Brief aan Sylvie Meis

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Agter... ssst
     
  2. Maria999

    Maria999 Fanatiek lid

    5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Partyrocker, fijn stukje. Hahahaha!
     
  3. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Helemaal mee eens.
     
  4. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    En dit bedoel ik nou met geen feedback, maar plat uit commentaar leveren. De enige tip die ik hier kan lezen is een cursus Creatief schrijven en wat commentaar dan, maar geen tips hoe jij het bijvoorbeeld anders zou doen. Of hoe ik het anders zou kunnen doen.

    En over de ervaring, ja Queen als hobby heh. Ik schrijf al graag sinds ik jong ben.
    Er zullen best wel 13-jarige professionele auteurs zijn, maar dat was dus niet zo. :p

    Tot nu is Salapio de enige geweest die op een goede manier feedback gaf een manier waar ik iets van heb ja, daar kan ik wat mee.

    En nee er is niks mis met een amateur zijn, zoals Salapio al zei ben je technisch gezien amateur als je niet betaald krijgt voor je werkzaamheden, maar neergezet worden als beginneling is minder leuk, vooral niet als je er serieus mee bezig probeert te zijn.

    Maar goed,
    dat ik het langer doe, graag doe en toch een hoop positieve reacties krijg. Betekend natuurlijk niet dat een hoop moet leren. Ik probeer ook niet te mikken op ''leuke'' stukken, maar op ''goede'' stukken. En tsja, dan is ECHTE feedback wel handig ja.
     
  5. Ik vond de kritiek van Salapio niet de enige bruikbare hoor. Die van Nana en BuffySummers waren wat mij betreft ook duidelijk. Die van Queen ook, trouwens. Als iemand zegt dat de tekst 'onnatuurlijk' is, en dat het lijkt alsof het erg geforceerd wordt, dan hoeven zíj toch niet uit te leggen hoe je dat anders moet doen? Ik denk dat je dat vooral zelf uit moet zoeken, want dan leer je van je fouten! Als je wel graag wilt dat alles je wordt uitgelegd, dan is een cursus, zoals Queen aanraadde, geen heel slecht idee, toch?
     
  6. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief


    Het is meer de ondertoon.
    Ervan, kritiek leveren kan je ook doen op een positieve manier in plaats van puur een opsomming te maken van de fouten..

    Kritiek is kritiek dat dan weer wel, maar het is voor mezelf voornamelijk irritant omdat er niks geforceerd aan is geweest..
    Dan vraag ik me af welke stukken dat veroorzaken, want op de manier zo als ik het lees kan ik het niet vinden...

    Dus ja dan vraag ik me juist af hoe je dit dan WEL goed zo kunnen doen in hun ogen ja.
     
  7. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Ik heb hem niet geopend om het relletje en ik vond het echt een leuk stukje!

    Ik zag ook een goed opbouwend kritisch bericht en dat zou ik persoonlijk en jij ook zo te lezen, ter harte nemen.

    Sommige reacties vind ik inderdaad ook flauw!;)
     
  8. meissie83

    meissie83 Bekend lid

    30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    hahaha hier houd ik wel van...top!!!
     
  9. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    het is wel zo dat "leuk" in principe ook geen feedback is.... heb je ook niet veel aan.

    Het is moeilijk om goede feedback te geven, ik ben docent en kijk essays ook vooral op gevoel na..

    Ik val een beetje over het woordje "u" .. misschien was het meer "vrouwen onder elkaar" geweest als je het woordje "jij / je" had gebruikt..

    Ik vond het echt niet slecht, vond je anderen gewoon wat gevatter en directer..
     
  10. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ben ik het mee eens.
    TS plaats hier een stukje,wat natuurlijk prima is en knap dat ze het durft maar we mogen alleen op de haar gewenste manier reageren anders kan ze er niks mee.Ja wij kunnen toch verder ook niks met dit stukje dus boeiend.Haal er uit waar je wat mee kan en verder laat waaien en zet er anders in het vervolg bij dat je alleen positieve feedback wil.
    Als je wil schrijven moet je ook tegen minder positieve reacties kunnen hoor,we zitten hier niet om jou les te geven dan moet je maar een of andere cursus of opleiding gaan doen.
     
