Eens of oneens? Plaatje van Facebook

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Eens of oneens met plaatje

  1. Eens

  2. Oneens

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Ik ben het niet eens met het plaatje omdat ik het te zwart/wit vind uitgedrukt, maar ben wel van mening dat het beleid van alcohol voor geen meter strookt met dat voor softdrugs. Aangezien alcohol bij bepaalde hoeveelheden gelijk staat aan harddrugs, vind ik het heel raar dat er zo ontzettend hysterisch wordt gedaan over een jointje, maar dat (veel!) drinken zo geaccepteerd wordt en alcohol overal vrij verkrijgbaar is.

    Vroeger dacht ik er anders over, tot ik bevriend raakte met iemand die blowt en later mijn man tegenkwam, die dat dus ook doet. Ik had een heel vertekend beeld van blowen en dat is nu gelukkig bijgesteld. Harddrugs is voor mij een heel ander verhaal.

    Ik drink en blow zelf trouwens beide niet.
     
  2. knap

    knap Niet meer actief

    Voor alle bij is wel wat te zeggen.

    Wel eens dronken geweest en dan verloor ik ook wat zelf beheersing. En ooit een blow genomen twee trekjes maar, waren voldoende om mij drie uur lang te laten huilen met al met al alle verdriet die ik voelde kwam er ook echt uit. Bleef er als waren in hangen. Een keer een trekje van een blow genomen en heb heerlijk gelachen. Dus het kan twee kanten op gaan met blowen. Net zo als met alcohol je kunt gezellig blijven of compleet uit je dak gaan. Beide hier dus geen optie meer.. Kan er dus slecht tegen.Blowen en drinken. Dan maar niet.
     
  3. Missprincesa

    Missprincesa Bekend lid

    12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat er mij niet om of ik het door heb dat iemand stoned is of niet (ik heb vaak ook niet door dat iemand een glas alcohol op heeft, dat merk je pas als het er echt meer worden), maar dat ik geen last heb van iemand die even verderop een glas alcohol drinkt. Ik krijg pas last van diegene als hij dronken wordt en zich vervelend gaat gedragen.
    Echter als iemand een sigaret opsteekt of nog veel erger (qua geur) een joint, dan heb ik daar direct last van. Nog los van het gedrag dat iemand later kan vertonen.

    Het medicinale argument vind ik trouwens ook onzin, medicatie is in principe niet goed voor je, tenzij de kwaal erger is dan het medicijn. Morfine, chemo, hormoonzalf etc. is echt niet goed voor je, maar kan wel heel goed werken.

    Wanneer je er gevoelig voor bent (en je kunt nooit weten of je dat bent), kunnen joints echt verwoestend op je werken, ook als je het maar heel weinig doet. Psychoses, borderline, schizofrenie een joint kan die emmer laten overlopen en dat valt niet meer ongedaan te maken.
    Alcohol kan ook verwoestende effecten hebben, maar voornamelijk lichamelijk en op de langere termijn waarbij er sprake is van zwaar gebruik.

    Overigens onder de 18 zou het allemaal verboden moeten worden en ik zou er geen traan om laten als het voor iedereen verboden werd. Ik denk alleen niet dat het erg effectief is.
     
  4. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Het is uiteindelijk allemaal drugs...

    Ik heb met beide geen probleem.....en waarom gelijk onvolwassen zijn als je drinkt of blowt ?

    Daarbij kan iemand ontzettend lastig zijn als die heeft gedronken maar net zo goed zijn er mensen lastig als ze blowen...dus ja.
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben het eens met Suzy...
    Verder quote ik nichelle even: Genoeg dokters die zeggen: Neem maar een borrel, beter dat, dan slaapmedicatie. Met name bij ouderen... Dus dat is redelijk vergelijkend denk ik.
     
  6. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Er bestaat ook een groot verschil tussen medicinale wiet en de in nederland opgefokte gekweekte wiet. Wij roken wel eens uit eigen tuin, dus zonder middeltjes die het zo sterk mogelijk maken zodat ze er in de shop zoveel mogelijk voor krijgen. Die wiet, de originele wiet heeft weinig tot geen kans op heavy effecen zoals schizo, depressie, waanideeen.
    Wat mij betreft valt de in de shop verkrijgbare wiet niet onder wiet maar wiet dat zwaar (genetisch?) gemanipuleerd is en dus harddrugs.

    Ik geloof zeker in de heilzame werking van marijuana maar dan het echte spul en niet die commerciele turbowiet waardoor je voor pampus op de bank gaat liggen hahahaha!
     
