Ivf verboden voor dikke vrouwen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik ben het er wel mee eens. Ik ben totaal niet thuis in dit wereldje, dus lees nu voor het eerst dat ziekenhuis ook pas behandelen tot een bepaalde BMI. Ik vind het eigenlijk wel logisch. Overgewicht is niet gezond en wellicht als je afvalt kan je wel op natuurlijke wijze zwanger worden. Ik vind het een logische regeling.
     
  2. knap

    knap Niet meer actief

    Natuurlijk moet dat niet verboden woorden. Voor alles geld natuurlijk wel een bepaalde grens ook in deze situatie.s

    Trouwens hier een 100 plusser( nu niet meer 98 kilo hihi heel blij mee)
    Ben twee keer zwanger geweest met de eerst was ik binnen drie maanden zwanger en ik woog 105 kilo. De tweede heeft 8 jaar geduurd en ook toen was ik 114 kilo wel 10 afgevallen in de zwangerschap en diabeet in de zwangerscha. Nu nog diabeet.) Dus of gewicht echt wat uit maakt als je te zwaar bent.?? In mijn eerste geval dus duidelijk niet was dus zo zwanger terwijl ik zeker 40 kilo te zwaar was. En bij de tweede misschien wel. Wie zal het zeggen.
    ;)
     
  3. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dit soort dingen ga ik altijd van fronsen.
    Natuurlijk maakt het uit! Daar zijn enorm veel officiële onderzoeken naar geweest en elke keer kwam er als resultaat uit dat het daadwerkelijk (veel) invloed heeft!!

    Ik ben trouwens tegen roken, tegen (teveel) alcohol en tegen overgewicht.
    Je moet je lichaam behandelen als een tempel en niet behandelen als een schoorsteen/afvalput.

    Wat mij betreft werden er veel meer eisen gesteld bij ALLE behandelingen in het ziekenhuis,

    Ik werk zelf in het ziekenhuis en zie hoe mensen zeer slecht voor zichzelf zorgen en alle behandelingen daardoor moeten ondergaan die er maar zijn. Schandelijk!

    En als wij als ziekenhuis een keer een avondje uit hebben met een bekende artiest die komt optreden (na 10 jaar NIETS) komt dat in ELK blad te staan: "daar gaat onze zorgpremie!!!"
    Iedereen die zo blaat en daarna een sigaretje opsteekt moet zich rotschamen!
     
  4. knap

    knap Niet meer actief

    #24 knap, 28 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2013

    Nou heb geen behandelingen onder gaan om zwanger te woorden hoor.

    En als jij in een ziekenhuis werk vind ik jou heel laag denkend zijn over deze mensen. Ach weet je wat laat ook maar... Weet gelukkig wel beter.

    Laatste zin weg gehaald. Sorry:)..
     
  5. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar dat jij geen behandelingen nodig hebt gehad zegt toch niks over al die andere vrouwen met overgewicht?
     
  6. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Heb je mij horen zeggen dat ik mezelf zielig vind omdat er geen feestje is? Je begrijpt duidelijk het punt niet. Mensen zorgen steeds slechter voor zichzelf en klagen over hoge zorgkosten! Die wijten ze aan andere oorzaken.

    En ik denk niet laag over andere mensen, maar vind alleen dat we meer verantwoordelijkheid moeten nemen.

    Jij hebt moeite met berichtjes te lezen zoals het er staat zeg!!
     
  7. knap

    knap Niet meer actief


    Dat klopt. En mijn aller eerste zin was ook van er zijn uitzonderingen van extreem( overgewicht) of zo. Dan moeten ze vrouwen met ondergewicht toch ook afwijzen.:) Hoop dat je snap wat ik bedoel. Maar misschien was ik ook wel een uitzondering op de regel. Met de eerst was ik heel snel zwanger de tweede duurde wat langer. ;) Maar heb wel altijd berust er in van komt het of komt het niet.

