weet ik wel. maar maak me toch wel zorgen om d'r. tekenen gaat juist heel goed. ik zie nu ook dat ze daadwerkelijk een poppetje tekent. dat was eerst ook rondjes met wat puntjes erin. maar ben blij dat er nog meer moeders zijn, dit dit ervaren en gelukkig ben ik niet de enige. (wat ik soms wel denk als ik op t schoolplein af en toe voorbij hoort komen).
Ik denk dat het makkelijker is om je 'zorg' hier lekker anoniem te uiten dan ronduit op het schoolplein te vertellen dat je je zorgen maakt.
denk dat er heel veel ouders maar angstvallig hun mond houden en liever praten over wat hun kind wel kan
ja, dat klopt af en toe wel. op t schoolplein is t net moeder maffia. doe je neit mee met de rest, dan kijken ze op je neer. ik doe daar niet aan mee. en zal ik ook nooit aan mee doen. maar af en toe staan de moeders hun kinderen belachelijk te maken. gewoon waar ze bij staan. dan heb je ook geen respect voor je kind. zegt t dan waar je kind niet bij staat. aarrrghh.
jaaa... ben blij dat ik hier af en toe tijd hebt om te kijken. nou...ik ga van m'n weekend genieten en de oudste ophalen.
M'n zoontje van 5 (september ) zit in groep 2. Hij kon zijn naam echt niet schrijven aan het begin van het schooljaar. Vlak voor de kerstvakantie zo ineens schreef hij ze. Letters het interesseerde hem echt niet. Krijgt sinds vorige week voorschotbenadering, dus werkjes voor thuis en extra les in de klas. De dag dat ik de eerste taakjes kreeg met hem gedaan. Hij zegt mama ik ken ze al hoor. Dus ik het alfabet op de manier geschreven zoals ze het nu leren en door elkaar opgeschreven. Hij kent gewoon 21 letters. Oeps... Nu op school vanmorgen verteld. De juf heeft met hem opdrachten gedaan en ja hoor hij kent ze gewoon en hij moet er minimaal 15 kennen voor Gr. 3. Meneer heeft nu pas intresse ervoor en doet niets anders. Gisteravond schreef hij zo ineens papa, mama en oma en nog paar woorden. Wat ik wil zeggen, het hoeft pas in groep 2 en dan nog kan het zo ineens landen bij ze. Ik ben apetrots op m'n kereltje want ik kneep hem best wel. De juf stond ook met open mond te kijken.
in groep 1 hoeft schrijven toch echt nog niet? maar kijk bijvoorbeeld in zoń vriendenboekje maar eens, naar de kinderen die wel zelf hun naam schrijven, of die oudere broers of zussen hebben. mijn oudste taalde er ook niet naar, maar dat is echt goed gekomen. mijn jongste schreef zijn naam al toen hij nog maar 3 was, om de simpele reden, monkee see monkee do. hij wilde ook doen wat zijn broer deed. de eerstgeborenen hebben thuis geen voorbeeld waar ze het vanaf kunnen kijken.
daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. maar als de juf er over begint a.s. donderdag heb ik iig wel een weerwoord. thanks voor jullie antwoorden
Eva schrijft haar naam al wel een tijdje, een jaar ofzo denk ik? Nu heeft ze wel een erg makkelijke naam . Daarna ging ze ook Lisa's naam schrijven, doet ze nu ruim een half jaar denk ik. Ieder kind is gewoon anders en het ene kind is sneller dan de ander, maar dat maakt echt niet uit. Uiteindelijk leren ze allemaal schrijven in groep 2/3.
Ik had van een vriedinnetje een tip gekregen. je kan ze al spelend laten leren met een schrijfsetje. ik geloof dan dat ze over een stippellijn de letters meot gaan schrijven. je kan t halen bij de speelgoedzaak. ik heb t gezien, maar nog niet gehaald. maar goed; ik ga haar niet dwingen om haar naam te schrijven. ze komt er vanzelf wel mee. de vorige keer met een gesprek met de juf zei de juf dat ze nog helemaal geen behoefte had voor d'r naam. toen zaten we in september. nu zitten we halverwege het schooljaar; ze kijkt er nog steeds niet naar om. ze herkent wel de letters die in haar naam zitten, maar t schrijven doet ze nog niks mee. en wat de andere dames hier zeggen: ze leren pas schrijven in groep 2/3. dan probeer ik t dan wel
Mja en tekenen is in feite ook oefenen voor schrijfmotoriek. Als ze dat wel graag en uitgebreid doet... Dan komt het schrijven ook wel als ze er op een dag ineens zin in heeft
Hier had onze dochter eerst ook alleen interesse in cijfers ( scoorde ook een A+ op rekenen in groep 1) Letters nog helemaal niet eind groep 1 kon ze haar naam wel schrijven. Nu in groep 2 schrijft ze eigenlijk al alles wat ze ook kan lezen...korte woordjes ( kat, koe, tas...) Ineens had ze namelijk interesse in letters en toen kon ze binnen een paar dagen haar naam schrijven