hond vertoont jaloers gedrag tegen over baby

Discussie in 'De lounge' gestart door ladydd, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladydd

    ladydd Bekend lid

    23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    Wij hebben een groot uitgevallen duitse herder van 3 genaamd hummer
    Hij is heel lief maar vraagt superveel aandacht altijd al gedaan.
    Nu hebben we een dochtertje van 8 en half mnd.
    Hij vertoond daar aardig jaloers gedrag op, trekken hem overal bij lopen genoeg maar ook al is hij doodop van het fietsen vraagt hij nog aandacht.
    Dat zit gewoon in hem

    Nu heeft hij twee keer proberen uit te halen vanmiddag weer dochtertje doet helemaal niks en hij komt dicht bij haar en doet vreemd gedrag wat ik niet wil hebben.
    Had hem gelijk te pakken en snuitbeet gedaan.
    Hij weet dan heel goed dat hij fout zit.

    Maar nu!!
    Ik wil het niet zo ver laten komen als dochterlief kan kruipen en dat hij wel wat ergs doet.
    Want als zij aan hem zit wil die dat absoluut niet hebben
    verder komt hij wel lief na haar over met likken over de handjes wat ik dan niet steeds wil hebben want klaar is klaar.


    Iemand ervaring we weten niet echt wat we nu moeten doen.
     
  2. wolfje89

    wolfje89 Niet meer actief

    Wat is snuitbeet?
     
  3. Gazy

    Gazy Niet meer actief

    heb je een gedragsdeskundige gevraagd?
     
  4. ladydd

    ladydd Bekend lid

    23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een dominantiehandeling..


    Was benieuwd wat mensen erop zeggen etc
    Vanavond wil ik een vrouw opbellen van een hondenschool wat hier vorig jr ook al thuis is geweest.
     
  5. knap

    knap Niet meer actief

    in een speciale honden honden kooi.zou geen enkele risico meer nemen. in elk geval hond en kind scheiden
     
  6. ladydd

    ladydd Bekend lid

    23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan zulke tips hebben we niks
    Mensen stop je ook niet in een kooi.
    Geen dierenvriend dus
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Er is vast meer aan de hand. Het lijkt me slim om contact te zoeken met een gedragsdeskundige:)
     
  8. kwebbel86

    kwebbel86 Niet meer actief

    Gedragsdeskundige inderdaad... je betrekt je hond al bij het leven van de baby dat is al heel netjes. Mocht het met een therapeut niks oplossen dan vrees ik het ergste... :( of ben ik voorbarig?
     
  9. ladydd

    ladydd Bekend lid

    23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt we betrekken hem overal bij..
    Zal na het eten even contact met haar opnemen
     
  10. Desert

    Desert Fanatiek lid

    18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Wat lijkt me dat vreselijk zeg..ik heb geen idee wat je zou moeten doen, mijn hond is zo een sukkel, niks boeit m..

    In ieder geval sterkte en hoop dat je steun krijgt!
     
  11. knap

    knap Niet meer actief


    Nou ja zeg.

    Bedoelde z.n bench! Ik tikte via mijn mobiel misschien had ik meer moeten tikken. Bedoelde het goed hoor.

    Trouwens het is jou probleem jou hond doet zo naar jou baby toe. En vandaar uit zeg ik probeer baby en hond dan te scheiden maar dan op een dier vriendelijke manier. En van geen risico nemen dat snap je zelf toch ook wel anders open je dit topic toch niet?.
     
  12. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mee eens. Je moet hond en kind uit elkaar houden. Bench, buiten, traphekje in keuken. Voorkomen dat dit kan gebeuren.
    Heel eerlijk? Ik vind het erg fout dat hij dit vandaag dus 2x heeft kunnen doen.... waar waren de ouders? Jij hoort als ouder te voorkomen dat dit gebeurd. Klinkt heel hard maar zo is het wel. . Snuitbeet is ook niet echt slim om te doen....

    Ik zou een goede gedrsgstherapeut bellen. Niet even iemand van een hondenschool. Iedereen kan zjch tegenwoordig gedragsdeskundige noemen.
    Mijn hond heeft vanwege een bijt incident met een volwassene bij martin gaus academy gezeten. Toen ik aan kinderen wilde beginnen hebben hun mij veel tips gegeven hoe dit te begeleiden. Hoe hond te betrekken en hoe ver. En, hond en kind niet onbeheerd bij elkaar laten, signalen leren herkennen. Hond moet sowieso een eigen (afgesloten) plek hebben waar hij zich terug kan trekken of waar jij hem tijdelijk in kan zetten. Plek waar kind absoluut niet bij kan komen.
     
  13. ladydd

    ladydd Bekend lid

    23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wowww wat een berichten in 1 x
    Reageer hier later op!
     
