Hallo dames!! Hier even behoorlijk gefrustreerd :x Wij hebben 2e paasdag een nieuwe vloer besteld waar we heel erg blij mee zijn. Nu was het zo dat het een actie was als je meer dan 30 vierkante meter bestelde dat het leggen gratis was. Ik zou begin eind april begin mei bellen om een afspraak te maken, nu begint onze oude vloer zo hard te slijten ineens dat ik dacht ik bel vast dan hebben we de afspraak staan en ik hoopte natuurlijk dat het wat eerder zou kunnen. Dus de situatie uit gelegd aan die man (dochter had van de week een splinter in haar broek) Hij zou gaan kijken wat hij kon doen. Half uurtje later belde hij terug met de mededeling dat het pas 29 mei zou kunnen nou ja het zou wel eerder kunnen maar dan zou het 175 euro kosten die vloer heeft ons een aardige cent gekost dus was het er niet mee eens, maar goed het was zo. Hij vertelde me later terug te bellen om de afspraak te bevestigen. Hij belde dus idd op met de boodschap dat het pas 10 juni gaat worden:x:x:x Grrrrr ben zo boos nu!
Dat gaat ook zeker niet meer gebeuren, het is dat we hebben getekend voor die vloer ander had ik die beste man verteld....... (vul zelf maar in )
Wel heel raar. Eerst kan de afspraak niet eerder, maar als je betaald wel? Idd niet echt klantvriendelijk als je het mij vraagt.
Die 175 euro was omdat de monteur van de vloer dan iemand extra in moest huren en dat koste geld... Het is toch niet mijn schuld dat ze hun eigen actie blijkbaar niet aankunnen???
Volgens mij mag je binnen 14 dagen je koop ontbinden! hoor! ook al heb je getekend. En dan zou ik zeggen ga naar een ander met het verhaal en best kans dat je daar dan ook gewoon gratis leggen kan krijgen. succes. Ik zou er maar zo niet mee akkoord gaan. dan hadden ze van te voren moeten aangeven dat het ruim 2maanden duurde voor ze hem kwamen leggen. edit: lees nu pas dat je eind april begin mei voor een afspraak kon bellen. dan vind ik idd 10 juni niet heel erg raar maar eigenlijk erg netjes.. Maar nogmaals als je het er niet mee eens kan je de koop volgens mij wel ontbinden en kijken of je het ergens anders beter of sneller krijg. maar ik vind het eigenlijk niet raar dan
Je heb een koopcontract getekend, wat staat daar dan in aan voorwaarden? Als daar deze voorwaarden in staan of dat het alleen gratis gelegd wordt wanneer het hun uit komt, dan kun je er niet veel tegen beginnen. Natuurlijk zou je kunnen annuleren (mits de voorwaarden dat toe laten) Dat het eens wat drukker is tijdens zo'n actie vind ik niet zo raar en ook niet dat het dan wat langer duurt om het te laten leggen, maar dat hangt helemaal van de voorwaarden af waar jullie akkoord mee zijn gegaan.
Maar heb je ook niet ergens staan dat het leggen gratis was? Daar heb je dan toch ook voor getekend, omdat je afspraken maakt over de totaal prijs. Was er zeker niet mee akkoord gegaan en zou toch ervoor gaan dat ze het gratis leggen. Misschien is het leuk om radar en de koude douche te noemen?
Wat is er bij de aankoop van de vloer precies afgesproken? Dat je nog zou bellen om een afspraak te maken? Heb je specifiek gevraagd wat de termijn in waarop ze de vloer zouden kunnen leggen? Ik begrijp dat het balen is omdat je dacht dat ze al sneller tijd zouden hebben, maar als je de vloer persee op een bepaald tijdstip had willen hebben liggen dan had je daar bij de aankoop afspraken over moeten maken. Als ik welke klusjesman dan ook bel, dan is het maar afwachten wanneer die tijd voor me heeft. Als je vervolgens snellere service verwacht dan staan daar kosten tegenover. Ik begrijp je teleurstelling, het is altijd verschrikkelijk balen als je ergens langer op moet wachten als je verwacht had. Zeker als je je daar zo op verheugd had!
