Zijn er hier toevallig dames werkzaam bij Thuiszorg Service Nederland? Ik heb hier gesolliciteerd als huishoudelijke hulp en zie nu op internet aardig wat negatieve berichten. Op zoek naar ervaringen dus!!
Hoi,ik heb 2 jaar voor ze gewerkt ,totdat ik ziek werd en toen waren ze niet voor rede vatbaar . Ben dr uiteindelijk op een hele lullige manier uitgewerkt. Dus helaas klopt alles wat op internet staat
Ik werkte al 6 jaar bij thuiszorg groningen en sinds een dikke jaar zijn wij overgenomen door tsn. Werk hier ook nog steeds.
@mamavanesmee werk je als huishoudelijke hulp? Zo ja; heb je vaste dagen/uren en vaste clienten? Vind jij het een goede werkgever of heb je ook negatieve punten? En heb je een uren-contract en weet je of ze doorgaans urencontracten geven? Hele hoop vragen
@Lovel: Ik werk bij de wijkverpleging. Ik heb zelf een vast uren contract, maar geloof dat ze nu in de huishouding veel met min-max contracten werken. Ik ben opzich wel tevreden, maar aangezien wij dus zijn overgenomen is het best wel een omschakeling geweest. Mijn schoonmoeder werkt wel bij tsn in de huishouding. Ze heeft vaste dagen en vaste clienten.
in de huishouding werken ze met min-max contracten.. oh en let op je uren.. hou ze zelf bij! Ik heb er 3,5 jaar voor gewerkt.. eerste half jaar als alpha daarna in loondienst. Helaas is het hier in mijn woonplaats allemaal veranderd en werken ze nu met de bemiddeling in de huishouding (eigenlijk oud alpha constructie) dat gaat hier officieel per 1 maart in en 30 dec liep mijn contract af.. konden wel tot 1 dec alvast de bemiddeling in maar alleen met je huidige clienten als die mee over wouden. Helaas voor mij was dat allemaal niet erg handig en ik ben er weg. Heb zelf wisselende ervaring met tsn. Ligt denk ik ook wel aan wie er op je kantoor zit als je zorgcoordinator.. Hier waren mijn zoco's wel tof op zich. Enige nadeel wat mij veel pijn heeft gedaan is vorig jaar met mijn MA/miskraam de reacties (voornamelijk hoofdkantoor/ziekteverzuim) en dat ze die week ziektewet als vakantie uren opgeschreven hadden.(curretage gehad en mocht niet werken van verloskundige/gyn/echoscopiste) en eentje van ziekteverzuim toen ik me ziek melde met de ma zei gewoon ach als t dit weekend eruit komt (melde me op vrijdag ziek) dan kun je best maandag weer werken. had me toen nog nooit ziekgemeld overigens!
Ik werk nu anderhalf jaar bij TSN en ik heb niks negatiefs met ze meegemaakt. Ik heb een 0-uren contract maar wel vaste clienten en als ze inval nodig hebben dan bellen ze me. Voor de rest spreek ik ze weinig. Ongeveer 2x in het jaar hebben we werkoverleg en zie ik ook andere dames die voor hun werken. Voor de rest niet.
Ook ik werk bij TSN, nu n half jaar. Waar ik de meeste moeite mee had is dat ze achteraf betalen. Stel je hebt op 25 december gewerkt krijg je dit pas uitbetaald aan t einde van de volgende periode,n maand later dus, is heel leuk (not) want ondertussen heb je bijv al geen recht meer op uitkering o.i.d. Ik heb n nul uren contract en nog geen vaste cliënten, maar ze proberen je wel zo veel mogelijk in te zetten bij cliënten waar je al geweest bent dus dat is wel fijn. En behalve de grote overstap kwa loonuitbetaling bevalt t verder prima.
Ik werk er nu bijna een jaar als HHH met vaste clienten. En eigenlijk, ben ik er ook niet zo positief over. 'T enige waarom ik er nog werk is vanwege de band die ik heb opgebouwd met m'n clienten en omdat ik het fijn vind om iets voor deze mensen te betekenen. Het bedrijfssfeertje vind ik zeer ondermaats. Waarom negatief over TSN? - Doen heel erg moeilijk met een keertje ziekteverlof. (Ze bellen je gerust een dag later of je al weer beter bent ) - Als je je dus een keertje ziek meld, moet je aan je leidinggevende doorgeven, daarnaast moet je bellen naar Verzuimreductie én naar je clienten. Pffff. (Geloof wel dat dat nu is aangepast, via een Poortwachter oid) - Weinig tot geen contact met je leidinggevende/andere collega's. In 1 jaar tijd maarliefst 1x werkoverleg gehad, maar verder nog nooit andere collega's gezien. - Slechte communicatie. Hebben een keertje vergeten een client te bellen met de mededeling dat ze geen inval konden vinden (ikzelf had herfstvakantie) Client heeft gewoon de hele dag gewacht. Vind ik nog steeds schandalig... Nja, voornamelijk heb ik gewoon een beetje het gevoel dat je helemaal niet voor een bedrijf werkt. Je staat er vrijwel letterlijk alleen voor. Al met al werk ik er wel met plezier. Maar dat komt echt doordat ik erg leuke clienten heb en het niet slecht verdiend Ben benieuwd trouwens hoe dat straks zal gaan als ik met zwverlof ga.
Het duurt nog even maar houd in je achterhoofd dat de gemeenten volgend jaar 75% op het huishouden moet gaan korten! Er gaan ws zeer veel banen verloren omdat mensen geen huishoudelijke zorg toe gewezen krijgen en de bestaande adressen gekort of gestopt worden. Ik werk als verzorgende in de thuiszorg en ze verwachten dat de hh thuiszorg zogoed als al hun adressen kwijt gaan raken en mogelijk over de kop gaan. Dus als tijdelijke baan zou ik het doen maar niet voor vast inkomen. tsn staat hier trouwens niet goed bekend. Hh hulpen krijgen de laatste tijd veel 0 uren contracten. Overal eigenlijk. Soms heel weinig tot gern werk en inkomen. Geen vastigheid dus.
Klopt ook inderdaad. Moet nog maar even zien of dat allemaal zo gaat lopen. Denk echt dat dat korten niet veel goeds zal gaan doen. Waar moeten deze mensen dan hun hulp vandaan halen? Familie? Vrienden? De meesten hebben niemand meer in hun naaste omgeving, dus ik vind het een erg lastige kwestie.
Bij mij probeereden ze toen ik zwanger raakte gelijk een uitkering aan te vragen,maar t uwv wees dat af omdat ik gewoon een vast contract had... Als gevolg va zwangerschap ziek en nu sinds okt weg
Ik werk ook als huishoud hulp bij een andere organisatie, heb een 0uren contract, wel met vaste cliënten (24.30 uur) Misschien een andere organisatie proberen? Edit: het gaat wel veranderen door de bezuinigen nu, hou er wel rekening mee dat er minder werk te vinden in de thuiszorg
Ik heb ook bij TSN gewerkt. Ik had het er erg naar mn zin toen ik verhuisde naar een andere woonplaats onverwachts was dit ook geen probleem. Wel ging het op het begin niet helemaal goed met de uitbetaling.
Bedankt voor alle reacties. Gelukkig zou ik er niet van afhankelijk zijn. het is puur extra. Volgende week heb ik sollicitatiegesprek. Ik maak een lijstje met al mijn vragen en dan zullen we get wel zien!