Ik werk 3 dagen ma woe en do. Nu word ik gisteren gebeld door 3 clienten 2 van de woensdag en 1 van de donderdag waarom ik niet gezegd heb dat ik vrij genomen heb ( ik zeg dit altijd zodat ze weten dat er een ander komt ) Maar ik heb geen vrij genomen Dus ik bel net de planning de geen die mij tenslotte zelf 2 dagen uitplant.. En die zeggen dat ze van niks weten en dat ik mijn contract bespreking maar moet afwachten dan gaan ze er wel naar kijken ( as dinsdag ) Maar als je iemand uit plant dan weet je toch ook wel waarom? Kan daar zo slecht tegen nu moet ik het hele weekend gaan zitten afwachten
Ja ik bedoel even van het ergste uit gaan dat mijn contract niet verlengd word ( dan loopt hij 1 mei af en is 30 april mn laatste werkdag ) Dan zou ik dus gewoon die volle maand nog bij mn eigen clienten kunnen werken.. En waarom kan ik maandag wel naar mn eigen clienten maar woensdag en donderdag niet. En vind het stom dat ze niet kunnen zien hoe of wat hun halen mij daar toch weg..
Ohh, dat wat twinkle star zegt zou leuk zijn, zeg!! Maar heb je nog veel vakantiedagen staan?? Want als ze je contract niet verlengen willen ze misschien dat je de vakantiedagen op gaat nemen en hebben ze je daarom uitgeroosterd.... Maar ik hoop dat twinkle star gelijk heeft
Nee mijn man heeft niks leuks gepland dat weet ik echt zeker daar hebben we nu even de financien niet voor. En ja ik heb nog heel veel dagen staan maar mogen ze je dan zomaar uit plannen zonder overleg? Bedoel normaal vragen ze toch wat je met je uren wilt doen?
en buiten de financieen lijkt mij dat die van jou net zo als die van mij zo romantisch is als een blok beton whaha
Beetje vreemd hoe dit gaat. Ik zou gewoon nog weer contact met de planner opnemen en zeggen dat ze je maar weer gewoon moeten inroosteren voor volgende week, want jij hebt geen vrij gevraagd en als iemand anders voor jou vrij vraagt moeten ze dat eerst met jou overleggen. Het zijn jouw uren en het is jouw loon.
Ja alleen het nadeel is ik weet dus niet of ik vrij heb of niet. Ik heb mijn rooster nog niet. Ik weet dus alleen dat mijn vaste clienten die 2 dagen een ander krijgen. Waarop ik dus de planning gebeld heb met de vraag hoe dat zit omdat ik naar mijn idee geen vrij gevraagd heb. En hier op antwoordde zij: Wat raar ik kan nu alleen niet zien hoe of wat maar dinsdag hebben we een gesprek dan kijken we er naar. Wat ik dus vreemd vind want de planning stuurt wel andere naar mijn clienten maar weten dus niet wat er met mij gebeurd..
Ik zou dit niet accepteren als ik jou was en de leidinggevende aanspreken. Ook direct duidelijk maken dat jij geen vrij heb gevraagd en dat je ervan uit gaat dat deze uren gewoon worden uitbetaald als "gewerkte uren" en niet van je vakantie uren word afgehaald. Ik weet niet bij welk bedrijf je werkt maar bij de meeste geeft de leidinggevende de opdracht om iemand uit te plannen en mag de planning dat niet zelf doen. Ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Ik heb zelf een lange tijd op de klantenservice gewerkt van een thuiszorg organisatie en weet eigelijk wel hoe dit altijd in z'n werk gaat. Succes...
Ja mijn leidinggevende is dus mijn planner.. En ik werk bij een grote thuiszorg/verzorgingsorganisatie in Den Haag
Ik zou er zeker niet zomaar genoegen mee nemen, vooral niet omdat ze je niet kunnen vertellen waarom. Maandag zou je gewoon moeten kunnen werken, want dan heb jij je gesprek nog niet gehad, dus daar moet ze zeker uitleg voor geven. Dinsdag zou ze dan met je kunnen bespreken wat er aan de hand is of waarom dit zo is gedaan. Maar als er echt sprake is van een fout in de planning moet dit zo snel mogelijk worden opgelost. Mocht het zijn omdat het contract beeindigd wordt en ze roosteren je niet meer in, dan zullen ze je toch iig de contracturen moeten doorbetalen tot de einddatum. Ze kunnen jou geen vakantiedagen afpakken daarvoor.
Ja maandag werk ik ook gewoon alleen woensdag en donderdag niet. En dat word dus pas op dinsdag besproken hoe of wat
Zo dat is wel balen ja. vind het wel raar hoe dit in zijn werk gaat, Het enige wat je nu kan doen is afwachten tot dinsdag. Maar het hoeft niet altijd negatief te zijn dus wel een beetje de moed erin houden . Succes verder
Ik ben bang dat er dan niks anders op zit dan af te wachten. Misschien wil ze gewoon een verandering met je bespreken of krijg je nieuwe clienten. Misschien is er echt gewoon een foutje gemaakt ik de planning, of is het toch een contractbeeindiging. Het kan alle kanten op helaas en je zult dit weekend door moeten zien te komen met deze vragen. Vind het wel vervelend dat ze je niet wat meer duidelijkheid geven.
Heel verdacht dit. Jouw cliënten weten eerder dan jij dat er een ander in de plaats komt, en je leidinggevende doet alsof z'n neus bloedt. Als ik jou was, zou ik nu beginnen met solliciteren.
Ja precies ik bedoel had dan gewacht met clienten bellen tot het gesprek geweest is. Dan had ik van niks geweten. Maar ik ben wel erg benieuwd wat er op mijn rooster staat en als ik hem straks ophaal geef ik gelijk door dat ik die dagen gewoon wil werken.