Ouders geven kind te vroeg vast voedsel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Mijn eigen ervaring.
    En het feit dat raar genoeg zelfs de fv kinderen gezond groot lijken te worden.
    Net zoals bv kinderen ziek kunnen worden dus.
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Natuurlijk worden ze gezond groot, en natuurlijk worden bv-kinderen ook ziek. Kv is geen vergif, het is een prima voeding, een alternatieve voeding. Maar dit vlakt de gezondheidsvoordelen van bv niet uit.

    En het is zo verschillend per situatie. Voor een bepaalde moeder kan kv veel meer rust brengen voor haar en haar kind, dan is dat gewoon de beste keuze.
     
  3. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Dat kv beter is dan bv zal ik niet zeggen want ik vind dat aan beiden voor en nadelen zitten.
    Ik vind ook dat bv erg mooi is omdat je lichaam dat zelf aanmaakt, dat is toch heel uniek!
    Ook zal het vast waar zijn dat je je baby een goede start geeft!
    Ben ik het allemaal mee eens.
    Maar mensen die zeggen dat kv niet goed is weten niet waar ze over praten. Er zijn genoeg onderzoeken gedaan om ervoor te zorgen dat ook met kv je kindje een gezond leventje krijgt en niks tekort komt.:)
    Tja kom ik weer met voorbeelden van vroeger...ik ben ook groot geworden met kv en ik ben super gezond, ben nooit ziek en heb geen allergieën ofzo:p
    (Ik geef trouwens vanaf begin kv. En daar heb ik al vaak genoeg uitleg over moeten geven dus dat doe ik nu niet. Ik voel me er goed bij en mijn meisje is een lekkere, mollige, gezonde baby)

    Ik hou het erop dat bv en kv allebei goed is:)
     
  4. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Deze keer ben ik het helemaal met je eens;)
     
  5. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Hier heb ik mede omdat ik eczeem heb tot 1 jaar doorgevoerd ... Ook omdat ik het gewoon belangrijk vond maar ook om te proberen eczeem niet over te dragen.

    Maar idd het is gewoon erfelijk. Al denk ik wel dat het minder erg is doordat ik bv heb gegeven.

    Maar meiden......fv of bv we willen allemaal het beste voor ons kind en niemand doet het fout want Hennie tenslotte je eigen kind waar je zelf de beslissing over mag maken wat goed is voor je kind.
     
  6. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Hier een meisje dat uitsluitend bv heeft gehad (en nog krijgt), nog nooit ziek is geweest en ook supergezond (gelukkig).

    Ik heb zelf maar 2 maanden bv gehad, daarna op de fles en het fruithapje met 3 maanden groot geworden. Ik heb een heel sterk immuunsysteem, geen allergieën, niks. Mijn man idem, al heeft hij wel tot zijn 5e bv gehad :D Onze dochter krijgt zeker de voordelen van mijn melk, maar haar goede immuunsysteem is ook een kwestie van erfelijkheid.
     
  7. jippie84

    jippie84 Bekend lid

    13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL

    Wil alleen nog kwijt dat het irritant is dat je wéér zegt dat ik onzeker overkom. Want dat heb ik eerder al uitgelegd, dat dat niet zo is. verder begrijpen we elkaar geloof ik gewoon niet... prima.. houden we er nu over op, want we vallen in herhaling:D
     
  8. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Sorry, dat is mijn indruk nou eenmaal. Ik praat over algemene dingen en jij wordt steeds persoonlijk.
     
  9. Alf

    Alf Niet meer actief

    Amen!
     
  10. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier tot nu toe nog steeds fulltime bv.
    Vanaf 3 weken krijgt ze medicijntjes met een lepel en dit gaat prima. Ze weet hoe het werkt en slikt netjes alles door. Dus een geprakt fruit of groente hap zal okk wel lukken met de lepel maar tot nu toe nog niet geprobeerd.
    1. Ze is nog zo "baby" dus voelt raar om r iets anders te geven.
    2. Ik heb zelf de ziekte van crohn en mijn internist adviseert ander voedsel vanaf 6maand. Dus in combinatie met bovenstaande was ik t dus daar wel mee eens.
    3. Er zijn bewezen resultaten dat vroeg beginnen slecht is voor de darmpjes. Dan krijg ik t al Spaans benauwd ;)

    Ze is trouwens wel erg geïnteresseerd alsnog iets eet of vooral drink. Maar dat is ook logisch dat ze nieuwsgierig gaan worden maar voor mij nog geen reden om eerder te starten.
     
