Goed, ik zit hier inmiddels een beetje te koken. 15-11 hebben wij een prachtige U-bank besteld, de levertijd zou 4-6 weken zijn. Die is meteen volledig voldaan. Het gaat om een totale order van 2000,00. De meubeltjes zijn met de juiste levertijd bezorgd echter de bank zat er niet bij, volgens de fabrikant paste hij niet meer in de vracht (komt uit Polen kreeg ik later te horen). Vooruit, 1x kan gebeuren. De nieuwe leverdatum zou de tweede week van januari zijn, afgelopen week dus. Helaas, de leverancier ging dit niet redden maar de bank zou nu aankomende woensdag binnen komen en dan aankomende vrijdag bij ons geleverd worden. Vooruit, dat weekje extra kan ik nog wel wachten. Kreeg ik zojuist telefoon, de leverancier heeft het zo druk, ze krijgen de bank pas 31 januari binnen en dan kan hij 2-2 bij ons geleverd worden.:x Al met al zitten we straks op 11 weken levertijd ipv 4-6. In de tussentijd zitten wij op een oncomfortabele bank waarbij je dus op het hout zit of er geen vulling in de rug zit etc... Dit is de bank die in de speelkamer stond, onze oude bank is reeds verkocht. Dit zit voor geen meter en met 5 personen hebben we amper ruimte op een 3-zit. Ik moet platte rust houden ivm premature weeen, dat gaat niet op deze bank. Heel de dag op bed liggen zonder tv of weet ik veel wat zie ik ook niet zitten. Nu hebben ze ons een korting aangeboden van: 30, of 2 kussentjes in dezelfde set of een houten ding om over de leuning te leggen. Het bedrijf is CBW erkend, de levertijd mag met een maximum van 4 weken overschreden worden, als er niet binnen die nadere levertijd bezorgd kan worden heb ik recht op een schade vergoeding of een kosteloze annulering van de order. Met de meubeltjes hebben we ook wel wat problemen ondervonden echter daarvoor een korting gehad van 75. Ik vind die 30 euro of tierelantijntjes wat karig. Wat zouden jullie doen/vragen/eisen?
Ik zou toch meer eisen hoor vind het ook wat weinig voor al die ellende die jullie er van onder vinden. \Bij wel bedrijf heb je besteld. En hoe komt het dat je het hele bedrag al betaald hebt? dat zou ik nooit gedaan hebben want nu blijf je achter je bank aan gaan omdat je al betaald hebt. Wij kregen laatst bij een bestelling van toysxl al een bon van 25 euro omdat onze bestelling een week te laat was. Onze bestelling was maar 170 euro
Wij hebben bij Woon en zo Besteld. Onze eerdere ervaring met Woonsquare Oosterhout was een vreselijk drama ook, vandaar dat we nu voor Woon en Zo gekozen hebben/ Te meer gezien mijn schoonouders hier hele goede ervaringen mee hadden! Ik zat zelf te denken aan 150,00, maar ik weet niet of dat redelijk is? In ieder geval vind ik 30,00 veelste karig voor een leveringstermijn die verdubbeld is en de ellende om met 5 man op een oncomfortabele 3 zitter te zitten... Nu stelt het CBW wel dat je enkel een schadevergoeding krijgt als je er werkelijk financiele schade onder hebt geleden (uitgestelde verhuizing etc..). Dat zou betekenen dat ik de optie annuleren nog heb, wat ik liever niet doe, zou nu toch wel graag eens relaxt willen gaan zitten/liggen op de bank. Hoeveel zouden jullie vragen? De bank zelf kostte 995 euro maar de totale order dus 2000 euro.
Ze hebben overigens wel voorgesteld een leenbank te leveren toen voor de eerste keer de levering werd uitgesteld. Wij hebben hier niet voor gekozen want ja, die 3 weken extra wachten dat lukt nog wel. Maar goed, toen werd hij weer een week uitgesteld en nu weer 2 weken.
De bank zou ook bij de levering van de meubels zitten, voor levering moet het totale bedrag voldaan worden. Nu had ik dat al bij het begin van de order gedaan maar goed, dat doet niet af aan het feit dat ze een dag voor levering belde om te vertellen dat de bank niet bij de levering zat want hij paste niet in de vrachtwagen. Ik kon mijn betaling dus ook niet meer terug vragen.
jeetje dat is ook erg vervelend dat het zo lang mag duren je kan het altijd proberen wie weet komen hun met een te gemoed koming van die 150 euro aanhouder wint zeggen ze wel eens hoop hij dadelijk ook echt geleverd gaat worden
Ik hoop het ook! Welke korting zouden jullie vragen of welke andere stappen zouden jullie ondernemen?
Hadden julle bij d order al korting bedongen? Vaak willen ze wel 10% korting geven, of geen bezorgkosten. Ik vind 150 euro wel redelijk klnken.
Bij aankoop vroegen wij om een korting op de bank. Dat was niet mogelijk want de bank was al in de aanbieding (op de site van 1995 naar 995 afgeprijsd). Volgens mij is dit het standaard bedrag want de prijs is nog nooit gewijzigd. Ze konden ons wel een korting geven van 5% op de gehele order, totaal 100 euro. Bezorgkosten waren 80 euro, die zijn gewoon voldaan. Er zat schade op 2 stoelen: 1 oogje in een naad en een losgelaten/slecht gestikte naad. De salontafel staat niet haaks in elkaar, zitten kieren, uitstulpingen etc.. De kast staat ook niet helemaal haaks, ook kieren, uitstulpingen van de naden en de lade sluit niet goed. Maar goed voor die schades hebben wij een korting gehad van 74 euro (moeten we nog ontvangen). Ik had geen zin om alles weer uit elkaar te halen, wachten op levering en weer in elkaar te zetten. Heb 3 kids, 4e onderweg dus die tafel zal nog genoeg te lijden krijgen. Vandaar ook dat we gekozen hebben voor een goedkope set zodat we niet net als vorige keer onze meubels van 5000 euro binnen 5 jaar konden weg smijten. Daarom dan maar een korting. Ik zie het al helemaal gebeuren dat die bank ook niet goed is....... In ieder geval vind ik 30 euro (3%) korting op de bank echt te weinig. Zelf zit ik dus te denken aan 100-150 euro (10/15%).
Pff hier ook zo'n ellende met onze meubels! Bleek van alles mis mee te zijn en we hebben uiteindelijk een jaar (van kerst 2010 tot kerst 2011) op een bank gezeten waarbij geen kussenhoezen om de kussens zaten! Heerlijk, ben je net getrouwd en dan zit je in een halfgebakken huis. Wij hebben standaard elke vrijdag gebeld en in december 2011 kreeg ik eindelijk hoezen! Bleek het voor een loveseat te zijn terwijl wij een 4 persoons bank hebben! Ben toen naar de winkel gegaan dat ze 4 weken de tijd kregen en anders zouden ze die bank op hun stoep terug vinden en kunnen ze fluiten naar hun geld (we hadden gelukkig nog steeds niet alles betaald) en toen had ik ineens binnen 1 week de juiste hoezen!! Ongelooflijk.. Dus als ik jou was, zeker meer geld vragen! Zijn ze helemaal betoeterd.. Ik had toen ook al veeeeeel eerder moeten dreigen!
ik zou denk om meer vragen ook als ik alles lees van de andere spullentjes vind ik het eigenlijk schande en dan ook nog eens die lange levering zou denk zeker wel 20% vragen