  14. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Iid een deskundig, wij hebben onze rottweiler moeten herplaatsen omdat er niet aan te doen was.

    Maar even over een ander stukje wat je schrijft.

    De hond vraagt aandacht, altijd al gedaan.
    Jij bepaald of de hond aandacht krijgt! Niet de hond!
     
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Doen jullie verder nog wat met hem? Trainingen, speurwerk? Herders zijn werkhonden en die moeten geestelijk bezig gehouden worden. Daar worden ze pas echt moe van. Dus elke dag oefeningen doen, zoekspellen enz.
    Met fietsen en lange wandelingen bouw je alleen conditie op. In het begin zijn ze moe masr je zal steeds verder moeten gaan om hem moe te krijgen. Lichamelijk moe. Als je ze geen luchamelijk werk geeft dan kan hij op den duur neurotisch worden, aandacht trekken en gewoon gespanner zijn met sneller uitvallen tot gevolg.
    Hier gemerkt. Geestelijk bezig houden en hij is en stuk rustiger.

    Overigings krijgt hij hier geen aandacht als hij er zelf om vraagt. Hij mag ook mn dochter niet likken uit zn eigen. Dominatie.
    IK roep hem en dan mag dochter hem aaien. Ze mogen niet uit zichzelf naar elkaar toe gaan.
    Echt een advies van de gedragstherapeut. Kind mag niet zelf bij of aan de hond zitten. De mijne vind dit trouwens ook niet prettig en dat hoeft ook niet. Ik zorg dus ook dat dat niet gebeurd. Kinderen komen toch vaak wat onbeholpen op zo'n hond af en dat kan hond verkeerd opvatten. Hier gaat het dus prima als ik hem roep bij dochter. Dan mag ze hem aaien.
     
  16. Brezjika

    Brezjika Bekend lid

    Pas geleden was hier ook een topic over.

    De hond staat duidelijk niet onderaan de rangorde, jij , je man en baby horen boven je hond te staan. Door altijd je hond overal bij te betrekken is dat voor hem niet duidelijk, hij speelt de baas, want hij krijgt alle aandacht als hij erom vraagt. Het moet juist andersom zijn.

    Dit is niet 1,2,3 opgelost, dus als ik jouw was zou ik absoluut je hond uit de buurt van je kind houden, dat hij dus niet de mogelijkheid heeft om zelf bij je kindje te komen.
     
  17. frummelk

    frummelk Fanatiek lid

    2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb in je tekst wat bijgeschreven.
    Wat IK zou doen is het volgende:
    - Je hond muilkorven. Dit geeft jou rust en dat voelt de hond.
    - Je hond op zijn plaats sturen als je iets met de kleine doet. Hij hoeft niet overal bij te zijn. Dit voer je door als je kleine straks kruipt/ loopt. Je kleine mag NOOIT op zijn plaats komen. Dit is zijn rustplek en daar moet hij veilig zijn.
    - Je hond roepen als je iets met je kleine doet (om en om met bovenstaande). Op die manier bepaal JIJ wanneer hij er bij mag zijn en wanneer niet.
    - Veel lopen is al erg goed.
    - Ik bedoel dit niet rot, maar ik vraag me af of jij wel de roedelleider bent. Ziet hij jou als baas? Zo nee, dan zou ik daar als eerste mee bezig gaan door veel met hem te trainen.
    - Een gedragsdeskundige inschakelen is ook een optie. Ik zou dan iemand van de Martin Gaus academie inschakelen. Zij hebben mijns inziens net wat meer verstand van zulke situaties dan de reguliere gedragsdeskundigen.
    - Verdiep je ook eens in de manier van Cesar Millan: De Cesar Millan methode: de basis | Dier en Natuur: Huisdieren

    Zet hem op!
     
  18. mamavang

    mamavang Niet meer actief

    Ik heb 3 hondjes en gaat prima met de kleine meid
    Als 1 van hun ook maar n haartje jaloezie gaat tonen
    vliegt ie er zonder pardon uit..
    Ja ik ben een dierenvriend en goed voor mn dieren
    Maar ik ga echt 0,0 risico lopen wat betreft m'n kindje!

    Zo, en kom nu maar op met de kritieken :D ;)
     
  19. Drieka

    Drieka Niet meer actief


    Helemaal met je eens!!
    Weet je zeker dat het jaloers gedrag is en niet dat ze super beschermend naar jullie dochter toe is?
     
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mee eens.
    En met een bench is niets mis, mits je hem juist gebruikt. Voor onze hond was het haar veilige holletje, daar ging ze gewoon uit zichzelf in als ze rust wou. Mijn kinderen zaten als baby ook in de box, net zoiets.
     

Deel Deze Pagina