oh maar wij weten nu al dat hij niet naar het gewone voortgezet onderwijs zal gaan hoor. Daar gaat die "verdrinken" . Dus we zullen dan op zoek moeten gaan naar een goede school voor speciaal voortgezet onderwijs. En er schijnt een stad verder een hele goeie te zitten op mavo/havo niveau. Maar dat is over 3 jaar "pas" , wij kijken het per jaar en mocht het niet gaan dan blijft hij lekker een jaartje zitten
oh dat is jammer wij krijgen echt van die grafieken mee en dan kun je precies zijn waar in de A-B-C-D of E lijn je kindje heeft gescoord.
Zo' n grafiekje hebben wij inderdaad ook gekregen. Leuk om te zien, er zit nog een heleboel ruimte boven de A.
Ik neem aan "4 jaar" (groep 5, 6, 7 en 8 toch?) Maar gelijk heb je. Het is belangrijk om het per jaar te blijven bekijken, ook voor kinderen zonder 'special needs'
Mijn dochter (gaat na de zomer naar groep 2) scoorde ook bij beide cito toetsen dit jaar een A+ wat dus goed is Maar ik denk toch dat het niet alles zegt. Er zijn op deze leeftijden zoveel andere dingen belangrijker (sociale ontwikkeling, zelfvertrouwen enz) En ik vraag me ook af of een score op deze leeftijd al iets zegt over het leergemak de hieropvolgende jaren. Hier kregen we trouwens niks mee hoor. We hebben de score en de toetsboekjes bekenen en ook de grafiek waarop de groei staat besproken met de meester.
klopt maar we bekijken het echt per jaar, dus groep 6, 7 en 8 zijn nu nog even een ver van mijn bed show. Als halverwege het jaar blijkt dat hij de groep waarin hij verkeerd goed gaat komt er heel langzaam een volgende groep in beeld. Maar we zitten er bovenop (om het zo maar eens te zeggen) sociaal emotioneel maakt het voor hem niets uit of hij een groep hoger of lager zou zitten, daarin is hij zwak en zal hij zwak blijven. Om hem hierin wat te steunen heb ik hem nu opgegeven voor een jaartje toneelschool (doen ze ook veel oefeningen die hij nu met de ambulant begeleider doet)