Wat een raar gedoe zeg, dat is idd dubbelop.. Dat toestellease is sowieso naaiierij. Zou het nooooit doen!! Dan maar zelf een toestel kopen.
Idd dit was voor mij een wijze les, verkeerd geinformeerd hierover, ze doen het zo leuk en makkelijk voor. De kleine lettertjes zie je pas als je het al ondertekend hebt en de algemene voorwaarden erbij krijgt. Nooit meer een leasecontract voor mij.. Nergens!
De volgende keer dus eerst vragen naar de voorwaarden. (die je trouwens online op hun site gewoon kunt downloaden, dus ook vooraf kunt bekijken) En dan pas kopen. Maar daarnaast heb je ook gewoon je wettelijke bedenktijd, dus mochten de kleine lettertjes je niet aan staan, dan kun je het contract binnen die tijd laten ontbinden en zit je nergens meer aan vast. Die kleine lettertjes zijn er altijd bij dit soort contracten, dus het is echt van belang die goed door te lezen zodat je weet waar je aan begint. Maar idd een goed les voor de volgende keer.
Is mij ook verteld toen ik mijn abbo aanging. Ik zit al jaren bij Hi. Toestellease vind ik ook vreselijk, maar met de dure telefoons van tegenwoordig kan je bijna niet anders meer, omdat de abbo's anders helemaal onbetaalbaar worden. Gelukkig stoppen zowel Hi als KPN met toestellease.
Bij alles wat je aangaat.. lees goed!! Het wordt altijd mooier gebracht dan het is. Denk maar aan die 'gratis' iPad van Oxxio... geloof je het zelf? Alleen voor niets gaat de zon op
Ik snap die hele toestel lease sowieso niet. Als je geen geld hebt voor een gewoon abonnement of voor los een telefoon kopen....waarom ga je dan wel zo'n super duur toestel leasen? Het staat gewoon in de voorwaarden!
Pfff ik kan er een boekwerk over schrijven... Maar goed. Vorig jaar al eens een kapot scherm gehad en overigens ligt het hele servicegedoe bij smartcare, niet bij hi zelf. Maar toen duurde het al te lang voor ie gemaakt werd, laatst ben ik mijn telefoon een maand kwijt geweest. Dit heb ik wel gecompenseerd gekregen. Ik vind wel ts, dat je zelf verantwoordelijk bent voor het lezen van de kleine lettertjes, zij zijn daar heel duidelijk in hun voorwaarden. Sneu is het wel. Heb je al geprobeerd om via de verzekering van je werk het eea te regelen?
Consider, ik heb toen daar juist voor gekozen omdat ik juist goedkoper uit zou zijn, en na twee jaar ben ik echt wel toe aan een ander toestel dus boeit het mij niet dat hi/KPN dat ding weer terug krijgt, dat landt hier toch in een laatje. Toentertijd, anderhalf jaar terug zoiets, was mijn toestel (galaxy note) incl ABO bij de meeste aanbieder rond de 60 euro pm, ik betaal nu na het eerste jaar (daarvoor kreeg ik nog korting )42 en dat is dan met gratis bellen, sms'en spotify erbij.
Het is logisch dat je verzekerd had moeten zijn maar wel ontzettend balen. Mijn man heeft ook naar toestellease zitten kijken maar wij vonden het teveel gedoe en vooral veel te duur. Wist niet dat ze er alweer mee gestopt waren. Overigens zou ik KPN ook bij niemand aanraden, wij hebben er zóveel drama mee gehad met onze internetaansluiting, echt het woord service komt niet in hun woordenboek voor. Zijn overgestapt naar XS4all en dat is echt 100000 keer beter (zowel het internet zelf als de service). Mijn moeder zit nog wel bij KPN voor tel. en internet, mijn vader is 5 jaar geleden overleden en ze wordt nog steeds aangeschreven met zijn naam. Hoeveel brieven en telefoontjes we daar al niet aan verspild hebben want het is gewoon pijnlijk voor haar maar het is daar blijkbaar te moeilijk een naam in het adressenbestand aan te passen.
Ik heb ook toestellease bij KPN. 1 jarig afgesloten, kreeg ik de bevestiging van 2 jaar, gelijk weer achteraan gebeld dat het 1 jarig moest zijn. Ben er blij van. Zodra ik weg kan, ben ik weg!