Maar ze willen het toch ook gratis leggen, alleen op een later moment pas. Willen ze het eerder, dan moet er extra betaald worden.
Oh sorry, heb het verkeerd gelezen. Tja, dan heb je waarschijnlijk gewoon pech..hoop dT het je toch nog gaat lukken!!
Als de deal is bellen vanaf begin mei dan mag je toch niet verwachten dat ze een dag later niet bij je op de stoep staan. Naar mijn idee had je kunnen verwachten dat het langer zou gaan duren. Dat je nu opeens nog eerder je vloer wilt dat staat toch buiten de verkoopdag die je hebt gesloten. Als de vloer speciaal besteld is lijkt mij dat annuleren geen optie is, mits tegen een kosten vergoeding voor de winkelier. Volgens mij geld bedenktijd alleen bij koop op afstand, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb met de verkoper afgesproken dat ik eind april begin mei zou bellen hij vertelde mij dat er dan binnen 2 weken iemand de vloer zou komen leggen. Ik ging er vanuit dat het dan ongeveer half mei zou zijn en natuurlijk heb ik geprobeerd of het eerder kon maar had het zeker begrepen als het niet zou lukken. Nu is het pas half juni dus ja ik baal. Maar goed ik vraag me af wat er gebeurd was als ik begin mei pas gebeld zou hebben.... Dan kreeg ik waarschijnlijk in februari mijn vloer pas
Ik ben vorig jaar verhuisd en alles, maar dan ook echt alles bleek langer te duren dan ik dacht dat het zou duren. Ik wil graag alles meteen en was wel eens teleurgesteld. Soms verdrietig wanneer iets gigantisch mis leek te gaan.. Maar om nou zo boos te worden na zo'n afspraak gemaakt te hebben? Zoals Pcootje al zegt: ze staat echt niet de volgende dag bij je op de stoep, en je bent vast niet de enige die gebruik maakt van deze actie. Dus om daar nooit meer heen te gaan, koop te ontbinden, of zelfs naar Tros radar te gaan, tsja!
pcootje ik had dat ook niet verwacht als je mijn verhaal leest staat er ook in dat ik heb geprobeerd dat het iets eerder kan. Ik heb nergens geschreven dat ik verwachte dat ze de volgende dag op de stoep stonden en ook niet binnen een week oid
Erg vervelend ja! Inmiddels heb ik geleerd er standaard maar een paar weken bij op te tellen. Echt overal gebeuren dit soort dingen! Ons huis werd opgeleverd een dag voor de bouwvak (hoe bedenk je het), een badkamer plaatsen zou pas 3 maanden later kunnen, hebben nog steeds niet de juiste gordijnen, en de tuin is nog een bouwput.. Ga lekker rustig zitten en hoop dat dit het ergste probleem zal zijn!
Ik heb je verhaal gelezen en je hebt het geprobeerd. Hun antwoord is nee, dan ben je toch klaar. Op een vraag hoef je namelijk niet altijd ja te verwachten. Ik kan me ook niet voorstellen dat een vloer in een week tijd zo enorm verslechterd, dan moet je wel heel raar doen lijkt mij. Succes met je vloer, welke het ook mag zijn/ worden.
eerlijk? ik vind het allemaal wel meevallen en vind eerlijk gezegd dat je je een klein beetje aanstelt. ik vind 10 juni heel redelijk. hun hebben zeer waarschijnlijk ingecalculeerd dat je pas begin mei zou bellen. dat hij dan gezegd heeft ongeveer 2 weken okdan is het iets langer maar vind ik het nog zeker billijk hoor. en idd dat als je hem nu gelegd wil hebben je extramoet betalen vind ik niet meer als normaal. idd zal er dan iemand extra ingehuurd moeten worden of moet de leverancier exyra kosten maken of weet ik wat. ik zou zeggen maak je hier niet te druk om. als ik me om zulke dingen al druk oest gaan maken.... succes en hoop dat je vloer mooi wordt