Natuurlijk wilt iedereen het snel afhebben, dat is begrijpelijk. Dat het vervelend is voor ts begrijp ik, kan er alleen niet tegen als mensen over de top reageren. Er zijn ergere dingen in de wereld, man of kind verliezen, ziek kindje, en daardoor doe ik nogal nuchter over alles. Het is ook vervelend voor de klusjesman ( niet in kwestie maar vb wat jij geeft ) die willen het ook zo snel mogelijk afhebben en naar de volgende klus om geld te verdienen.
Welke heftige manier? Ze heeft mijn inziens nergens heftig gereageerd naar de klusjesman toe. Ze spuugt hier haar gal, dat mag toch wel. En de boel aanpassen, nou ik dacht het niet. Een weekje uitstel, maar dan had ik het toch echt gehad.
Het klinkt alsof het een zwarte klus is. In dat geval moet je niet zeuren, want dan is het je eigen schuld. Bij een witte klus heb je een contract en zal een aannemer daar zich aanhouden of op zijn minst zicht professioneel opstellen en tijdig contact opnemen. Verder vind ik dat je overdrijft met de urgentie van het hele verhaal. Je bent notabene 24 weken zwanger.
helemaal mee eens!!! meneer had ook eerder al kunnen zeggen van het spijt me maar mijn een goede vriend van me is overleden kan alles verzet worden?
Ik kom alleen een tip geven: houdt ruimte in je planning. In klusjesland moet je nou eenmaal speling houden en flexibel zijn. Ook al ben je zelf misschien niet zo in het dagelijks leven. Helaas is dat in klusjesland wel dagelijks aan de orde. Scheelt je een heleboel stress in elk geval.
of ze nu 24 of 34 weken zwanger is maakt niet uit als jij je iets in je hoofd plant van dan en dan is het af kan ik met dat andere verder dan snap ik best dat je hier ff radeloos/pissig van word meneer wist bij het overlijden ook dan er een begrafenis zou komen dus kon hij op die dag ook een mail/sms/belletje doen dat een hecht persoon is overleden en dat hij daar de tijd voor wil hebben om dat ze verwerken
Dan nog vind ik het een heftige reactie ... serieus, de man z'n goede vriend is overleden, hij heeft dat er duidelijk moeilijk mee (moeilijker blijkbaar dan hij had voorzien gezien hij er in principe vanuit ging dat hij donderdag kon komen). Dat bleek vanochtend niet het geval te zijn en ik denk dat het telefoongesprek eerder in de week nou niet echt een incentive was om weer te face to face te moeten melden dat het gewoon echt even niet gaat (je voelt je al kut en dan moet je ook nog eens een gesprek aan waarvan je weet dat dat niet fijn gaat zijn - zijn ook niet mijn meest geliefde gesprekken.. Professioneel is het niet ... menselijk daarentegen kan ik het prima begrijpen. Maar goed, ik begrijp dat als jou werkgever eist dat je na een week weer op kantoor komt, omdat afspraken nou eenmaal afspraken zijn, dat je dan in je auto springt zonder morren?
Ts vervelend zeg! Kan me wel voorstellen dat je er flink de balen van hebt! Hij heeft het allemaal niet volgens het boekje aangepakt, maar dat kan ik ook weer begrijpen. Denk dat hij niet verwacht had dat het allemaal zo'n impact op hem zou hebben. Daar kan je, vindt ik, wel begrip voor hebben! Net zoals hij begrip voor jullie keus moet hebben om voor een andere klusjesman te gaan. Voor jullie beide is het niet gegaan zoals geplant en dat kan nou enmaal gebeuren, we zijn allemaal mensen! Komt wel goed! Ff je frustratie eruit gooien en dan op zoek naar een andere klusjesman! Wat een heerlijke kort door de bocht reacties weer! Ts harteloos/gevoelloos noemen is natuurlijk erg overdreven. Dat ijskoude gedoe vindt ik weer echt zo'n goed voorbeeld van een flinke tekortkoming aan of zelfs het ontbreken van inlevingsvermogen ofwel empathie. Zo jammer is dat!
Nou: ja eigenlijk wel....wat moet je dan: op de bank gaan zitten grienen? Tja misschien ook maar net hoe je in elkaar steekt. Hij zal wel moeten, wil hij zn klanten niet verliezen, dat hoort nu eenmaal bij een eigen zaak. Niet altijd leuk, maar dat weet je. Anders moet ie zorgen dat in tijden van nood, iemand voor hem kan waarnemen.
Hier ook. Maar ik ben vrij flexibel, je moet er toch het beste van maken. Je kunt de beste man niet dwingen om zijn werk te doen. Kijk of je in korte tijd iemand anders kunt regelen of de rest van de planning aan kunt passen. Hier ook veel ervaring met klussen die uitlopen door onvoorziene omstandigheden. Dan mag je hopen dat de klusjesmannen flexibel zijn of de consequenties dragen van extra kosten.
idd iemand anders zoeken, je zou toch zeggen dat ook klusjesmannen in deze tijd om werk staan te springen. lijkt me stug dat er geen ander te vinden is die wellicht nog een gaatje vrij heeft de komende dagen..
Ik blijf me afvragen of de klus zwart of wit was. Mss kan TS daar antwoord op geven, als ze er nog is...
Ik vind de reacties allemaal erg overdreven naar TS. Ik zou ook echt not amused zijn als dit mijn klusjesman was. Eerst een smoes over een ander klus, dan blijkt dat zijn vriend is overleden (heel naar natuurlijk) en dan krijg je een mail op de dag dat hij moest beginnen. Ja, zo ga je dus niet met mensen om. En dan nog even gaan bepalen dat TS tijd genoeg heeft en nog niet ver genoeg zwanger is. Dat bepaalt ze toch lekker zelf?
Ik zou even afkoelen als ik jou was en zonder bericht naar je huidige klusjesman een nieuwe klusjesman zoeken. Het is het einde van de wereld niet, er gebeuren veel ergere dingen. Ik snap dat je baalt en het is vervelend als je soms moet herberekenen, maar het is het einde van de wereld niet. Succes!
Wat loopt iedereen toch moeilijk te doen over het feit dat ts niet vriendelijk genoeg gereageerd heeft, ze heeft waarschijnlijk wat aan moeten betalen voor materiaal aan schaf en wanneer er dan tot 3x toe wordt afgemeld per mail sms vind ik dit niet professioneel overkomen en niet netjes en het voelt als lulsmoesje dan zou ik ook,boos zijn omdat ik bang zou zijn belazerd te worden, vooral aangezien ze hem na de mail,niet te pakken krijgen dan zou ik me ook zorgen maken. Daarnaast vind ik de reactie zo ver ben je nog niet zwanger ook onzin, misschien is het totaal wel een klus van 10 weken dan kan ik,me voorstellen dat ze niet te veel meer uit wil stellen, ik vind de reactie erg hard en wienig meelevend naar ts toe. Ts hopelijk komt er snel een oplossing.
Ik snap dat je kwaad bent. De klusjesman wist vast al eerder wanneer de begrafenis van zijn vriend zou zijn, dus had hij het best eerder kunnen melden. Hadden jullie zelf kunnen beslissen of jullie hem wat meer tijd hadden gegeven. Je kunt misschien vragen of hij zelf iemand weet die hem kan vervangen op korte termijn.