Duurder artikel geleverd

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niet melden lekker houden :) Wil nu wel weten wat het is haha
     
  2. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ik zou bellen, heb anders steeds last van een schuldgevoel als ik er naar kijk.
     
  3. Juudje81

    Juudje81 Fanatiek lid

    14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier nog zo'n braverik ;)

    Enne, wat betreft dat het BEDRIJF moet opletten wat ze versturen..... Meestal zijn het MENSEN die de spullen inpakken ;) dus een fout(je) is zo gemaakt.
     
  4. Snaud

    Snaud Actief lid

    17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hhmm weet ik niet zo goed... Heb het nooit meegemaakt.

    Ik heb wel ooit gehad dat ik een product twee keer geleverd kreeg (terwijl ik maar voor 1 betaald had). Ik had persoonlijk niets aan het tweede product, had er maar een nodig. Ik had de tweede wel kunnen verkopen op mp ofzo, en er 100 euro voor kunnen vangen. Maar ik heb het meteen teruggestuurd. Vond ik zelf wel zo netjes. Vond het dan weer niet zo netjes dat ik daarna van het bedrijf geen mail kreeg ofzo. Zij hadden immers een fout gemaakt.

    Mijn vriend heeft dit ook een x meegemaakt. Hij heeft er toen voor gekozen het tweede product wel te houden en te verkopen via mp. Ik vond het niet netjes (en was ook een beetje bang dat het bedrijf er op terug zou komen, wat niet is gebeurd overigens). Maar ik begreep de motivatie van mijn vriend wel. Het is immers toch een fout van het bedrijf, eigen schuld dikke bult is wel van toepassing. Maar netjes? Nee, dat vind ik niet.
     
  5. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Hier net zo ik zou het ook melden en dan hopen dat men zegt ooh wat goed dat u belt hou het maar :D. Maar zou me er niet lekker bij voelen het niet te melden.
     
  6. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik zou bellen. Ik zou het niet durven te houden, bang dat ze erachter komen en mij als dief bestempelen!
     
  7. Metire

    Metire Niet meer actief

    ligt er een beetje aan wat het is, hoeveel duurder en hoe groot het bedrijf is. (eenmanszaak vind ik het sneu dat ze omzet mislopen maar bij een grote keten voelen ze er toch niks van.)
     
  8. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou wel bellen. Maar ik geloof in karma het haalt je vanzelf in.
     
  9. jetje86

    jetje86 Actief lid

    3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als er niet al te veel prijsverschil in zit zal ik niks doen. Retourzenden en dan weer opnieuw een pakketje naar jou sturen kost ook geld en tijd.
     
  10. guus

    guus Fanatiek lid

    20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ligt eraan wat het is en hoeveel duurder, als het een paar tientjes is denk ik dat ik mijn mond hou, maar is het echt overde 100 euro kwa verschil zou ik denk ik toch wel bellen.
     
  11. MamavanNikhil

    MamavanNikhil Bekend lid

    16 okt 2012
    760
    1
    0
    Ik zou het ook houden en niet bellen!
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ook.

    En zoals als ander al zegt: leverancier moet opdraaien voor de kosten van z'n fout, net als wanneer er iets geleverd wordt dat te goedkoop is. Ik ga GEEN verzendkosten maken. Moet het retour, dan onder rembours.
     
  13. dochters

    dochters Fanatiek lid

    11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou erachteraan bellen en eerlijk zeggen dat ik iets verkeerds geleverd heb gekregen. Andersom zou ik het ook doen (wanneer ze iets goedkopers leveren).

    Ik was laatst ook zo eerlijk bij de Action, toen ik er achteraf achter kwam dat de jongen 1 bloempot ipv 2 had aangeslagen, a 5 euro per pot. Ik dacht al, wat goedkoop. Dus ging terug om de tweede pot ook af te rekenen. De jongen kon dat erg waarderen.
     
  14. Madera

    Madera Actief lid

    23 mrt 2013
    284
    0
    0
    Noord brabant
    Bij mij ligt het er helemaal aan, eenmanszaak of groot bedrijf ne ( misschien nog wel het belangrijkste; Wat staat er op de rekening/pakbon? staat daar wel het artikel op wat je had moeten krijgen, denk ik dat ik t zou houden. Als ik er daadwerkelijk wat an zou hebben dan hoor.
     
  15. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Eerlijk: mond houden en zelf houden.

    Ik heb eens bij een groot wereldwijd bedrijf van iets één artikel besteld. In plaats daarvan kreeg ik de hele doos. Rekening zeker 3 keer gecheckt en er stond echt maar één artikel gefactureerd. Ik heb niks gezegd. ;)
     
  16. Doorenroosje

    Doorenroosje Actief lid

    13 jul 2013
    113
    7
    18
    Ik zou bellen en niet omdat ik zo eerlijk wil zijn maar wel omdat ik anders geen garantie heb.
     
  17. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik zou bellen, maar zou willen dat ze het goede artikel dan zouden komen brengen en het foute ophalen, (want wil er geen extra werk van hebben verder. dat zij een fout maken). Dat gaan ze ws niet doen, en dan zullen ze je ws aan de telefoon zeggen dat je het geleverde artikel maar gewoon mag houden.
    Dat zou ik doen :) Ben ik eerlijk geweest en kan ik toch houden wat ze me gestuurd hebben. EN heb ik wel even hen bewust gemaakt van de fout die gemaakt is, zodat ze ook weten dat er fouten gemaakt worden en ze beter op moeten letten :)
     
  18. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Ik zou toch bellen.
    Stel nou dat er straks iets is met het artikel en je het wilt ruilen of de garantie wilt claimen? Dan heb jij een ander artikel als wat er op je bon staat....en weg is je garantie.

    Het komt altijd wel bij je terug zoiets....karma is a bitch :)
     
  19. Aurora2013

    Aurora2013 Niet meer actief

    Ik zou er niet ongestoord van kunnen genieten. Zou veel te bang zijn dat ze er alsnog achter komen en dat ik een slechte naam zou krijgen of het alsnog moet betalen. En ik had niet voor niets de goedkopere variant besteld...

    Zou me niet lekker zitten en ik zou daarom bellen of mailen. Maar wel maar 1 keer, omdat ik niet bezig blijf met hun fouten te herstellen.
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Ik heb dus ooit weleens gebeld... Omdat ik een net ander model kreeg dan bestelt...
    E toen kreeg ik te horen dat het helemaal goed was want het model wat ik had besteld was niet meer leverbaar en ik had het opvolgende model dus ontvangen.

    Dan voel je jezelf niet alleen beter.. Maar ook over het bedrijf heb je een positiever gevoel :)
     

Deel Deze Pagina