Deze gedachte heb ik ook. Ik ben best bereid wat neer te tellen voor haar veiligheid. En ik vind het erg vreemd dat er steeds over 500 euro wordt gesproken. Ik kijk al een hele tijd uit naar dergelijke stoelen en krijg ook erg veel info uit mijn topic in Verzorging en Veiligheid. Daar is ook gesproken over stoelen rond 250 euro. Wat ik er best voor over heb, al heb ik het niet in m'n achterzak zitten. Maar ben bereid ervoor te sparen!
Goeie zaak. Onze oudste heeft zo lang mogelijk tegen de rijrichting in gezeten, en ja, op een bepaald moment kom je aan met de benen. Maar dan draai je de stoel om en kun je er nog een hele tijd plezier van hebben. Zo'n stoel is echt niet alleen maar voor een paar maanden na de maxi cosi. De jongste gaat er t.z.t. ook in. En met een spiegel kun je ze inderdaad in de gaten houden. Maar ja, met een maxi cosi kun je toch ook niets zien? En het niet leuk vinden? Als ze altijd achterstevoren zitten weten ze toch niet beter??
Dat ze niet beter weten betekent niet dat ze er geen hekel aan kunnen hebben. Bij mijn zoon waren de laatste weken in de maxicosi echt een drama. Elke rit een krijsend kind, ik was gewoon blij toen hij er eindelijk uit gegroeid was. Zodra hij in een opvolgstoel zat, huilde hij gelijk een stuk minder. Nu vindt hij autorijden zelfs wel redelijk leuk. Als hij achteruit zou moeten rijden, ziet hij veel minder en is het echt minder leuk voor hem. Ik merkte het laatst in de trein ook duidelijk: hij wil gewoon vooruit kijken en alles zien aankomen. Achteruit vond hij niks aan.
Nou dat minder zien slaat nergens op. Ik heb de hoofdsteun eraf gehaald en zoon sjanst met elke vrouw die achter ons durft te rijden. Hij ziet alle sirenes aankomen voordat ik ze hoor (handig hoor ).
maar zit hij met zijn hoofd boven de leuning van de achterbank? Krijg je dan niet hetzelfde gevaar als dat het kind voorin zit? Dat bij een flinke botsing de hele achteruit recht in zijn gezicht vliegt?
Dat klopt, ze hoeven niet duur te zijn. Wij kwamen er alleen te laat achter en ze zijn moeilijk te vinden in Vlaanderen. Dat het veiliger is, daar ben ik van overtuigd. Maar ik vind het moeilijk te accepteren dat de meeste stoelen zo gigantisch duur zijn, zo denken de meeste mensen dat het allemaal geldklopperij is. Overigens is ons zoontje pas bij 13.5 maand naar zijn vervolgstoel gegaan en vind hij het echt machtig om vooruit te kunnen kijken... Maar als ik het geld had gehad of op tijd had geweten, dan wist ik wel anders.
ik heb hier dubbel gevoel over, dan doel ik op mijn zoontje in het specifiek. Hij krijgt het voor elkaar om zijn armpjes uit de gordeltjes te wurmen. strak, kruiselings, hulpmiddeltjes, alles is hier al de revue gepasseerd. Als we nu in de auto zitten stop ik ze (als passagier zijnde) weer terug maar als hij straks achterstevoren zou zitten dan kan dat niet. Ik vraag me af wat ik een enger idee vind...
maar is veiligheid niet belangrijker dan het niet leuk vinden? je kan het misschien leuker maken door een dvd-spelertje voor in de auto of wat speelgoed 500 euro is niet goedkoop maar als het echt veiliger is dan koop ik het maar er zijn ook goedkopere stoeltjes en beter 1 duurdere kopen die heel veilig is dan verschillende goedkopere die minder veilig zijn en uiteindelijk meer kosten
Ik vind 500 euro absurd veel geld, we hebben 2 goedkope (maar goedgekeurde) autostoelen voor de jongens. Mijn dochter zit op een verhoger (wat mensen ook alweer absurd vinden). Ik zou niet weten waarom een goedkopere goedgekeurde autostoel uiteindelijk meer zou gaan kosten. Ik heb zelf (nog) geen rijbewijs en mijn man is heel veel weg dus de keren dat we in de auto zitten zou op 1 a 2 x pm liggen. Ja ik houd van mijn kinderen maar nee, ik ga geen 1000 euro uitgeven aan 2 autostoelen.