    En daarbij voor mij is het lang onduidelijk geweest of ik niet onvruchtbaar zou zijn aangezien ik een DES dochter ben. Ook z.n leuk verhaal. :) Heb gelukkig geluk gehad. Maar wel een tijd je in de stress gezeten voor dat ik kids kreeg zal het wel zo zijn DES problemen of niet.
     
  8. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    #28 Aszz, 28 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2013
    Ik ben het met Bosi eens. Als het slagingspercentage toch veel groter is als je slanker bent, dan mag er best die 'eis' worden gesteld.

    Ik vind dat er sowieso eisen voorafgaande aan een IVF ( of andere vruchtbaarheidsbehandeling ) mogen worden gesteld.
    En dan 'dingen' die het slagingspercentage van de vruchtbaarheidsbehandeling kunnen vergroten, als eis stellen. Bijvoorbeeld gewicht verliezen of juist aankomen, stoppen met roken ( ook bij de man ) en niet drinken.
     
  9. Sammy88

    Sammy88 Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Toen ik begon had ik een BMI van 37,2 ofzo.. Dus ook echt erg overgewicht.. Maar ik heb meteen besloten om het roer om te gooien en me kansen te verhogen. Ben ongeveer 26 kilo afgevallen nu en heb nu een BMI van 27.. Nog steeds iets te hoog dus.. Maar ik heb altijd regelmatige cyclus gehad, geen diabetes of te hoog cholesterol oid. En het ligt aan mijn man zijn zaad.. Dus ja ik weet het niet.. Ik denk wel voordat je hier aan begint dat je voor jezelf moet bedenken wat je belangrijker vind. ETEN of een baby krijgen.. Voor mij was het duidelijk dat ik eten moest laten staan als ik een gezond kindje wil krijgen. Maar goed ik ken ook genoeg mensen met een BMI van 45 die een scheet laten en zwanger zijn dus ja.. En ik vind dan inderdaad ook dat mensen die roken en drinken niet geholpen mogen worden. Of inderdaad mensen die longkanker hebben en roken en bla bla bla. Maar ja er zijn ook genoeg mensen die nog nooit gerookt hebben en longkanker krijgen. En homo's die HIV krijgen worden ook behandeld terwijl ze ook nu wel weten dat je als homo meer kans heb en nog gebruiken ze geen bescherming.. en zo kan je over alles wel wat zeggen toch. Ik vind dat iedereen die een baby wil een baby zou moeten kunnen krijgen.
     
  10. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nou ik ben geholpen net een gewicht van 141 kilo en de eerste ivf poging en tp is meteen gelukt.

    En nu net een gewicht van 136 afgelopen maandag weer een punctie gehad. En morgen of zaterdag krijg ik weer een tp.

    Dus ook voor mij gaat het niet op.
    Verder staat het umcg al slecht te boek, toevallig gisteren op youtube nog een filmpje gezien van een stelletje die niet werd behandeld omdat ze lesbisch waren.
     
  11. Natasja84

    Natasja84 Fanatiek lid

    8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Tja lastig. Ik denk dat er aan de ene kant wel wat in zit. Het is immers een wetenschappelijk onderbouwde diagnose.
    Ik denk wel dat ze vooral ook naar de desbetreffende persoon moeten kijken. Niet iedereen heeft immers om dezelfde reden overgewicht...
     
  12. Corina1985

    Corina1985 Fanatiek lid

    29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Vind dit wel weer een beetje dubbel.
    Aan de ene kant denk ik goede zaak vooral de vrouwen die elk pondje in hun mondje proppen, en aan de andere kant:

    Je hebt namelijk ook vrouwen met schildklier problemen die niet op natuurlijke wijze zwanger kunnen raken dus die kloppen ook aan bij de behandelingen. Nu ligt het er natuurlijk aan welke variant je hebt, misschien de hypothyreoïdie (traagwerkend) dus je hebt overgewicht kunt moeilijk zwanger raken door de onregelmatige cyclussen en je kunt zeer moeilijk afvallen. Dus dan wordt ook bij deze vrouwen hun wens ontzegt, terwijl ze al zoveel moeten inleveren.

