Wij hebben 1 creditcard voor betalingen in bijvoorbeeld het buitenland of als we bepaalde producten aankopen (het product is dan direct ook verzekerd met deze creditcard en dat geeft ons wat meer zekerheid) Verder gebruik ik hem vrij regelmatig bij Itunes als ik een nieuw liedje koop, ik vind dat gehannes met die kaarten zo'n gedoe en ik heb dat ding toch dus he Ik dacht lekker makkelijk. Nu ben ik niet op mn achterhoofd gevallen en op de hoogte dat mijn bank mij nooit om mijn inloggegevens vraagt via mail of telefonisch. Daarvanuitgaande dat mijn creditcard maatschappij dit dus ook niet doet. Ik negeerde dus een mail waarin ze zeggen dat er gebleken is dat mijn gegevens nog niet up to date waren en ik dus een beperking op mijn creditcard had tot ik de gegevens volledig ingevuld had. Ik kon alles er nog mee dus de mail ging direct in de prullenbak. Toen kwam diezelfde mail nogmaals en nogmaals en nogmaals tot ik dacht dat deze misschien dan TOCH van mijn creditcard maatschappij zou zijn... Een oplichter stuurt niet elke week dezelfde mail dacht ik. Dus toch geklikt en mn gegevens ingevuld (kaartnr, adresgegevens en de beveiligingscode om het af te ronden) Toen ik op OK drukte gebeurde er niets en liep de pagina vast. Ik heb het toen maar gelaten voor wat het was en dezelfde mails bleven komen daarna. Een tijdje later keek ik per toeval (ik zat op de wc en dan rommel ik altijd op mn tel) bij mn af en bijschrijvingen van mijn creditcard. Dit doe ik normaal nooit want ik weet natuurlijk precies wanneer ik hem gebruik en waarvoor dus check dat nooit. Bleek er die nacht dus 3 bedragen te zijn afgeschreven voor een hotel in parijs! Nu wil ik best naar parijs maar ik heb niets geboekt!! Contact met de maatschappij opgenomen en alle bedragen netjes terug gekregen en ze gingen het uitzoeken. Ik kreeg een nieuwe kaart met nieuwe gegevens en dan kon ik er weer mee vooruit. Ik meldde mn nieuwe kaart aan op mn Itunes App en heb een liedje gedownload. Nog geen week later WEER rare bedragen afgeschreven en weer hetzelfde riedeltje via de maatschappij. Bedragen terug gekregen en ze gingen het onderzoeken. Toen belde ze me op met de mededeling dat er waarschijnlijk een bug zit in mijn Itunes App en dat ik mijn creditcard gegevens daar niet meer mag invoeren voorlopig. Ik hoefde niets te doen verder de maatschappij zelf zou contact opnemen met Itunes hierover zodat het opgelost kon worden. Nu heb ik dus WEER een nieuwe kaart liggen die ik al ruim een maand niet durf in te voeren bij Itunes en nu denk ik ineens terug aan die rare mails!! Ik kan me niet echt herinneren of ik het daarna nogmaals geprobeerd heb met mijn gegevens maar ik zit me nu lichtelijk af te vragen of ik dan toch ergens op mn achterhoofd ben gevallen en dus in een phishingmail ben getrapt... Ik zit te kijken naar een nr van de maatschappij zodat ik kan bellen en de vraag kan stellen maar er zijn allen 0900 nummers en die vertik ik te bellen dus heb ik een mail gestuurd. Ik krijg netjes terug dat ze deze binnen 3 werkdagen beantwoorden. Leuk zo voor het weekend natuurlijk dus dacht eigenlijk even aan jullie te vragen of jullie hier ervaringen mee hebben. Ik mis het downloaden van muziek namelijk heel erg!! Wil zo graag weer een paar liedjes op mn foon. Ben een heuse muziekfan haha heb overal muziek op. Deze mail kreeg ik "Geachte Heer/Mevrouw, Het is tot op heden gebleken dat uw creditcard rekening geüpdate dient te worden. Ten gevolge hiervan, hebben wij uw creditcard rekening beperkt totdat u uw creditcard gegevens volledig update en bevestigd. Indien u Verified by Visa wachtwoord of Mastercard securecode heeft dient u dit verplicht in te vullen. Om uw identiteit te bevestigen en uw rekeningsbeperking te verwijderen klik hier ICS International Card Services" Het mail adres van hun is "ICSCards <VerifiedbyVisa@visa.eu>" Iemand een idee...?
ook 0900 nummers. Lange wachtrijen en voor je het weet betaal ik 10 euro... nee daarom heb ik een mail gestuurd... Moet nu 3 werkdagen wachten voor een antwoord.
Ik heb heel je mail niet gelezen, maar deze mail hebben wij ook gehad. Vooral niet op de link klikken en afzender blokkeren. Waar jou credit card van is zal nooit om deze info vragen en al helemaal niet via de mail. Ze zijn eropuit om jou gegevens te achterhalen!!
