee merk ik. ja niet dat ik niets et jullie reacties kan, maar bedoel met de hele situatie. lijkt alsof ik de grip erop steeds minder heb, omdat ik het gewoon niet meer kan volgen wat er geadviseerd wordt.

    oja op advies van de osteo gebruiken we al een darmflorapoeder.
     
  19. din0

    din0 VIP lid

    14 aug 2011
    5.193
    1.857
    113
    Een andere kinderarts om te beginnen.

    En denk dat je beter naar de diatiste kan luisteren want die heeft geleerd wat er in voedingen zit.
    En luister naar je gevoel
     
  20. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier heb ik 1 week Nutramigen AA gegeven om te kijken of ze idd allergisch was, en ja hoor; klachten verdwenen! Gedurende die week fulltime gekolfd en op een streng dieet (geen melk, ei, soja, noten, zaden, vis, schaal- en schelpdieren) met hulp van een dietist. Daarna ging mijn dochter weer aan de borst en ging het goed. Door die Nutramigen AA wisten we iig dat ze ergens op reageerde, en hier was 't waarschijnlijk alleen koemelk.
     

Deel Deze Pagina