Tjah het komt weleens voor dat men wat vergeet in de kinderwagen. Niet meteen vanuit gaan dat je als dief wordt bestempeld. Ik heb het twee weken geleden nog gehad, dacht dat ik alles had afgerekend maar kwam thuis twee artikelen tegen die ik was vergeten. Ik ben daarna terug geweest om die alsnog af te rekenen en was verbaasd over de reactie! Ze zei " meestal laten we het gewoon zitten" Ik zei nog dat ik die spullen gewoon wilde afrekenen en ze riep er nog iemand bij om haar te helpen. Kreeg het idee dat het niet echt vaak voorkwam dat men teruggaat om alsnog te betalen.
Dat is eigenlijk ook geen enkele moeite!! Dat ik nu weer voor de zoveelste keer op deze manier benaderd ben was voor mij de zogenaamde spreekwoordelijke druppel. Ik zeg ook absoluut niet dat het redelijk van mij is om haar niet even te laten kijken. Maar als ik al op zo'n manier behandeld wordt dan heb ik na de zoveelste keer éénmaal geen zin gehad om daaraan mee te werken.
Ik kan me jou reactie wel voorstellen, maar dat is meer omdat ik dit niet gewend ben. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt bij een winkel. Als het eens voor zou komen, dan zou ik zeker meewerken, maar als het iedere keer gevraagd zou worden dan zou ik er ook een keer genoeg van hebben. Dit is nogal eenrichtingsverkeer van de AH. Alsof je blij mag zijn dat je daar je geld uit mag geven om vervolgens nog even lekker door de mangel gehaald te worden. Ik zou er persoonlijk niet meer heen gaan als er alternatieven in de buurt zijn. Winkels waar je wel waardig behandeld wordt.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en ben toch al in veel verschillende supermarkten geweest. Ik snap je irritatie wel en misschien dat ik na de zoveelste keer ook zo wel had gereageerd. Misschien de volgende keer toch maar niet meer boodschappen van een andere winkel meenemen naar de AH?
Er word zoveel gestolen in winkels. En vooral ook de mensen die er voor ons 'normaal' uitzien. Oude dames (de kick) vrouwen met kinderwagens ook ja.... En dan heb je nog de types waarvan je direct ziet dat het niet pluis is. Als ik merk dat iemand dezelfde spullen in de wagen heeft als wij verkopen, zal ik er ook naar vragen. Je voelt je namelijk echt heel erg (piep) als je denkt dat iemand iets heeft meegenomen zonder te betalen. Mocht je bij mij zijn en zo tegen een vd kassameisjes doen. (opzettelijk dwarszitten) dan was ik denk ik een stuk minder vriendelijk. Je had ook niet meer terug hoeven komen. Mensen doen gewoon hun werk en willen ook met respect behandeld worden. Dat iemand vaste klant is zegt ook niet altijd wat. Gelukkig hoeven we het bijna nooit te vragen. Want vaak lopen er al genoeg oplettende mensen in de winkel zelf. Voor ons is het ook helemaal niet leuk zo'n gesprek, maar helaas soms een noodzakelijk kwaad.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij intratuin eens aangesproken werd, door de beveiliger. Of ik even de bon wilde pakken, kon hij in m'n tas kijken. Ik snapte dat het een steekproef was, maar ik voelde me heel lullig. Heb dit ook gezegd, wel op een vriendelijke toon. Dat het tegenwoordig nodig is, dag begrijp ik wel... Maar het voelt niet fijn Al vind ik dat ts gewoon mee had kunnen werken... Edit: ik heb ook in een winkel gewerkt, en het voelt wel verrot als er spullen zo meegenomen worden.... Heb het helaas meegemaakt, meer dan eens
Ik moest ook mensen controleren met een kinderwagen, of mensen die een tas bij zich hadden. Zelf doe ik standaard mijn tas open voor de caissière en til mijn cola opzij zodat ze kunnen kijken dat er niets achter/onder ligt, kleine moeite denk ik. Ik vind het knap lullig dat je zo dwars gaat lopen doen, het hoort nu eenmaal bij het beleid. Had zelf altijd liever dat zulke mensen dan lekker weg bleven en zeker weten dat ik de bedrijfsleider erbij had gehaald. Bah, wat kinderachtig.
Ik weet dat het een noodzakelijk kwaad is en het is voor haar vast ook niet leuk om te vragen. Maar als ze dit op deze manier bij al haar klanten doet dan ben ik ook vast niet de eerste geweest die dan een beetje gaat steigeren. Als ze het op een andere manier aangepakt had had ik vast en zeker ook anders gereageerd.
Wat ik niet snap... Voor die spreekwoordelijke druppel, gaan er heel wat druppeltjes vooraf. Als je het al die keren niet fijn hebt gevonden waarom neem je dan iedere keer weer je boodschappen mee de albert heijn in? Waarom doe je dan niet eerst jouw boodschappen bij de anderen winkels..? Als het de zoveeeelste keer is waarom dien je dan geen klacht in? Verkeerde been uit bed, ruzie thuis, ongesteld.... dus weet je wat ik zal mij even afreageren bij de AH. Persoonlijk vind ik jouw kinderachtig. Als het mijn winkel had geweest had je niet meer terug hoeven te komen...
Ik leg een bepaalde route af als ik boodschapjes doe, en tsja de AH komt als laatste. Dit is logistiek-technisch gewoon het handigste. En ja, alle eerdere keren heb ik er niet moeilijk over gedaan omdat ik de achterliggende gedachte ook begrijp, maar iedere keer ga je je er dan iets meer aan irriteren. En wellicht zou het beter zijn geweest om het te laten gaan en een klacht in te dienen. Maar haar actie (onbeleefd naar mijn mening) stuitte op deze reactie van mij. En het is niet zo dat ik van te voren denk " Goh weet je wat, laat ik me even afreageren bij de AH".
