wij hadden in december een vakantie geboekt voor Juli bij de R.oompot . Echter is mijn vriend thuis komen te zitten met 2 beschadigde ruggenwervels waardoor we een hoop geld mis lopen (hij maakte veel overuren bij zijn werk en krijg nu ook geen bonussen etc ) nu zitten we dus met die vakantie in de maag. het eerste deel hebben we betaald maar het tweede deel kunnen we als hij nog lang thuis blijft zitten niet betalen dus hebben we de keus moeten maken het misschien te gaan annuleren. Gaat dat zomaar? Is dit een geldige reden dat het financieel niet haalbaar is? Anders moeten we naar een andere oplossing gaan zoeken... Iemand ervaring?
Heb je een annuleringsverzekering of heb je al gekeken bij de voorwaarden voor annuleren bij Roompot zelf?
Als je geen ann.verzekering hebt zegt Roompot dat je de aanbetaling moet betalen: bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling. Als je wel een ann.verzekering hebt moet je zorgen voor een doktersverklaring en dan heb je een geldige reden om te annuleren.
Gedeeltelijk eens... Al vraag ik mij af of een annuleringsverzekering uitkeert bij niet op vakantie gaan ivm rugklachten? Ik zou dus bij de voorwaarden van je annuleringsverzekering kijken wat geldige (gezondheids)redenen zijn om kostenloos te kunnen annuleren voordat je die verklaring gaat regelen. Misschien kan je de vakantie nog doorverkopen via mp oid?
Nee dit is geen geldige reden en vraag me af of rugklachten dag wel is daarvoor zou je je annuleringsverzekering even moeten nakijken.
Als je een anuleringsverzekering hebt even bellen. Anders krijg je zowiezo weinig terug en ben je waarschijnlijk je aanbetaling kwijt. Je zult bij een annulering waarschijnlijk een verklaring moeten hebben dat je echt niet op vakantie kan vanwegen de rugklachten. Niet kunnen betalen ivm geen werk is geen geldige rede. Vakantie verkopen online voor bijv 75% van de kosten ( of hoger als ze der in trappen) verdient waarschijnlijk nog het meest.,
Ik wordt als het goed is dadelijk gebeld.. Ik zag bijvoorbeeld wel dingen erin staan als je werkeloos raakt etc. Nu is hij niet werkloos maar wel dat we zo'n 500 / 600 euro in de maand nu mislopen vanwege de overuren die hij niet heeft. Dus dat geld wat we daarvoor zouden gebruiken krijgen we nu niet binnen omdat we rond moeten komen! Oh toen ik dit berichtje aan het typen was werd ik gebeld; ze wist niet goed of dit een geldende reden is daarvoor moet ik even een mailtje sturen naar die afdeling. nou ja dan doen we dat maar, anders is doorverkopen idd misschien een optie
proberen kun je atijd, anders ben je nu nog mooi optijd en ben je warschijnlijk alleen je aanbetaling kwijt. dit hadden wij vorig jaar toen man ineens uitgezonden werd. onze aanbetaling waren we toen kwijt. het ligt er ook aan wat je aanbetaling was natuurlijk en of doorverkopen gunstig kan zijn voor je want dit is niet altijd zo.
Ik ga proberen of we eventueel het huisje om kunnen boeken naar het goedkoopste huisje dat scheelt weer 200 euro.. Dat zou misschien dan een optie zijn als we niet kunnen annuleren. Maar of ze dat doen?
Als je een doktersverklaring hebt van de dokter waarin hij zegt dat jij niet op vakantie kan dan is dit voldoende voor je annulerings verzekering. Heb je geen annulerings verzekering dan zul je samen met roompot tot een deal moeten komen en zul je de voorwaarden na moeten kijken. Annuleren kan altijd maar de ene keer is dat met kosten en de andere keer krijg je kosten terug.
Je zou het verhaal uit kunnen leggen (als je niet uit het annuleren enz komt) en vragen om je vakantie te verzetten naar een moment dat je man weer beter is en je zelf weer voldoende centen hebt om de vakantie te kunnen betalen. Wie weet kan je het wel omzetten naar over een jaar of zo?
Contact gehad helaas is omboeken naar een goedkoper huisje niet mogelijk.. Wel boden ze de mogelijkheid om te annuleren we krijgen dan een deel van de aanbetaling terug gestort.. Dan hopen we straks in Juli als hij weer hopelijk normaal werkt alsnog een last minute te boeken. Wel fijn dat het kon en ze tegemoed komen!
212 euro. Is 15% van het huisje, reserveringskosten, annuleringsverzekering en voorkeurstoeslag.. Wel zonde dat we dat kwijt zijn maar voor begin mei hadden we het restant niet kunnen betalen.. Dus dan is dit de "goedkoopste" oplossing
Nee maar dat is het probleem ook niet het probleem is de financiën doordat hij nu een hoop geld mist aan toeslagen etc. En dat geld was bedoeld voor de vakantie..