Ik wordt helemaal gek van de belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door dkh, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dkh

    dkh Actief lid

    18 nov 2010
    479
    0
    16
    Mijn man heeft belasting schulden bij de belastingdienst over het jaar 2009 1010 en en 2011. Hij moet de zorgtoeslagen en huurtoeslagen over die jaren terug betalen. Omdat hij teveel heeft verdient. Wordt er zo depresief van ook omdat we nog meer schulden elders hebben. Ik heb het gevoel dat ik mijn kids tekort doe.
    Ik zou over het jaar 2011 bijna 1500 euro belasting terug krijgen. Had me er zo op verheugd. Vooral omdat zoonlief echt nieuwe kleren nodig heeft.
    Ontvang ik vandaag een brief dat ik geen recht op dat bedrag heb en dat ik zelfs een flinke bedrag terug moest betalen:(
    Mijn man werkt via de uitzendbureau en over 2 maanden moet hij er uit.
    Ik weet niet hoe wij het dan gaan redden. Wij komen nu net rond. En hebben afgelopen jaren echt flink moeten bezuinigen. Ik ben bang voor wat de toekomst ons gaat brengen. Mijn man is aan het solliciteren en ik ook voor hem. Zelf studeerde ik. Maar ga er vanaf volgende week er tussen uit. En pak het na de zomer vakantie weer op. Omdat ik om kom in de stress.

    Sorry moest het ff kwijt.
     
  2. sneeuwpop

    sneeuwpop Fanatiek lid

    11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    regel je de boekhouding zelf of heb je een boekhouder???
     
  3. sneeuwpop

    sneeuwpop Fanatiek lid

    11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    is je man zzp,er?
     
  4. dkh

    dkh Actief lid

    18 nov 2010
    479
    0
    16
    Wij hebben de belasting aangifte van 2011 en 2012 via de belasting dienst laten doen en de jaren ervoor deed mijn man het via een vriend. En die heeft het verkeerd ingevoerd destijds voor mijn man.
     
  5. dkh

    dkh Actief lid

    18 nov 2010
    479
    0
    16
    Nee mijn man werkt nu via de uitzendbureau. Kort na dat ik hem leerde kennen werdt hij ontslagen op zijn werk. In 2010
     
  6. sneeuwpop

    sneeuwpop Fanatiek lid

    11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    rot deze situatie dan maar dan wist je in 2010 al dat er iets mis was ivm de aanslagen, hier loopt 2011 ook nog ik moet 1295,- betalen en m,n mam heeft niks verdient dat jaar.
     
  7. sneeuwpop

    sneeuwpop Fanatiek lid

    11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    dan is het een kwestie van slechte boekhouder!!!!
     
  8. dkh

    dkh Actief lid

    18 nov 2010
    479
    0
    16

    Is idd erg rot.
    We zijn in 2011 bij de belasting kantoor geweest. En wij hebben onze situatie toen uitgelegd over het jaar 2010. En wij zouden eigenlijk €307 euro terug moeten betalen en nu heeft de belasting dienst een inkomen van 2009 bij 2010 gerekent en moeten we bijna 2000 euro terug betalen alleen al aan huur toeslag. Andere toeslagen niet mee gerekend.
    En we hebben er al 3 keer bezwaar in gedient bij de bd zelf samen met iemand die daar werkte. Die meneer zelf zei dat het niet klopte.
     
  9. lilian79

    lilian79 Bekend lid

    28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    ik zou de hele boel even echt door een goede gerenommeerde boekhouder na laten kijken, als de bd zelf al zegt dat het niet klopt, moet je het er niet bij laten zitten...misschien zijn het de kosten van een echte boekhouder het echt wel waard om alles opnieuw na te kijken en in te dienen...en realiseer je dat als je iemand van de bd aan de telefoon hebt die vaak niet eens zelf weten waar ze het over hebben, en niet alle regeltjes ed echt goed kennen en dus niet kijken dan hun neusje lang is! sterkte meid!
     