Lijkt me phissing. Cc-maatschappij zal dat niet per mail doen hoor. En er zitten fouten in de mail, spaties midden in woorden. Is ics ook echt het bedrijf waar je ook je cc hebt aangevraagd en per post correspondentie van krijgt? Dan bij twijfel toch altijd even bellen. Liever iets betalen voor bellen als slachtoffer worden van phissing. Je hebt geluk dat de cc-maatschappij het vergoed. Je hebt immers zelf je gegevens afgegeven, dus ze hoeven het niet te vergoeden. Er kan trouwens misschien ook meteen spy-ware op je pc zijn geinstalleerd waardoor ze de gegevens van je nieuwe cc hebben gekopieerd toen je hem invoerde in itunes. Even je computer goed na(laten) kijken dus.
Dank jullie wel, jeetje zeg ik had niet verwacht dat het mij zou overkomen maar dus wel... zo zie je maar weer! Ik ga hem dus weer braafjes invoeren bij mn Itunes en genieten van nieuwe liedjes op mn foon! @Macy nee alleen 0900 nummers en een allarm nummer om je kaart te blokkeren. (ING)
even een anti malware installeren! die haalt alle bugs uit je computer... wij zijn ook een keer de dupe geworden via onze zakelijke bankrekeningen... nooit maar dan ook nooit reageren op zulke mailtjes.. banken doen dat namelijk niet via de mail...
ik heb dit mailtje een tijdje geleden ook ontvangen.. niet op gereageerd.. als er iets met mijn/onze rekening is gaat dat altijd via de post of telefoon en vragen ze om even langs te komen op kantoor.
ik heb die mail ook gekregen...elke week! volhouders zijn het..heb hem tot nu toe al bijna 20 keer weg gedaan....want en nu komt het...ik heb geen creditcard
Mail VerifiedbyVisa@visa.eu is ook al een raar mailadres natuurlijk. Dit is idd pishing, even googlen geeft voldoende resultaten
Ik stuur dit soort mails altijd meteen door naar de bank/cc organisatie waarvan het vandaan komt. Vooral als het over mijn eigen bank gaat.
Heeft mijn vriend ook gehad,niet openen en meteen verwijderen. De titel was iets van "uw card deblokkeren".... Het stomme is,als je ze blokkeerd krijg je weer via een ander adres zo'n mail.
ohw echt?! Nou dan geef jij wel de doorslag hahahahahaha ik voel me net de achterkant van een ezel nu!
Ik heb ook creditcard en ik kreeg ook die mail. Moet zeggen dat ik ook wel even twijfelde hoor, van is dit echt of niet. Want op een gegeven moment kwam er ook bij te staan: Laatste waarschuwing.... bla bla bla... Ik dacht nou als het echt zo belangrijk is dan bellen ze maar of sturen ze een brief. Heb er verder niets mee gedaan. Maar ik gebruik mijn creditcard ook eigenlijk niet. Hopelijk ben je nu van het gezeik af. Enne anders toch maar een itunes kaart kopen als je de kaart nog niet durft te gebruiken.
Mijn vriend geloofde mij niet en wilde hem openen,ik zei bel dan eerst de Rabobank en vraag het daar na want via hun heb je de creditcards en die sturen nooit iets via een mail.... Hij gebeld en inderdaad het was echt fake.
Nooit, maar dan ook nooit zullen banken of cc maatschappijen vragen om je gegeven via de mail. Dit wordt altijd per post gedaan, mochten ze iets nodig hebben. Je geeft zelf eigenlijk al aan dit te weten en toch doe je het. Mocht je ooit weer zoiets hebben, bel dan de maatschappij waar de kaart van is, maar geloof nooit zomaar de mail. Iedere gek kan met jouw creditcardgegevens dan dingen gaan kopen. Dus niet meer op in gaan en direct dit soort mailtjes in de prullenbak gooien, ik open ze al niet eens meer, al zou ik er honderd per dag krijgen. Het emailadres zal vast lijken op het originele adres van je maatschappij, meestal zit er maar een letter, cijfer op punt/streepje verschil tussen zodat het zo betrouwbaar mogelijk overkomt. Ik weet niet waar je nu je mail naartoe hebt gestuurd, maar ik hoop toch dat je dat gedaan hebt via dat adres. Dan stuur je namelijk de oplichters een mail en die zullen datgene antwoorden wat hun goed uit komt. Mail dus altijd met je eigen maatschappij of bel ze even. Natuurlijk kost het je geld om te bellen, maar het kost je meer als ze weer geld af gaan schrijven omdat jij je eigen gegevens vrijgeeft. Dus misschien is een telefoontje plegen en meteen duidelijkheid hebben dan wel zo verstandig. Daarbij ben je natuurlijk wel een beetje op je achterhoofd gevallen in dit geval, maar houd je maar vast aan de gedachte dat je zeker niet de eerste bent die dit overkomt en waarschijnlijk ook niet de laatste. Maar zorg gewoon dat het ze niet nogmaals lukt, want ze zullen het zeker blijven proberen.