Hier krijgen de oudsten, 10 en 12 een kadootje van 10 euro. Soms mogen ze kiezen om wat leuks te doen, zwemmen, bios, uit eten... Af en toe krijgt er ééntje niets..omdat ze gwn dr best niet doet of omdat ze dus een onzincijfer op dr rapport heeft gepresteerd. Bijvoorbeeld een 5 voor netjes schrijven..nou dáág. Soms krijgen ze een groter kado omdat ze iets graag willen hebben, dat geldt dan voor 2 of zelfs 3 rapporten tegelijk.
Nee hoor quality time hangt nier perse aan een goed rapport, zo heeft de kleine man hier de hoogst haalbare beoordeling voor wiskunde maar taalbegrip is ver onder de maat, geeft niets want hij doet hartstikke zijn best. Maar hij is trots op zijn rapport en voelt zich vast extra bijzonder als die inzet word beloont met wat extra aandacht.
Ik kreeg vroeger echt nooit geld voor een rapport. Aan het eind van het jaar, na het laatste rapport gingen we altijd uit eten. En tijdens dit etentje kregen wij alletwee een boekje met een tekst van mijn ouders er in. Als afsluiter van het jaar, ongeacht hoe ons rapport was. Ook kwam het niet in me op om er mee rond te gaan. Ik weiger ook mijn neefjes en nichtjes te belonen voor hun rapport. Ik vind het goed van ze, zeker! Maar ik vind het niet nodig dat daar wat tegenover staat. Ik ga liever iets leuks doen met ze omdat ik ze gewoon lief vind
Ik kreeg 5 gulden soms 7,50 Ik vind wel dat je beloond moet worden het hielp mij volgends mij wel beter presteren Als ik over ging kreeg ik ook groot kado zodat ik leerde trots te zijn op mijn prestaties En voor mijn diploma mbo kreeg ik een schildersezel omdat ik naar de kunstacademie ging
Sorry dat ik me ermee bemoei maar ik ben dyslectisch ik scoorde ook ver onder de maat misschien heeft jou kleine man dat ook? Bij mij zijn ze er heel laat te laat achter gekomen vandaar dat ik het je toch even zeg heb er veel last van doordat het bij mij zo laat is gevonden
Ik denk het niet want spelling gaat wel goed, waar hij moeite mee heeft zijn leestekens en verleden tijd, netjes schrijven enz. Maar ik vind ook wel dat ze in groep vier al heel veel moeten kunnen tegenwoordig...
het is gewoon een extraatje (dus erboven op) en een goed rapport laat niet alleen maar cijfers zien maar ook inzet (als je een goede school hebt tenminste en niet zo'n juppen academie ) en dat telt ook als goed, als je goed je best hebt gedaan zal dat ook vermeld worden..
Ja echt...ze beginnen er al mee in groep 2 Vanochtend nog wilde mijn dochter een opdracht van mij. Ik moest een woord bedenken en dat ging zij opschrijven Dus ik zeg: Koe En direct erna, o nee, dat is nog te moeilijk. Zegt ze: mama...ik weet heus wel hoe ik de OE moet schrijven. Groep 2 ( halverwege) Echt de kinderen zijn al heel vroeg met taal en rekenen bezig. Zo zien ze elke week Didi en doedl. Dat is met ruimtelijk inzicht en rekenen.
Nou hier ook een groep 2-er en ze zijn er wel mee bezig maar noemen ze geen wiskunde haha hier krijgen ze ook geen cijfers in de eerste 2 groepen maar alleen maar een mooie brief van de juf mee (werkt motiverender dan cijfers vinden ze) en ze houden ontwikkeling bij met de hand van balkjes en gebruiken gemiddelden met onder- en bovengemiddeld dus geen negativiteit. En onze school haalt met de groep 8 cito toets een van de hogere cijfers dus het eindniveau is hetzelfde alleen dan op een leukere manier (vind ik dan persoonlijk)
Door ziekte van de Juf krijgt J vandaag zn echte eerste rapport mee. De andere klassen kregen hem vorige week al. Ben zo benieuwd!
Ik kreeg vroeger ook zo'n 2,50 maar ik ging daar echt niet meer of minder mijn best voor doen (basisschool hebben we het hier over he). Ik ken een meisje die een tablet kreeg voor sinterklaas, pakte dat ding uit, legde hem weg en zei: "zo, de volgende keer wil ik een ipod en een telefoon". Dus... 7 jaar oud. Dáár ben je als ouders echt zelf bij. Mijn zoontje krijgt nog laaaaang geen rapport, maar wij zijn ook niet van belonen met grote cadeau's. Ik geloof overigens wel in belonen. Dus ook met een uitstapje, iets lekkers, een kleinigheidje etc. Zeker als er iets is wat een kind niet leuk vindt om te doen, kan dit een extra stimulans zijn. Ik vind het ook belangrijk om kinderen te leren dat ze ook zichzelf belonen wanneer ze dingen doen die ze niet leuk vinden. Bijvoorbeeld kamer opruimen -> daarna heb je al je speelgoed weer voor het pakken en kan je weer lekker spelen etc.
Hier krijgen de kinderen niets qua cadeau's. Ongeacht het rapport een knuffel en zeggen we. Goed hoor kanjer. Samen tijd krijgen ze vaak. Maar dan gewoon zomaar. Tandenfee, etc doen we ook niet aan.
Ik vind niet dat je een kind moet belonen met cadeaus bij een rapport. Iets leuks doen samen met je kind vind ik een goed idee maar dat dan bij elk soort rapport. Wanneer een rapport namelijk minder goed is dan ligt dat in mijn optiek aan de ouders zelf, die moeten eerder signaleren en bijhouden wat hun kind op school doet. Is net niveau te hoog of laag, zit het kind lekker in zijn vel, is de leerkracht vakkundig etc. Een 'slecht' rapport is een signaal naar de ouder om beter naar zijn kind te kijken en luisteren, misschien speelt er wat in het hoofd of op school. Vind ik Juist ook kinderen die te boek staan als de relschoppers zonder inzet, vertonen compensatiegedrag waar misschien wel redenen voor zijn die je niet meteen ziet maar wel invloed hebben op de cijfers en inzet. Een leerkracht speelt hierbij ook een hele grote rol, hoe wordt er mee omgegaan?
Hier krijgt hij een dikke kus en een knuffel voor zijn rapport en omdat hij zo goed zijn best doet. Hij doet het heel erg goed ( een beetje te goed, hij gaat heel snel en loopt ver voorop, vind ik een beetje 'eng' maar de school begeleid gelukkig heel erg goed en geeft goede adviezen ). De grootouders geven graag wat centjes voor de in spaarpot, vinden wij prima. Wil er eigenlijk geen gewoonte van maken om iets te geven. Misschien een keer een paar euro ofzo, maar geen grote cadeaus. Hier doen ze trouwens niet aan cijfers, maar aan matig voldoende goed. Een leuke brief van de juf, en een leuke foto van hem tijdens school.
Van me ouders kreeg ik altijd per goed cijfer vanaf de 6/7 ongeveer een gulden per cijfer dus was meestal iets van 6 gulden... Van mijn oom daarin tegen kreeg ik 5 gulden per 5 niet meer en niet minder met moest een 5 zijn en dan het liefst met rood geschreven daar kon me oom zo van genieten (helaas voor me oom had ik er daar altijd een hoop van tot ze in groep 8 erachter kwamen dat ik dislectisch en discalculatie heb... slecht van school slecht van me oom maar weer goed voor mij ik haalde zo bij hem 15 gulden op...tsja afspraak ik afspraak)