Als ze jou niet normaal behandeld snap ik dat je je ergert. Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik zag niks respectloos staan over de cassiere. (behalve het zomaar in je mandje kijken, maar toen deed jij ook al moeilijk) Ik zie je wel schrijven over 'lekker rellen' en 'lekker tegen het beleid ingaan'. Dat vind ik respectloos.
Klopt, ik ben ook al teruggekomen op mijn manier van schrijven. Ik heb eerder al gezegd dat mijn toon inderdaad niet correct wat op deze manier. Ik heb dit gelijk na het incident in mijn frustratie geschreven, waardoor het inderdaad erg baldadig over komt. Ik ben echter wél respectvol gebleven naar de cassière.
Ik las eerder in dit topic trouwens ook een post over de Aldi, ik weet niet of jullie weten hoe streng Aldi is op de medewerkers? Maar echt héél streng dus. Ik werd 100% op kantoor geroepen als ik iemand niet controleerde en de kassatests waren echt niet mals, ze probeerden je er gewoon keihard in te luizen (pakje sigaretten in handpalm verstoppen, zakjes jus achter colaflessen of tussen wijnflessen, één fles duurdere wijn tussen goedkopere) terwijl ze lekker op het kassakantoor meekeken. Heb één keer een slechte observatie gehad en je kunt er zelfs een officiele waarschuwing voor krijgen. Dus mensen controleren moet wel als je je baan wilt houden. De norse houding kan ik niet goedpraten, mijn moeder heeft zelfs een officiele waarschuwing gehad omdat ze 'te klantvriendelijk' was. :')
Ik hoop dat uit al mijn reacties blijkt dat ik een redelijk mens ben met een misschien "onredelijk" momentje. Ik wil de beheerders dan nu ook vragen om dit topic te sluiten. Niet omdat ik zoveel negatieve reacties krijg op mijn topic. Integendeel, ik heb namelijk mijn uiterste best gedaan om zoveel mogelijk (netjes) te reageren. Maar ik ga nu de avondspits in en mag de rest van de week weer lange dagen werken waardoor ik geen gelegenheid meer heb om het topic te volgen of te reageren. En bij zulke soort reacties (niet allemaal gelukkig) wil ik wel de kans krijgen om te reageren. En om te voorkomen dat het een eigen leven gaat leiden mag er dus een slotje op.
Dat lijkt me nou typisch de omgekeerde wereld...meer geld uitgeven omdat een winkelmeisje je niet vertrouwt? Als je boodschappen van de Lidl waren heb je geen bon nodig. Albert Heijn verkoopt nl. geen Lidl-artikelen. Als jij erg vaak gecontroleerd wordt vermoed ik dat de AH-manager een beetje hyperactief is. Ik snap je actie wel, het is gewoon niet leuk om als dief behandeld te worden als je dat niet bent. ik erger me er ook wel eens aan en vraag soms iets als waarom het bij MIJ nodig is. antwoord is altijd iets als 'steekproef'... Mensen mogen je spullen niet aanraken, alleen maar kijken trouwens. En een tas openen ook in een kinderwagen, hoort genoeg te zijn. Tenzij ze vanwege ooggetuige of videobeelden gerede aanleiding hebben aan te nemen dat je echt gestolen hebt. Ik snpa het dus wel, al zal het voor de winkeljuffrouw minder leuk geweest zijn. Maar goed, zij moet geen discussie met je aangaan...het is niet haar beleid, ze hoort gewoon meteen haar leidinggevende te bellen. En zij hoort het netjes te vragen. Is ze lomp dan kan ze lompheid terugverwachten. Als het je echt hoog zit, waarom stap je dan niet gewoon eens op de manager af? Vraag wat zijn beleid is, en vraag waarom jij steeds de lul bent. Geef aan dat het je winkelgenot bederft en dat hij op het punt staat een trouwe klant te verliezen.
Denk niet dat ze je als 'dief' heeft weg willen zetten. Is een normale gang van zaken. Zij doet ook maar haar werk en ik denk dat je schrikt van het feit wat er allemaal gejat wordt hier en daar. En als je dan toch een bonnetje heb geef het dan gewoon. Erg flauw vind ik het om er dan nog een discussie aan vuil te maken ook al ben je in je eigen ogen respectvol gebleven.
klopt helemaal heb er ook gewerkt, en toen ik in de ziektewet zat in andere regios wel eens die controles moeten afnemen (werkte toen op therapeutische basis) voelde me er zo ongemakkelijk bij, maar goed ik heb gelukkig altijd een goede test gehad, maar heb het ook wel anders gezien, en ja ik liet iedereen doosjes oprapen, tassen naar me toe doen om te zien of ze leeg waren, kratjes bier van elkaar, (1 keer een vrouw die het niet wou, een waarvan je denkt (let wel denkt) qua uiterlijk die kan het wel betalen, en die wou het absoluut niet, nou dan laat je de boel maar staan, uiteindelijk tilt ze het toch op en wat dacht je 2 pakjes zalm er tussen een dikke boei dat ze had) nou daarom doe je dat, je wil niet weten hoeveel er gestolen wordt, helaas dus ik heb in elke winkel begrip voor de controles.
Inderdaad! Zoals je zelf al zei: in het echt ben ik best lief-> inderdaad ik had denk ik al lang een slotje aangevraagd na al deze reacties