Dit dus idd Strijkkraal. Helemaal met je eens. Enne wat betreft die km ts waarom heb je dat niet opgevraagd voordat je de auto kocht?
Ik wel ... en idd het service boekje is ook een goede raadgever. Daar kijken we ook altijd in. Is het boekje er niet meer, dan hoef ik de auto niet meer ...
Wij wel dus het heet ook gewoon NAP daar staan de gecontroleerde km in. Boekjes zijn ook een goede indicatie idd. Bovag garage ook.
Daar ga je al de mist in, koop nooit een Renault, als je daar eenmaal een mankement mee hebt dan zul je er altijd een mankement mee hebben. Wij kijken trouwens ook naar de NAP
Dat zegt helaas ook helemaal niets Wij hadden heel veel vertrouwen in Van Gils Holland Cars in Den Haag. Aangesloten bij de Bovag, bedrijf zag er goed uit, vriendelijk personeel.. Auto was helemaal nagekeken, zou helemaal perfect zijn, er zou nog onderhoud aan uitgevoerd worden voor wij hem ophaalden.. 5, ja echt, VIJF dagen na aankoop ging de auto stuk. Zelfs zonder garantie zou je dan mogen verwachten dat een bedrijf zegt dat dat inderdaad niet zou moeten kunnen, en dat ze een reparatie uitvoeren. Vriend stond langs de kant van de weg (stuurbekrachtiging was weggevallen), heeft ze gebeld, zij hebben hem met een kapotte auto van Wassenaar naar Den Haag laten rijden, om hem vervolgens door te sturen naar de garage 'waar zij hun auto's altijd laten maken', met de mededeling dat hij de reparatie wel even zelf moet betalen want tja, er zat nu eenmaal geen garantie op Auto gemaakt, 21 dagen na aankoop WEER kapot. Deze keer iets met de versnellingsbak. Bij elkaar hebben de twee reparaties ons 450 euro gekost. Paar weken later, weer de auto kapot.. Deze keer zou het repareren 1500 euro kosten (of het kon provisorisch voor 1000 euro), maar dat was hij niet meer waard. Rijp voor de sloop dus. De dealer waar we toen waren heeft ook gezegd dat de dealer waar we de auto hebben gekocht deze auto absoluut NIET heeft nagekeken en ongetwijfeld heeft geweten van de mankementen. Echt, je moet tegenwoordig bizar goed opletten als je een tweedehands auto koopt, ook al doe je dat bij een hele nette dealer die bij de BOVAG is aangesloten.. Wij hebben het op de harde manier geleerd, helaas
Ze hebben dus de kilometerstand teruggedraaid? Dan is er wel degelijk aanleiding voor een aangifte. Het is er niet bij vermeld en dus strafbaar. Ik zou hier even het loket voor bellen inderdaad. Daarnaast zou ik aangeven de auto retour te brengen en mijn geld volledig terug te willen. Willen ze dit niet zou ik mijn social media eens even heeeeel goed inzetten. Maar goed, ik ben dan ook niet echt een aardig meisje als iemand me in het nauw drijft.
Het lijkt er idd op dat er met de kilometers is gerommeld.. De kilometerstand in de auto geeft 123.000 aan, en op de papieren (na navraag) staat 157.000... Nu ben ik bij een andere garage langs geweest om eens na te vragen wat die storingen kunnen zijn.. Daar geven ze aan dat er waarschijnlijk een storing zit in het systeem van de boordcompter. Dit zal dan gemaakt moeten worden, en kost ongeveer 200-250 euro. Maar waar ik dus ook bang voor ben, is dat als we dit laten maken, en dan binnenkort weer iets anders kapot gaat ofzo.. Dus dat we van het een in het ander vallen..
Bovag wil zeggen dat ze aangesloten zijn bij een branche vereniging ... ergo, als je vind dat je niet goed geholpen wordt, dan schakel je dus de Bovag in ... daar zijn ze voor. Een auto zonder garantie kopen zou ik dan dus never nooit doen. Als er al wat is, dan heb je gewoon een probleem. Daarom betaal ik liever wat meer ...