Ja, dat zou kunnen. Daar had ik nog niet bij nagedacht. Maar zou die hoofdsteun dan veel helpen daartegen?
Dames, ik wil niet vervelend zijn...maar hebben jullie deze stoeltjes wel opgezocht? Ik hoor meerdere mensen steeds struikelen over 500 euro. Aangezien er ook achterwaartse vervolgstoelen zijn vanaf 300 euro snap ik niet helemaal waarom iedereen hamert op die 500 euro. Tuurlijk is het in beide gevallen best veel, maar een verschil van 200 euro vind ik wel noemenswaardig. Lang leve het internet, zoek de desbetreffende stoelen even op op babyplezier.nl, achterwaarts.nl en carseat.se en je komt al een heel eind.
Ik zou niet weten hoe ik mijn kinderen in zo'n stoeltje moet vouwen aangezien ze beide behoorlijk lang zijn. En hoe zit het dan met de bevestiging? Op het plaatje in de krant was het met isofix, je bent dan niet verplicht om een nieuw stoeltje aan te schaffen, maar ook een nieuwe auto. En dan heb je het nog niet over wagenzieke kinderen en aanrijdingen van achteren wat naar mijn idee net zo vaak voorkomt dan frontaal. We zullen het wel zien...
Jammer dat er zoveel beweringen worden geuit die niet kloppen en vraagtekens worden geplaatst zonder dat mensen zich er eerst in verdiepen. Mensen die geinteresseerd zijn vinden genoeg informatie. De mensen die geen informatie opzoeken kunnen zich er niet in vinden, ook helemaal prima. Ieder maakt een keuze die hij/zij de juiste vindt.
Ja, hier, heb het opgezocht, info van de consumentenbond: Zijdelingse botsingen en achterwaartse kinderzitjes Het grote voordeel van achterwaarts gerichte kinderzitjes is dat ze kinderen beter beschermen bij een frontale botsing. Toch zijn zijdelingse botsingen veel gevaarlijker. Ten eerste ontbreekt hier de kreukelzone en ten tweede komen zijdelingse botsingen gewoon vaker voor. Het is dan ook logisch dat de ANWB en de Europese zusterclubs zich inzetten voor opname van zijdelingse crashtest bij de Europese toelatingseisen van autostoeltjes. Uit de ANWB test blijkt dat het verschil tussen achterwaarts gerichte zitjes en voorwaarts gerichte zitjes (in groep I, 9-18 kg) minimaal is.
Jammer dat die info helemaal niet klopt: Another aspect of the facing-direction issue that is often overlooked is the additional benefit a child gains in a side impact. Crash testing and field experience have both shown that the head of a child facing rearward is captured by the child restraint shell in side and frontal-oblique crashes, while that of a forward-facing child may be thrown forward, around, and outside the confines of the side wings. Field data show better outcomes for rear-facing children than forward-facing children, even though most child restraints are not specifically designed to protect children in side impact. De consumentenbond raadt sterk aan tot minimaal 4 jaar achterwaarts te vervoeren. Zou een beetje gek zijn dan als ze zichzelf tegenspreken he.
Wie zegt dat jouw NB engelstalige info (wij zijn hier in Nederland) wel klopt? Hier is de link als je het niet gelooft: Testresultaten Consumentenbond | Kinderstoeltje.nl
Ik geloof wel dat je dat stukje gevonden hebt, maar ik geloof niet dat die bewering klopt. Dit is geen welles nietes spelletje, dit gaat over de veiligheid van onze kinderen. Ik vervoer mijn kind achterwaarts omdat ik geloof dat dat veiliger is. Jij vervoert jouw kind voorwaarts omdat jij denkt dat dat veiliger is. Daar ga ik geen discussie van maken.
Is prima! Maar ik geloof zeker dat bij een frontale botsing een achterwaartse stoel voor jonge kinderen veiliger is. Alleen vraag ik me dus af hoe het verder bij andere botsingen zit.
Je baby moet je hier in NL achterwaarts vervoeren omdat dat veiliger is. Een ouder kind achterwaarts vervoeren is precies hetzelfde. Als er bepaalde aanrijdingen minder veilig waren in een achterwaartse stoel, zouden super kwetsbare baby's ook niet zo vervoerd worden toch?