    Ik heb schildklier problemen & overgewicht maar gelukkig heb ik een gezonde dochter op de wereld gezet, puur natuur. Maar denk wel dat ik een van de weinigen ben.

    Geeft wel stof tot nadenken in elk geval.
     
  13. Agter

    Agter Fanatiek lid

    3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier ben ik het ook mee eens.
     
  14. Eliseb82

    Eliseb82 Actief lid

    17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Als je écht zwanger wilt raken en dit lukt niet, dan zou ik in ieder geval kijken naar welke factoren aan mezelf kan ik verbeteren. Als ik zou roken, dan zou ik hiermee direct stoppen..als ik een verhoogd BMI zou hebben, dan zou ik daar aan werken. Alles om de kansen te verhogen om dan toch zwanger te raken. Dus eigenlijk ben ik wel met deze stelling eens.. "dikkere" vrouwen vind ik alleen een verkeerd beeld geven, het gaat om een verhoogde BMI.

    Iemand die niet rookt, slank is (gezond BMI) en verder gezond leeft vind ik eerder "recht" hebben op behandeling dan iemand die geen moeite doet om zijn BMI te verlagen.
     
  15. Jel

    Jel Niet meer actief

    Ben ik even blij dat ik 3x spontaan zwanger ben geworden, met mijn enorme overgewicht. We begonnen met IUI-behandelingen, maar ineens bleek dat ik toch gewoon zwanger kon worden...

    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
    Aan de ene kant begrijp ik het wel, en aan de andere kant hebben dikkere mensen vaak enorme moeite met afvallen, zoals ik, en die kinderwens kan zo enorm groot zijn, dat het moeilijk is als ze tegen je zeggen dat ze geen ivf-behandeling bij je doen omdat je te dik bent.
     
  16. merel80

    merel80 Bekend lid

    3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ik ken een ziekenhuis die ook mensen met ondergewicht pas behandeld als ze een gezond BMI hebben. Het is echt niet om mensen met overgewicht te pesten ofzo. Het heeft puur met de kans op zwangerschap met ivf te maken. En IVF slaat nou eenmaal beter aan bij mensen met een gezond BMI (dus geen over of ondergewicht). Dat wil niet zeggen dat er geen uitzonderingen zijn, er zijn zat mensen met ongezond BMI die wel heel makkelijk zwanger raken. Maar aangezien IVF behandelingen enorm duur zijn, snap ik wel dat ze eisen stellen. Hoe rot dat voor sommigen ook is.
     
  17. Eliseb82

    Eliseb82 Actief lid

    17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    @Merel, helemaal met je eens... dit geldt natuurlijk ook voor mensen met ondergewicht!
     
  18. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik kan mij wel voorstellen dat gynaecologen dit zouden eisen. Het lijkt mij meer dan logisch dat factoren gerelateerd aan je leefstijl eerst worden aangepakt. Er zijn wel meer medische behandelingen die pas worden uitgevoerd als de patiënt aan bepaalde voorwaarden heeft voldaan.

    Vruchtbaarheidsbehandelingen zijn in mijn ogen alleen bedoeld voor mensen die door een medische verklaring verminderd vruchtbaar zijn.
     
  19. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Optisch kan ik het begrijpen. Ik ben met de eerste zwanger geworden met 137 kilo bmi 45 eerste ronde een super zwangerschap gehad. Nu weeg ik minder en het is een lood zware zwangerschap.

    Waar ik wel over val is dat er niet gekeken word naar de rede van het overgewicht. Mijn overgewicht is medisch en er valt bar weinig aan te doen. De laatste oplossing radioactief jodium en dan ben ik uitbehandeld. Ik ben kerngezond verder ik sport 3 keer in de week wandel 15 km per dag en dan eet ik gezond. Ik val alleen niet af. Mensen moeten zich bewust worden dat niet iedereen die dik is zich vol vreet
     
  20. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    Voor de vrouw zelf lijkt afvallen me ook prettiger dan die nare vruchtbaarheidsbehandelingen (met een naald in je baarmoedermond enz.), maar goed dat ben ik.
     

Deel Deze Pagina