  7. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Ik heb een ex gehad die fulltime blowde vanaf hij een jaar of 13 was. Hij was psychisch inderdaad niet goed bij zijn hoofd (en onwijs paranoïde) maar qua overlast viel het wel mee. Hij blowde ongeveer zo'n 18-20 blowtjes per dag en was naar eigen zeggen 'chill'. Ik kon het mij ook niet voorstellen dat hij agressief zou kunnen worden. Zeurderig als een kleine baby, ja, voortdurend. Maar agressief toch niet.

    Totdat hij ineens een paar dagen zonder zat (omdat ik mijn pinpasje bij me had en elders was) en hij helemaal door het lint ging en doorsloeg. Op dat moment realiseerde ik mij dat 'een agressieve blower' wel degelijk bestaat. Dat is het moment waarop ze (moedwillig) aan het afkicken zijn.

    Geloof mij maar als ik dan zeg dat je beter een dronkenlap kunt hebben. Al wil ik geen van beiden in mijn leven!
     
  8. Papaver

    Papaver Niet meer actief

    Oneens. De overlast en problemen die worden veroorzaakt door de teelt en het verhandelen van drugs en ja ook wiet en cannabis zijn gigantisch. Dit is wereldwijd big business met zeer kwalijke uitwassen als gevolg (trafficing, moord etc) In onze wijk afgelopen half jaar 6 woningbranden ivm kwekerij op zolder. 2 straten verder staat zo'n pettemans met zijn kind aan de hand te handelen.

    Drugs zorgt voor crimineel gedrag want er is veel geld mee te verdienen, alcohol niet
     
  9. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @papaver, omdat het dus nog illegaal is!
    In alaska is alcohol illegaal enmoet je daar de gevolgenen ovrlast eens van zien!
    Als nederland nou eens de stap nam om de wietteelt te legaliseren kunnen ze ook veel beter controle erop houden doordat er betere en veiligere apparatuur beschikbaar kan zijn en er dus niet op stiekeme manieren gekweekt hoeftte worden waardoor er vaak niet veilig wordt gekweekt. Gedoogd wordt het toch al dus gekweekt wordt er SOWIESO dus waarom niet een stap verder???
     
  10. Islah

    Islah Niet meer actief

    Openbaar dronkenschap mag ook niet.
     
  11. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het beleid van Nederland klopt inderdaad van geen kant. Het mag wel verkocht worden in de shops, het mag ook gerookt worden maar niet geteeld?!
     
  12. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    Ik moet zeggen dat ik geen heftige gevoelens heb bij dit plaatje. Voor mij is alcohol iig gezonder want ik heb onder invloed van wiet een psychose gekregen en krijg er ook black outs van. Het is denk ik per persoon verschillend wat schadelijker is.
     
  13. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik moet in dit geheel ook wel lachen om jouw nickname, papaver.
     
  14. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    hahaha ja, ik ook :p
     
  15. Missprincesa

    Missprincesa Bekend lid

    12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja, als alcohol als illegaal zou worden bestempeld, zou je hetzelfde effect krijgen, dus in dat opzicht verschilt wiet niet van alcohol denk ik.

    Als ze nou het verbouwen en verkopen legaal stellen en het kopen en gebruiken illegaal maken, misschien werkt dat :p
     
  16. Papaver

    Papaver Niet meer actief


    Haha ja maar grondstoffen zijn niet illegaal :D
     
  17. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik wil het allebei niet bij mij in de buurt hebben, maar vind het een niet erger/slechter dan het ander.
     
  18. Vagans

    Vagans Niet meer actief

    Vind ook dat beide gelijk hoort te zijn.
     
  19. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Eigen kweek mag tot zekere hoogte je mag geloof ik een aantal planten hebben voor eigen kweek.
    Daarbij deel ik de mening van mamadeluxe. Eigen teelt wiet kun je niet vergelijken met zooi die je in de coffeeshops kunt kopen.

    En als alcohol verboden word dan gaat ook dat het criminele circuit in. En valt er ook geld aan te verdienen.
     
  20. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het gedoogbeleid is een pragmatisch beleid wat inhoud dat als je iets niet kan stoppen je het op een andere manier moet reduceren.

    Tis btw gewoon illegaal om softdrugs bij je te dragen, het wordt alleen gedoogd onder gecontroleerde omstandigheden. Kan ook gewoon in beslag genomen worden etc

    5 planten mag je thuis hebben voor eigen gebruik maar je mag er weer geen lamp etc boven hangen.
     

Deel Deze Pagina