Zo te lezen ben ik dus toch wat te overbezorgd haha. Ik maak mij ook snel te druk om dit soort dingen. Denk dan "wat als" etc.
Ja, ik weet dus niet zo goed of 9 jaar niet oud is. Mijn ouders hebben nooit een auto gehad ouder dan 3 jaar, maar elke 3 jaar een nieuwe auto kopen kunnen wij in elk geval niet opbrengen.
dat wat als kan ook met een gloednieuwe auto gebeuren. Wel eens opgelet hoe vaak er terugroep acties zijn van fabrikanten? Zolang je de auto goed onderhoud en niet afragt kan hij best een tijd mee.
9 jaar is idd geen nieuwe auto meer, maar dat wil niks zeggen over de betrouwbaarheid van de auto. Zo lang jullie de auto goed onderhouden en de benodigde reparaties uit laten voeren is hij niks minder betrouwbaar dan een nieuwe auto. Iedere auto kan stil komen te staan of het nu een oude of nieuwe auto is maakt niet uit. Ik lees dat de distrubutieriem net is vervangen, dat is altijd wel belangrijk, soms bezuinigen mensen daar op en vervangen ze te laat, maar als die kapot gaat geeft dat veel schade. Verder zou ik idd even goed kijken naar de voorwaarden van de ANWB en voor je op vakantie zou gaan, olie bijvullen (zo nodig) en ook de remvloeistof en ruitensproeiervloeistof nakijken/bijvullen. Eventueel zorgen dat je olie en water bij je hebt in de kofferbak, dan kun je aanvullen mocht dat nodig zijn.
Wij hebben een modeo van 5 jaar oud, met nu 180000 op de teller. Gaat hard na een auto vakantie! En ik maak mij totaal geen zorgen, ding loopt als een malle en is motorisch als nieuw ( aldus beun de haas ). Wel een diesel.
Ik denk dat het "wat als" net zo goed met de nieuwe auto's gebeuren, zoniet vaker. Tegenwoordig is alle electronisch/computer ... whatever. Een ANWB kan niets meer doen tegenwoordig, dan alleen maar wegslepen, want ze kunnen er domweg niets mee, zeker niet als het iets groots is. Komt ie in de garage , moet ie eerst "uitgelezen" worden en krijg de auto een software update .... Als je de motorkap opendoet zie je meestal ook een grote plaat zitten, die alle elektronica moet beschermen. Soms verlang ik naar gewoon een auto met onderdelen, waar je aan kunt sleutelen. Veel makkelijker bij pech onderweg ... Alsof je een laptop hebt ... (ach, hij is iig wel portable ).
Toyota Aygo uit 2007 benzine en net geen 43000 op de teller. Ik zou zelf geen auto kopen met 150.000km op de teller, maar als ik m zou rijden zou ik m nog niet weg doen als die het gewoon goed doet. Wij hebben ook een BMW 320 diesel, met 200.000 op de teller. Rijd nog prima, is niks mis mee, maar die gaat er binnenkort wel uit voor een grotere auto.
Ford Focus benzine uit 2001 met 160.000km op de teller. Ik snap niet dat je je drukt maakt omdat je auto 9 jaar is, zo oud is dat toch helemaal niet? Zeker niet als je hem goed onderhoudt. Er rijden ook echte oldtimers rond, onze buurman gaat gewoon naar het buitenland op vakantie met zijn auto uit de jaren '30 daarbij vergeleken is jullie auto nieuw
Nee, ik zou ook niet een kopen met 150, dan max. 80.000 oid, zodat we weer een aantal jaartjes vooruit kunnen. Maar aan de reacties te lezen, kunnen we daar best nog even mee wachten.
4 jaar oude auto en bijna 90000 op de teller. Ik zou hem als er niet teveel kosten zijn niet inruilen. Mijn vorige auto was bijna 20 jaar oud!
Mijn ouders en schoonouders doen dit ook. Zij kunnen het betalen, wij niet. Vroeger reden zij ook in oudere auto's en waren ze blij als de volgende weer een paar jaar jonger was en minder op de teller had.
Onze beide auto's zijn net 2 jaar en hebben heel weinig km's. Niet te vergelijken dus. Ik snap je gevoel wel, ik had dat vroeger ook altijd als ik een wat "oudere" auto had, die dan wat kleine kuurtjes kreeg. Wat als er eens een grote reparatie zou komen? Onzin natuurlijk, want dat kan bij een nieuwe net zo goed gebeuren, alleen heb je dan vaak nog garantie . Ik heb bij een grote autoverhuurder gewerkt en er werden soms wel eens complete truck's met nieuwe auto's teruggestuurd, omdat ze allemaal mankementen hadden. Nieuw zegt echt niet altijd alles.
Onze auto (fiat multipla) is 13 jr oud en heeft 200.000 km op de teller. Het is dat we het geld niet meer hebben (baan kwijt) om deze auto op de weg te houden, anders waren we er gerust nog een paar jaar mee doorgereden. Zaterdag gaan we onze spiksplinternieuwe citroen c1 ophalen, die is qua kosten nog leuk om mee te rijden maar het zal erg wennen zijn!
Die van ons is van 1997, 15 jaar oud dus 180.000 op de teller en recent is er van alles vernieuwd, hier kunnen we nog jaren mee rijden
Leeftijd zegt niks onderhoud wel. Mijn renault Twingo is uit 1995 en 139000 gelopen maar gewoon goed onderhouden dus niets aan het handje
Onze auto is 4 maandjes (ong 20.000 op de teller) Een nieuwe (2e handse) in jullie situatie hangt ook een beetje af van het merk en of er al veel aan is geweest
Passat(benzine) is van 2001 en heeft 220d op de teller De Arosa(diesel) is van 1998 en heeft ook zo iets op de teller. Voor de Arosa hadden we een golf 1 diesel van 1983 en die heeft ons nooit laten staan. Was dik klokje rond geweest Ik zie niet in waarom je je zorgen maakt.