Vorige week naar Turkije geweest heenreis ging alles echt super! Terug reis transfer om 03:35 waren om 04:40 op het vliegveld Gazipasa (Alanya.) We zouden vliegen om 7:00 uur. Om 6:00 uur krijgen wij te horen dat wij 5 uur vertraging hebben!!! Met veel kleine kindjes gehandicapten enzovoort! Nu was de vertraging omdat het zo hard waaide. En nu denk ik als ze om 6 uur 5 uur verder kunnen kijken had dit ook gekund voordat wij opgehaald werden in ons hotel en dus nog een hele nacht hadden kunnen maken! Om 9 uur konden we met onze bording pass een sandwich en een blikje fris krijgen 1 x! We zijn in totaal 7 uur op het vliegveld geweest! En uiteraard krijgt Sylvano van mij geen cola! Dit vindt ik dus echt heel slecht van Corendon! Nu heb ik wat dingen opgezocht over wat je kan doen aan vertraging en compromis e.d. Nu heb ik een klacht gemaild naar Corendon en gewezen op dat ik officieel recht heb op 400 euro per persoon. Nu lees ik ook dat ze het vaak op overmacht e.d. gooien. Nu snap ik dat het hard waaide maar ze hadden ons ook naar Antalya kunnen brengen waar we wel op konden stijgen en ze hadden ons eerder kunnen informeren. En ze hadden betere service kunnen verrichten. Iemand ervaring?
Vrees het ergste.. En ze hadden jullie nasr Antalya kunnen brengen, maar dan? Er staat daar dan geen vliegtuig.
Maar het is toch ook overmacht? Je kunt wel zeggen dan hadden ze je naar Antalya kunnen brengen en vanaf daar moeten laten vliegen, maar wie zegt dat daar een vliegtuig gereed stond? En of er überhaupt vanaf daar wel gevlogen kon worden en men niet last had van harde wind. Ik denk dat je bij de reisorganisatie niet ver komt.
Ze hadden om 3 uur s'nachts ook kunnen zeggen dat we vertraging hadden Over Antalya was eerst sprake vandaar dat daar dan een vliegtuig zou staan, daar zijn verschillende richtingen van landingsbanen vandaar dat daar wel gevlogen kon worden!
Ik geef je ook weinig kans. Het was echt overmacht. Zien ook hier: Mijn vlucht heeft vertraging. Waar heb ik recht op? | ConsuWijzer.nl En zomaar van n andere airport vertrekken kan natuurlijk niet. Maar ik snap dat het erg vervelend was.
Let op Soms gebeuren er dingen in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog, een orkaan, dichte mist of hevige sneeuwval. Dat heet overmacht.Hierdoor kan uw vlucht vertragen. U krijgt dan geen vergoeding. Maar u hebt nog steeds recht op verzorging. Ook bij overmacht. Staat op consuwijzer, die maatschappijen hebben hier dgelijks mee te maken, die gaan echt niet betalen.
Ik denk idd dat je met correndon niet ver zal komen. 400 euro staat ook niet in verhouding. De pakketreizen zijn niet zo vreselijk hoog. Natuurlijk heb je er vreselijke ongemakken van gehad maar het weer is overmacht. De bussen die jullie naar het vliegveld hebben gebracht, hebben meer ritjes op een dag jullie later oppikken is vaak niet mogelijk en vliegen vanaf een ander vliegveld kan niet als het vliegtuig al op de andere luchthaven staat en niet mag opstijgen.
Nogmaals vind ik dat makkelijk zeggen, wie zegt dat ze om 3uur s 'nachts al wisten dat de boel niet door ging? Daarnaast zou er een reden zijn geweest dat Antalya niet doorging, waarschijnlijk omdat het organisatorisch toch te veel was. Snap dat het vervelend is, maar ook niet het einde vd wereld. Wij hebben ooit wel eens 2 dagen vertraging gehad!
corendon *zucht* bij meer dan 12 uur vertraging valt het onder je reisverzejering (wij hadden eens 16 uur) We hebben.ook eens 8 uur gehad bij corendon. Er is dan idd een wettelijke regeling voor compensatie. Dit heeft bij ons echter wel uiteindelijk anderhalf jaar geduurt tot een rechtzaak aan toe ( die we wonnen)
tja ik vind het allemaal nog niet zo schokkend. je hebt nog wel iets te eten aangeboden gekregen en neem aan dat er ook heus wel iets anders was als cola. en dan nog gaat je kind als het echt zon megadorst heeft ook niet achteruit lopen van een slokje cola. daarbij vind ik het je eigen verantwoording om voor je kleintje wat bij te hebben. wij zijn weleens vertraagd vanaf de Dominicaanse en moestten naar een andere luchthaven. nou echt geen pretje en hadden geen catering daardoor aan boord. hebben echt wat er aan boord was met iedereen moeten delen. kwam neer op 1 blikje drinken en 1 droog klein bolletje zonder beleg op 11 uur vliegen dus het kan altijd erger
Na een paar uur op het vliegveld is er netjes een hotel voor ons geregeld. Dit omdat een zandstorm in dat gebied vaak een hele lange tijd aanhoudt. Het was dus duidelijk dat we minimaal een dag of 2 moesten blijven. In jouw geval ging het om 5 uurtjes, ik snap dat het vervelend is. Maar het is lang niet zo makkelijk als jij denkt. Zomaar van een ander vliegveld vertrekken, of anders maar terug naar het hotel. Waarschijnlijk had vanaf een ander vliegveld vertrekken organisatorisch veel meer tijd gekost. Terug naar hotel word alleen gedaan, als die hele dag of misschien zelfs langer niet gevlogen kan worden. Zijn de vooruitzichten dat het binnen een paar uur veilig is, laten ze je gewoon op het vliegveld. Wat logisch is want ze moeten wanneer het weer veilig is zo snel mogelijk kunnen vertrekken om zo min mogelijke vertragingen te hebben. Nogmaals ik snap dat het vervelend is, en je kan gerust een klacht indienen. Maar denk niet dat ze er wat me doen, behalve een excuus brief. Ik zou het er persoonlijk bij laten als het maar om 5 uurtje betreft. Je hebt een fijne vakantie gehad en het lijkt me dat je daaraan wil terug denken en niet aan het moment dat je 5uurtje vertraging hebt gehad.
Ik denk dat er wel 100 brieven en dagvaardingen over en weer zijn gegaan. En ze doen uiteraard alles om eronder uit te komen. Maar goed, wij waren met 15 personen maal 400 euro dus dat was uiteindelijk een leuk bedrag
en bovendien weet je gewoon dat je rekening moet houden met vertraging als je vliegt. ben het verder eens met lovely. tis vervelend en lastig maar 5 uur vind ik ook geen reden om je verder nu nog druk over te maken
Denk dat je pech hebt, corendon helpt je nog niet als een familielid overleden is....wacht nog op het geld van ze!