Abortus moet kunnen als het geslacht tegenvalt!?? Pardon!?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Luja, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papaver

    Papaver Niet meer actief

    Goed uitgezocht. Misschien bedaard dit de gemoederen een beetje. Abortussen na 20 weken komt in nl maar zo'n 250 keer per jaar voor. Eigenlijk altijd op medische gronden
     
  2. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Het is een juridische term....moeilijk te begrijpen maar zo simpel ligt het. Moord is strafbaar. Her afbreken van een zwangerschap voor dat het kind levensvatbaar is niet.

    Het is trouwens ook kwetsend hoe makkelijk vrouwen hier moordenaar worden genoemd...

    En die 16 jarige... raar verhaal. Ik geloof niet dat het zo gegaan is. Welke stomme arts geeft nou een echo mee aan iemand die geen abortus wil? Er is op.z'n minst wat aan te merken op dit verhaal
     
  3. xbabyxdx

    xbabyxdx Niet meer actief


    Inderdaad. Het is gewoon te gek voor woorden om een kindje niet te willen vanwege het feit dat het een ander geslacht heeft dan gewenst. :)
     
  4. Islah

    Islah Niet meer actief

    Je bedoelt nu het programma JONG van de EO? Dat meisje was al 18 weken zwanger...
     
  5. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    Oh ik heb t toen ook gezien zo sneu voor dat meisje...
     
  6. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Twijfelde al 16 of 18. Had het zo te doen met die meid :(. Zoiets doe je je kind toch niet aan. Mocht mijn dochter op die leeftijd zwanger raken ( hoop zo van niet) dan zou ik haar steunen en helpen. Kiest ze voor abortus steun ik haar en zou ze kiezen om het te houden wordt het zwaar maar we zouden er wel uit komen. Zoiets heftigs laat je je kind niet ondergaan onder dwang. Vroeg me echt af of dit dus wettelijk mag als voogd. Je kind dwingen tot abortus?
     
  7. Moon28

    Moon28 Niet meer actief

    Je kan natuurlijk ook naar eigen behoefte lezen he. Ik zou zeggen, lees nogmaals en kom daarna terug;)
     
  8. Moon28

    Moon28 Niet meer actief

    Nee dat weet ik niet want ik doe dat nergens.
    Dat die vrouw is overleden omdat een abortus is geweigerd is volkomen onbegrijpelijk want dit heeft dan niet 1 maar twee levens gekost terwijl dit niet had gehoeven.

    En mijn kinderen hebben ook geen natte neus maar je kan natuurlijk ook overal iets op aan te merken hebben he, volgens mij snapte je precies wat ik ermee bedoel;)
     
  9. Islah

    Islah Niet meer actief

    Maar ze gaf toch ook aan dat haar tante haar een nieuwe telefoon had beloofd als ze tot abortus over zou gaan, en het daar dus ook een beetje voor deed, met andere woorden. Weet niet of ik dat zielig voor haar kan vinden... Maar ze is inderdaad wel erg onder druk gezet.
     
  10. Vlinder1987

    Vlinder1987 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Pfff, wat een ontzettend niveau hier weer zeg, van een aantal.. Bah! :(
     
  11. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik wilde eerst niet reageren in dit topic, maar trek toch de stoute schoenen maar even aan.

    Wij kunnen geen kinderen krijgen dus ik vind abortus alleen toegestaan als er iets serieus mis is met het kind. Als er niks mis is dan doe je het gewoon NIET!
    Of het kind nou 1 week of 30 weken in de buik zit maakt in dit geval geen ruk uit. Het is en blijft een levend wezen en alleen als er echt serieus iets mis is heb je het recht om het af te breken. (aldus mijn mening)
    We hebben ook vrienden gehad (met nadruk op gehad) die om financiële redenen een abortus hebben laten doen. Wij hebben per direct de vriendschap beëindigd. Drie maanden later werd ze weer zwanger en toen kon het ineens wel :(

    Ik vind iemand die een abortus pleegt bij een kind waar niet van bekend is of het gezond is of niet gewoon een moordenaar!
    Ik weet dat ik nu een hoop gezeik ga krijgen, maar ik reageer daar toch niet op, want dat kan me werkelijk geen zak schelen.
    Bedenk eerst maar eens wat zoiets doet met mensen die graag kinderen willen krijgen maar dat niet kunnen voor je me aan gaat vallen.
     
