De vervelendste reclames

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lennylenn, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kom op kom op kom op kom op noooouuuu
     
  2. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    @micchan: inderdaad die tekst ja...i am a boy....whahahaha ja hij is weer helemaal terug in mijn hoofd. Fijn :D
     
  3. marietje85

    marietje85 Bekend lid

    2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Die van Vanish is echt heel irritant.
    Zie net die van optimel voorbij komen die 2 identieke vrouwen."zou je dat nou wel doen" "doe je die echt af" Ben snel verder gezapt.
     
  4. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ja die is ook verschrikkelijk
     
  5. asmama

    asmama Bekend lid

    22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    deze inderdaad bah je mag de tomatensaus vaker vergeten mama en dan heb je ook nog die van papa is een echte chefkok ;) zo nep en overdreven idd verschrikkelijke reclame
     
  6. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hahahahaahaha sorry :D
     
  7. MingMing

    MingMing Actief lid

    25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van fashioncheque, echt met stip op 1!
    Wat een ondankbaar mens zeg, brrrrr! ;)
     
  8. Ntje

    Ntje Fanatiek lid

    11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Om die reclame van second love kunnen manlief en ik alleen maar heel hard lachen xD. Soms kijk ik manlief heel zwoel aan en zeg ik, ik ben gelukkig getrouwd, jij ook? Dan ligt hij helemaal dubbel van het lachen :D.

    Er zijn heel veel reclames die ik heel irritant vind maar die van Oxxio staat toch wel op nr. 1 alsof alle Nederlanders zo dom zijn :p.
     
  9. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Echt een vette film haha Alhoewel ik wel de kriebels van dr krijg:p
     
  10. Missy79

    Missy79 Actief lid

    11 feb 2010
    449
    0
    0
    Maar hallo je krijgt er echt een gratis rugzak bij.!!!:D
     
  11. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    geen idee, ik kijk nooit reclames

    we kijken ook niet vaak tv maar als we kijken en er komt reclame dan ga ik naar de wc, een sig roken of neem ik de ipad of gsm in mn handen
     
  12. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ohh hier komt mijn waslijst:

    Alle reclames van tampons en maandverband.
    Media markt reclame
    Vanish reclame.
    Reclame van Basic Fit
    Carrglas
    Nutrilon peuter melk reclame.. Moet ik mijn Sophie nog steeds nutrilon geven? Blegh!!!!!!
    Fashion cheque
     
  13. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Hahahaha die reclame van Vanish over die sinasappel :D Briljante fout! Ik heb helaas geen tips, want ik kijk nooit reclame en doe mijn uiterste best om ze te vermijden in het leven - en dat lukt tot nu toe prima, maar ik kan er dus niet over mee praten.

    Het is zelfs zo dat ik reclames waar jullie het over hebben moet gaan opzoeken of enkel ken omdat er topics over zijn (second love).
     
  14. En dat terwijl er in de koelkast gewoon een tros tomaten ligt! Daar heb ik ze een email over gestuurd, in augustus vorig jaar, en dit kreeg ik terug;

    Geachte consument,

    Uw kritische reactie op onze commercial respecteren wij.

    We betreuren het dat u de commercial niet kunt waarderen. Het kan echter gebeuren dat binnen een grote publieksgroep niet iedereen dezelfde communicatie de voorkeur geeft.

    Dat neemt niet weg, dat uw reactie is doorgegeven aan de marketingafdeling van PHILADELPHIA , zodat uw opmerking hun aandacht heeft.Uit consumentenonderzoek ook bij eerdere commercials weten we, dat de Nederlandse consument het onderscheid kan maken tussen symbolen en letterlijke interpretatie. Het thema van de film hebben we met ´een knipoog´ willen uitbeelden.We stellen uw reactie op prijs en hopen dat u ons in de toekomst zult blijven informeren over uw bevindingen.


    Met vriendelijke groeten,
    Kraft Foods Nederland B.V.


    Toen stuurde ik dit;

    Geachte heer, mevrouw,

    Insinueert u nu dat ik in het maken van onderscheid tussen symbolen en letterlijke interpretatie tekort schiet?
    Dat de gemiddelde Nederlandse consument geen melding maakt van de vier tomaten in de koelkast betekent natuurlijk niet dat het hen niet opvalt (hoewel dat ook best het geval zou kunnen zijn, gezien de reclame op geen enkele manier de aandacht trekt, en alleen opvalt wanneer er naar de televisie gestaard wordt omdat er echt niets anders te doen is).