Ja, maar de Bovag doet niets als je niet zoveel procent van de nieuwwaarde voor je auto hebt betaald en het bedrag onder de 3000 euro ligt. Ik geloof best dat de auto's van 16.000 euro die ze hebben staan prima zijn en dat ze, als ze veel geld aan je (kunnen) verdienen, heel behulpzaam zijn. Maar als je een goedkopere auto koopt wordt je gewoon genaaid waar je bij staat, en dan heb je helaas helemaal niets aan het feit dat ze bij de Bovag zijn aangesloten..
Wij hebben onze auto gekocht voor 3750 euro.. Heb net navraag gedaan bij rechtsbijstand, en die Bovag garantie wordt idd vaak pas gegeven vanaf 4500-5000 euro.. Of die autodealer wijkt daar zelf vanaf.. En ja, een duurdere auto kopen.. Dat ging nu niet. We hebben hier al flink voor gespaard. Dus ben al heel blij dat we deze konden kopen. Waren hier ook erg trots op moet ik zeggen.. Jammer dat dit nu dus gebeurt..
Hier hetzelfde verhaal, wij hadden ook geen budget maar moesten supersnel een auto kopen omdat vriend zijn lease-auto in moest leveren en wij toch echt naar alle ziekenhuizen en klinieken moesten kunnen blijven rijden.. Dus tja, te snel gehandeld, en oh wat hebben we daar een spijt van gehad! Gelukkig nu wel een goede auto (waarvoor we geld hebben moeten lenen van schoonmoeder). 7 maanden garantie, echt in topconditie (ondanks wat meer kilometers), heel netjes onderhouden.. Zijn we helemaal blij mee!
Het is heel moeilijk voor garagehouders om garantie op te geven op goedkopere auto's die al wat ouder zijn en/of veel kilometers, je kunt de auto verkopen en drie dagen later kan de versnellingsbak kapot lopen terwijl er bij verkoop nog niets aan de hand was. wij verkopen ook zonder garantie, auto's gaan altijd gecontroleerd de deur uit en zijn op moment van verkoop gewoon goed. Komt een klant binnen een week terug met een mankement dan zal er altijd iets geregeld worden, reparatie met korting bijv, uit coulance. Maar we zijn dit niet verplicht maar het is ook niet netjes om niks te doen. Er zijn dus wel bedrijven waar het netjes opgelost wordt, niet alle autobedrijven zijn oplichters Als de NAP niet klopt, kun je aangifte doen want dat is fraude..
Wij hebben wel drie maanden beperkte garantie , alleen garantie op draaiende onderdelen (motor etc) maar ook daar sluiten we dus de elektronica uit.. Bovag garantie is in principe vanaf 5000 euro, dat klopt, je mag daar als bedrijf 10% van afwijken als je het zelf acceptabel risico vindt.
Ik wilde het nét vragen. Inderdaad met die auto meestal gezeik met de boordcomputer. Ik ken 2 mensen met die auto. Eindeloos verhaal...
Ik denk niet dat de garage hem terug gaat nemen maar, zou hem wel weg doen als ik jou was. Die auto's staan er inderdaad bekent om de elektrische storingen. Ik heb ook het nieuwe model gehad maar dan een renault megane en ook hetzelfde probleem. Elke keer als ik remde ging de kabel van de airbag los, allemaal andere elektrische storingen. Ik heb de auto uiteindelijk omgeruild voor een scenic maar dan het oudere model omdat, ik er helemaal gek van werd. Wel minder mooi maar, heb nu nergens meer last van.
Die NAP is ook maar een wassen neus! Ik heb een auto gehad waar deze niet klopte. Toen we via een garage de gedetailleerde lijst opvroegen, was het gelijk duidelijk dat er 2 cijfertjes omgedraaid waren. Het was maar een paar duizend km verschil, geen grote gelukkig. Maar toch krijgt deze auto nu altijd een negatieve melding als je de km stand als particulier opvraagt (zover ik weet krijg je nl. alleen te zien dat ´ie klopt of niet, zonder km standen). Fout gegaan bij het invoeren, maar dat kan dus niet meer rechtgetrokken worden.
Als hun vantevoren op de hoogte waren van de problemen , plus dat de km stand niet klopt is er gewoon sprake van bedrog..
Helemaal mee eens! Koop nooit een Renault alleen maar problemen met lampjes die gaan flikkeren en die moeilijk opgelost raken (gelukkig was het toen een lease wagen) De garage van mij zij echt letterlijk koop nooit geen Renault! Maar goed heb je nou niets aan natuurlijk sterkte hoop dat ze alsnog met een oplossing komen!