  12. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

    Ik snap je standpunt helemaal.
    Ik vind echter nog een reden een uitzondering en dat is bij verkrachting, kan me voorstellen dat een vrouw het dan ook niet aan kan om het kind te dragen, en ja er blijft de optie om af te staan na geboorte, maar bij verkrachting kan de zwangerschap alleen te zwaar zijn, psychisch gezien dan.
    Verder ben ik ook geen voorstander van abortus maar ik veroordeel een ander niet zomaar.
     
  13. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Jij mag jouw mening hebben maar ik ben blij dat we het in Nederland anders geregeld hebben. En abortus is gelukkig ook een persoonlijke kwestie die jullie of anderen niet aangaat ongeacht of je wel of geen kinderen kunt krijgen.

    Ik vind je wel zeldzaam ongenuanceerd en bot en niets is daarvoor een excuus, ook kinderloosheid niet.
     
  14. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Jeetje wat zijn we lekker aan het oordelen weer?! Abortus omdat het geslacht tegen valt is absoluut belachelijk, helemaal mee eens. Maar om nu meteen iedereen af te vallen die een abortus heeft gehad?! Iets met verbeter de wereld ofzo;)
     
  15. krumfrum

    krumfrum Actief lid

    11 sep 2011
    455
    0
    0
    helemaal mee eens.

    belachelijk om vanwege geslacht dit te willen en mogen. wat maakt het nou weer uit of je jongens of meisjes krijgt. alles is goed toch!

    maar om nou gelijk iedereen die abortus laat plegen neer te zetten als moordenaar gaat me te ver. ik ben in sommige gevallen heel blij dat abortus mag in nederland. maar wel ben ik voorstander van betere regels en naleving daarvan. zoals ergens anders werd geschreven abortus vanwege financieen en enkele maanden later weer zwanger en wel gehouden dat zou in mijn ogen weer niet moeten kunnen.
     
  16. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    Want jij hebt je ook ingeleefd in mensen die als tiener zwanger raken, of als tiener zwanger raken terwijl ze door hun ouders mishandeld worden en nergens terecht kunnen, of mensen die al op hun dertiende zwanger zijn door misbruik, mensen die onder bijstandsniveau leven en zwanger worden, mensen die geslagen worden door hun man, geen steun van familie hebben en zwanger raken, enz.?:(:$ Die hebben er op dat moment echt geen boodschap aan hoe JOUW leven en gevoel in elkaar steekt hoor. Hoe erg het voor jou ook is wat je overkomt, je bent zeker niet de enige die in een moeilijke situatie zit. Jouw pijn is geen vrijbrief om bepaalde mensen zonder respect te hoeven benaderen. Dus bepaal inderdaad maar met wie je wel en niet om gaat als je dat niet kunt.;)
     
  17. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    En daarbij, als een tiener morgen abortus pleegt heeft dat niets te maken met mijn eigen leven. Als zei tegen beter weten in haar kindje houd, ben ik toch niet ineens zwanger?! :(
     
  18. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou alleen het stukje medisch later dan 6-8 weken heb ik inderdaad verkeerd gelezen, verder zie ik niet wat ik naar eigen behoefte heb gelezen.. Als ik voor abortus had gekozen, had ik volgens jou ook mijn 2 jarige kind kunnen vermoorden, want dat is hetzelfde toch? Want in principe was het voor de foetus ook niet medisch, alleen voor mij zou het gevolgen kunnen hebben.. Helaas wist ik pas met 8 weken dat ik zwanger was, dus die termijn die jij stelt van 6-8 weken zou ook al niet meer opgaan.. Dan had ik dus maar het risico moeten lopen omdat ik geen kind mag vermoorden? Of had ik dan maar geen seks moeten hebben?

    Ik vind de reacties van bepaalde mensen hier echt enorm bot en kwetsend.. Er zijn een heleboel vrouwen die niet "zomaar" een abortus ondergaan, maar welke reden deze vrouwen ook hebben, het zijn en blijven moordenaars? Vind dat erg ongenuanceerd..
     
  19. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Abortus om wat voor reden dan ook vind ik heel verdrietig. Ik hoop en bid altijd dat vrouwen die voor de keuze gesteld worden voor het leven zullen kiezen. Maar ik kan niemand dwingen.
     
  20. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Je vergelijking gaat echt niet op hier. Een geboren kind is al een mens op de aarde, maakt dus deel uit van de bevolking, en is dus beschermd. En nee, ik vind niet dat een klompje cellen in de buik al een mens is.

    Dat je "baas in eigen buik", een recht verworven door en voor vrouwen, een belachelijk excuus vindt, vind ik best schokkend.

    Ik ben voor de keuze van abortus, wat de reden ook mag zijn, en ik ben voor zelfbeschikking over het eigen lichaam.
     

Deel Deze Pagina