    Ik heb nergens geschreven dat ik de reclame niet waardeer (wat overigens wél blijkt uit bovenstaande, maar hiervan was nog geen sprake in mijn vorige e-mail), enkel dat het geheel een stuk geloofwaardiger was geweest bij het ontbreken van de tomaten.
    Ik kan me voorstellen dat de rode kleur van de vier tomaten in de koelkast een mooi contrast geeft, en dat dit aantrekkelijker
    lijkt voor de Nederlandse consument bij wie de reclame wel opvalt, maar het was in dit geval een stuk logischer geweest wanneer er voor een andere rode groente, of vrucht, gekozen was, zoals vier appels, vier radijsjes, vier paprika's, vier perziken, of een doosje aardbeien, frambozen, bessen of kersen, was gekozen.

    Ik vind het erg jammer dat er negatief naar een oplettende consument wordt gewezen door op subtiele wijze te vermelden dat, volgens Kraft Foods Nederland B.V., de gemiddelde Nederlandse consument wel begrijpt wat de bedoeling is van de reclame.
    Ik ervaar dit als zeer kwetsend en vind het erg teleurstellend dat een goedbedoelde suggestie niet op normale wijze in acht wordt genomen.

    Met vriendelijke groet,


    En toen stuurden zij;

    Geachte mevrouw,

    Naar aanleiding van onze reactie aan u over de commercial van Philadelphia liet u ons weten min of meer verbaasd te zijn.
    Dat kunnen we ons voorstellen. De reactie die u van ons ontving was niet correct en dat betreuren wij. Excuses voor deze onzorgvuldige communicatie.

    De tekst en de beelden in de commercial zijn inderdaad niet nauwkeurig op elkaar afgestemd. We hebben uw suggestie gemeld bij de verantwoordelijke collega.
    Bij de opnames van nieuwe commercials zal dit zeker de aandacht hebben.

    Hartelijk dank dat u de moeite nam naar ons te reageren.

    Met vriendelijke groeten,


    Dus, misschien wordt de volgende reclame iets minder irritant :D
     
  15. lilian79

    lilian79 Bekend lid

    28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hahahahaa, dat is mijn zus!!!!!!!!!!!!!!!!! in het echt is ze echt niet zo hoor! hahahahaha.....gisteren liep ik met r in de jumbo zegt er iemand "kijk dat is die bitch!" nou ja zeg...in real life is ze een schatje hahahahaa
     
  16. kirst78

    kirst78 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    @shadixx: geweldig!! Die reactie ook terug :D. Moet er erg om lachen, eerstvolgende reclame van Philadelphia zit ik tegen de tv aangeplakt :p

    Mijn irritaties van reclames zijn toch echt op stip Zalando. Jeetje wat een k*reclame is dat zeg.

    Maar ook basicfit ( kom op, kom op, kom op nououou grrrrrrr)

    En idd de reclame van vanish ieuw. Was me overigens ook niet opgevallen die sinaasappel....
     
  17. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Hier ook vaak op de tablet tegenwoordig tijdens reclame, dus krijg niet veel meer mee van de reclames.

    Maar Zalando blijft erg (en er toch blijven bestellen :p) en Carglass ook, dat deuntje alleen al (Carglass irriteert..., Carglass bedankt! :p)
     
  18. MingMing

    MingMing Actief lid

    25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kan iig goed acteren :p
    Maarre, beetje jammer dat mensen niet de werkelijkheid en de reclame kunnen scheiden..
     
  19. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Ik ben hem speciaal gaan opzoeken :D

    Ik kan mij wel voorstellen dat ze er in reallife reacties op krijgt :)
    Ik vind het ook een verschrikkelijke reclame.

    Echter zou ik je zus niet direct bashen ofzo en weet ik het onderscheid wel te maken tussen reclame en reallife. Maar dan nog... Ik zou eerder die kat en die chocola aannemen dan die fashioncheque. Hahahaha :D
     
  20. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    basicfit
    die optimel met die twee dezelfde vrouwen
    fashioncheque
    zalando
    nutrilon
    soep in pak van Unox
     

Deel Deze Pagina