  10. oudjaarsvlinder

    oudjaarsvlinder Niet meer actief

    Hier ook problemen met belastingdienst, niet aangegeven dat we fiscaalpartners zijn sinds de komst van ons dochtertje ivm zorgtoeslag. En ze hadden een verzamelinkomen van mij neergezet in de gegevens van een paar honderd euro die helemaal niet klopt. Nu alles geregeld, waarschijnlijk zorgtoeslag terug betalen van half jaar, verder geen toeslagen want kindgebondenbudget is wel bekend dat we fiscaalpartners zijn.
     
  11. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja ho, maar niet doorgeven dat je fiscaal partner bent, vanwege het ontvangen van de zorgtoeslag... dat is dan je eigen schuld hoor.
     
  12. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Eventueel even met alle papieren langsgaan op een regio kantoor. Die kunnen misschien een regeling treffen. Succes!
     
  13. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Snap niet waarom je de belastingdienst hiervan de schuld geeft.
    Jullie hebben te veel geld ontvangen door eigen toe doen.
    Beter opletten zou ik zeggen.
     
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mee eens. Je kan zo op je belastingspul zien wat voor inkomen er ingevuld staat. Nier check ik nog regelmatig via digi-d wat voor inkomen hun rekenen. In januari hadden ze mn inkomen te laag in geschat waardoor ik ws aan het eind van het jaar terug zou moeten betalen...
    Ik heb mn inkomen dus standaard1000 a 2000 hoger staan dan dat het werkelijk is. Dan krijg ik maandelijks minder toeslagen maar dit krijg ik aan het eind van de rit terug. Geen gedonder met terug betalen....
     
  15. jenn88

    jenn88 Niet meer actief

    Das rot meid, ik zou ook even een goede boekhouder zoeken en alles tot 5 jaar terug meenemen en uit laten zoeken.
    Hier uiteindelijk de zorg toeslag stop gezet ivm met verandere werk tijden, gaan nu volgend jaar de zorgtoeslag van 2012 terug vragen dan maar achteraf heb geen zin in geouwehoer met de bd;)
     
  16. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Ik heb nergens meer recht op, maar hier zou het op een spaarrekening gaan. Pas als het zeker is dat je niks terug hoeft te betalen gebruiken. Voorkom je problemen met niet terug kunnen betalen!
     
  17. zeeuwse

    zeeuwse Actief lid

    3 mei 2013
    328
    0
    0
    Als een medewerker van de BD al aangeeft dat het niet klopt, maar het bezwaar dat hij maakt wordt afgewezen, dat vind ik al vreemd op zich.

    Wat betreft de aanslagen van je man, hebben jullie zelf alles goed nagelopen op de aanslag, inkomen vergeleken met de jaaropgave, aftrekposten e.d.? Als die overeenkomen met jullie eigen administratie dan klopt de aanslag in 99% meestal wel.
    Komt dit niet overeen of kom je zelf niet uit de administratie dan is het verstandig om er toch even iemand anders naar te laten kijken en dan iemand buiten de BD, dit hoeft niet perse duur te zijn, ga je naar een kantoor met een grote naam dan betaal je meer, maar meestal zijn er in de buurt ook kleine zelfstandigen die ervoor geleerd hebben en goedkoper zijn, vaak zijn deze net zo goed.

    Het bezwaar dat is ingediend staat daar duidelijk in wat de reden van het bezwaar is, want als dat er niet in staat dan wijzen ze het ook af.

    Zijn de aangiften niet juist gedaan dan kan je altijd tot 5 jaar terug vragen om de aangiften opnieuw in te dienen, hier doen ze meestal niet moeilijk over.


    Wat betreft je eigen aanslag, in de brief staat waarom ze afwijken van de aangifte, als je het daar niet mee eens bent of als het niet klopt, dan zou ik gewoon bezwaar indienen.

    Kleine tip, als je bezwaar maakt, stuur dan apart een briefje om uitstel van betalen vanwege het bezwaar, anders moet je alsnog gewoon betalen ondanks dat er een bezwaarprocedure loopt.

    Misschien heb je dit al gedaan, maar vraag schriftelijk om een betalingsregeling voor de aanslagen.
     

Deel Deze Pagina