  11. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Ik vond dit stukje wat minder, maar dat komt omdat ik een beetje gek word van die (media)aandacht over het scheiden van de van der Vaartjes.. Zoooveel aandacht, zelfs 'serieuze' kranten die er hele pagina's aan wijden. Bleh.
    Maar ik heb wel eens hele leuke stukken van je gelezen dus vind dat je wel degelijk leuk kan schrijven en grappig uit de hoek komt :) en natuurlijk is het ene stuk beter dan het andere.. Heb verder geen feedback want ik heb er zelf de ballen verstand van ;) alleen inderdaad het grammaticale stukje. Maar dat weet je zo onderhand wel nu ;)
     
  12. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    ik vind hem leuk!
     
  13. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Nou inderdaad.. Eerlijk zijn is prima maar je hoeft niet meteen over te komen als een botte lomperd die alles maar durft te zeggen omdat het het internet is. Ben benieuwd hoe die personen in real life zouden reageren (en natuurlijk nu allemaal zeggen dat ze dan precies hetzelfde zouden zeggen.. jaja)
     
  14. pinguin

    pinguin Bekend lid

    8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    hier ben ik het mee eens!
    het is hier verdorie soms net alsof geen enkel topic gewoon "normaal" kan verlopen!
    ik hou van eerlijke mensen maar het kan ook op een normale manier gezegd worden, waarom altijd zo gemeen? :(
     
  15. Bl0nd

    Bl0nd Actief lid

    16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    De meeste mensen geven geen feedback hier maar gewoon commentaar.

    Feedback is opgebouwd uit een sandwich, top, tip, top. Dat noemen ze verpakte feedback zodat het niet een negatieve woordenstroom is die iemand krijgt.

    Misschien zouden sommige daar wat van kunnen opsteken als het om feedback gaat ;)
     
  16. Queen

    Queen Fanatiek lid

    11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Salapio zegt weinig anders dan ikzelf en enkele andere posters.
    Het enige verschil is dat zij het probeert aardig te verpakken terwijl wij recht voor onze raap zijn. Schijnbaar kun je daar niet tegen.

    Je vraagt om ECHTE feedback. Die heb je gekregen van mij in de vorm van een opsomming. Wat wil je nog meer? Horen dat ik het een leuk, geestig stukje vind? Sorry maar dat vind ik het niet. En op moment dat ik dat wel zou schrijven wordt het een onechte feedback.

    If you can't take the heat, stay out of the kitchen ;)
     
  17. Bl0nd

    Bl0nd Actief lid

    16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Wat betreft ECHTE feedback heeft Partyrocker wel gelijk. Recht voor je raap zijn betekent niet iemand afzeiken omdat jij daar toevallig zin in hebt. Feedback geven wordt gedaan via een top, tip, top.. Dat jij daar geen zin in hebt aan te voldoen is heel wat anders. Maar dat maakt dan niet dat je feedback geeft. Je geeft kritiek, en daarbij geen verbeterpunten. Dat is een wereld van verschil met feedback.;)
     
  18. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Iedereen uit zijn mening op een andere manier,en het is natuurlijk wel zo dat je er verder geen gezicht bij ziet en geen stem hoort dus komt het snel anders over dan bedoeld dus is het vaak ook hoe je het wil lezen.
     
  19. kvinna

    kvinna Niet meer actief

    Ja. Ik kan heel slecht tegen gratuit afzeiken (waar Partyrocker even zo vrolijk aan meedoet), maar dat vind ik in dit topic nu juist niet. Grappig.
     
  20. Queen

    Queen Fanatiek lid

    11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Hier even snel mijn commentaar op jouw stukje.

    Ben zelf ook slechts een amateur maar bovenstaande zou ik anders hebben gedaan.
     

Deel Deze Pagina