Mijn man en zijn ouders denken dat de niet bemande tankstations oude of benzine verkopen wat slecht is voor de motor en diverse mankementen veroorzaakt. En dat dat de reden is dat het hier goedkoper tanken is. Of dat de pomp 0,9 liter geeft en dat de meter 1 liter aangeeft en dat ze zo de prijs compenseren. Ikzelf denk dat dit anno 2013 echt niet kan. Wat is waar?
Volgens mij heb ik hier al eens eerder een topic over geleden ( 2 jaar terug ofzo ) en denken wel meer mensen dit.. Maar zou het eigenlijk niet moeten kunnen. ( als ik het goed heb onthouden haha ) Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht....
Het verschil zit in aditieven De onbemand tankstations hebben meestal handelskwaliteit. Ruw product dus en dat maakt het minder goed. Maar alsnog geen troep.
Een vriendin heeft het pas geleden nog getest, zij rijdt dagelijks best wel wat kilometers en heeft eerst een tank gevuld met Shell benzine (bemand station) en toen die leeg was bij Tango (onbemand en ook goedkoper). Vergelijkbare weken, wat betreft snelweggebruik of stadsgebruik en ze reed toch een stuk langer op de tank van Shell, tientallen kilometers. Daarbij is een vriend van mijn man monteur en die zei ook dat het klopt dat de benzine bij de goedkope tankstations meer "rommel" bevat. Of het nu direct zo slecht voor je auto is, dat zal ook weer niet. Wij tanken nu ook bij de Shell, voor ons net zo makkelijk omdat die zo dichtbij de Agritank is dat Shell hun prijzen ook nog eens volgt.
Oude benzine of diesel bestaat trouwens niet want de aditieven worden pas bij het laden toe gevoegd. Vandaar dat er meerdere maatschappijen op 1 depot kunnen laden
Benzine is ruw product daar komen verbeteraars bij dat is per maatschappij weer anders. Denk alleen al aan etanol bijvoorbeeld
Ik dacht altijd dat het goedkoper was omdat er geen personeel en winkel betaald hoefde te worden? Dat dat dus de reden was.
Ik ook haha Hem me laten vertellen dat alleen nieuwe auto's last van vieze benzine kunnen hebben. Nou mij vorige auto (oudje) reer veel beroerder als ik bij een onbemand tankstation had getankt en dan alleen bij de Firezone tankstations
Deels maar ook die stations vergen onderhoud. Bij de b merk laat ik het zo zeggen is het kwalitatief ook slechter
Mijn man heeft bij een benzinepomp gewerkt en die zegt dat het onzin is... Er werd nooit iets bijgevoegd en dezelfde vrachtwagen reed gewoon door naar de volgende pomp van een ander merk..
Vreemd mijn man werkt op een brandstof depot als operator. Je weet dat een vrachtwagen 6 vakken heeft waar verschillende producten in kunnen zitten.
Is eigenlijk ook heel logisch, maar ik heb er nooit bij stil gestaan. Ik rij zelf op gas (ja ook deels benzine maar dat tank ik bij hetzelfde station) dus ik ga nooit naar een onbemande, omdat daar nooit gas is. Weer wat geleerd
idem, heb overgens zelf ook de test eens gedaan met mijn toen 25 jaar oude autotje, en het maakte echt niets uit hoor, beiden ong dezelde KM, (scheelde 5 km) dus tja tis ook net hoe je rijd he, mijn wagentje doet het prima op de goedkope pomp.
Hier een tankwagen die rijdt van de onbemande, richting een "merk"pomp ennuh zelfde benzine (ken toevallig degene die er op rijdt)
je hebt bij iedere pomp toch ook verschillende soorten benzine? V-power, euro 95, euro 98 en ongelood enz..? snap dat dat niet uit hetzelfde vak kan komen.
Ik vraag me toch altijd af of die spookverhalen niet door Shell/BP/Texaco zelf de wereld in geholpen worden.
Firezone is van texaco Tango is van q8 Tinq is van gulf Dus ja dat kan. Op een depot worden de aditieven pas op het laastste moment bij gevoegd op de laadkop. Daarom heb je ook kwaliteits verschil bij bijvoorbeeld vpower en de gewone 95 of de ultimate en de gewone95 van bp. Zelfde tank andere aditieven. 5procent ethanol zit er sowieso in de rest zijn product verbeteraars bij
Nee want de onbemande pompen zijn ook weer van die grote bedrijven. Natuurlijk heb je ook oliehandelaren die dragen de naam van eentotal bijvoorbeeld maar die laden handels kwaliteit is goedkoper dus meer winst en geen naar die er naar kraait