  11. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik kreeg trouwens zelf geen bv en m'n moeder rookte.
    Ik heb;
    Eczeem
    Reuma
    Astma (alleen als kind)
    Ziekte van crohn
    Allergieën
    ;) voor mij genoeg redenen om bv te gaan proberen, is natuurlijk geen garantie maar toch.

    Van bovenstaande heb ik trouwens gedurende de zwangerschap tot nu geen last van en ben ik medicijnvrij!!! Dus niet alleen goed voor baby maar ook voor moeder ;) sorry ff offtopic
     
  12. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier een dochter die toch 9 maanden bv kreeg en vreeeeselijk allergisch was voor van alles en nog wat.. (kma, ei, schaaldieren, etc).. drama.

    Middelste heb ik 3 maanden gegeven, had ook reacties dus overgestapt op pepti. Is nu helemaal vrij van allergieen.

    De jongste geen bv gegeven en heeft nergens last van :p
     
  13. Alf

    Alf Niet meer actief

    Het gaat over bijvoeden dames ;)
     
  14. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou inderdaad, ik denk dat ik mezelf maar eens even ga bijvoeden.
     
  15. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier bij beide kinderen begonnen met bijvoeden met 4 maanden. Begonnen met een fruithapje en met 6 maanden aten ze beide al boterhammen met korstjes. Voor het eerste jaar aten ze ook gewoon mee met de pot. Gevolg dat ik twee kinderen heb die bijna alles lusten en niet zo moeilijke eters zijn.
     
  16. Gazy

    Gazy Niet meer actief

    precies.. het gaat erom dat je een goede moeder bent.. en niet of je bv of fv geeft. Ben zooo spuugzat van die discussie!
    "bv is het best en kv hebben zelf het geld in die onderzoeken gestopt"
    serieus.. omdat bv geen geld opbrengt hebben die dat niet gedaan?
    ik ben nergens tegen nergens voor, ieder moet doen wat ze zich goed bij voelen en wat kan..
    maar ik ben wel zo SPUUGZAT van het gezeur er om heen!! Steek die tijd in het genieten van je kids! :$
     
  17. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    En oja, hier beide kinderen kv gegeven.
     
  18. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    #198 glimworm, 28 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2013
    ja dat ben ik met je eens. zowel bv als kv zijn beide goed! PUNT!

    ik snap het argument dat je met bv niet goed kan controleren wat er aan melk bij je kind naar binnen gaat , maar als het kindje zo mager blijft omdat het niet genoeg melk krijgt ligt het niet aan de melk zelf maar aan de productie of toevoer en daarom had moeders en instantie aan de bel moeten trekken!

    hier een fv kind die hem wel lustte! en meneertje is lang en lekker slank! komt ook door zijn bouw en door zijn beweeglijkheid dus wat dat betreft garandeert het niet dat fv een voller kind garandeerd puur omdat je de hoeveelheid zelf kan controleren.
     
  19. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    moeilijke eters heeft niet zoveel te maken met wanneer je aan de bijvoeding begint. Het heeft meer te maken met het eetpatroon van de ouders en voornamelijk de vrouw, want het begint al in de buik.
    Zolang je als zwangere goed en gavarieerd eet krijgt je kind dit dan ook al mee.
     
  20. Versluis

    Versluis Fanatiek lid

    10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    :D vind ik leuk!

    Ben het ook helemaal met je eens in je reacties. Ga af op je instinct! En je instinct gaat uit van je baby, anders is het geen instinct maar je eigen verlangen. Voor sommigen moeilijk te onderscheiden.
     

Deel Deze Pagina