Nu weet ik het zeker: ze gaat NIET oppassen!

Discussion in 'De lounge' started by Ytest, Oct 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flipske

    Flipske Fanatiek lid

    Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Voor een kind zijn neus de moeder haar gezag ondermijnen en dat expres doen is ook gewoon niet goed.

    Natuurlijk is het leuk als alles kan en mag bij opa en oma. En ik vind ook dat je er bij de geboorte van uit moet gaan dat Opa's en Oma's geweldig zijn en dat binnen bepaalde grenzen alles mag. Maar als oma zo duidelijk de moeder passeert, wat moet je dan? Wachten tot oma zegt, ja vannacht blijft ze een nachtje hier slapen? of als oma zegt ja ze slaapt hier nu toch al de hele week dus misschien kan mama even langs komen om schone kleertjes te brengen? Want als je haar nu een vinger geeft dan heeft ze zo je hele hand. Niet elke oma is zo natuurlijk en heel veel denken mee met de ouders. Maar Ytest heeft volgens mij er eentje van het type bulldozer en als je niet heel duidelijk grenzen stelt dan weet ze die zo op te rekken. Dan maar een keertje met grof geweld er tegen in en zeggen dat als je zo met je dochter omgaat ze beter kan vertrekken en dan praat je er de week erna over. Dan spreek je met je man af dat het niet gaat om wat/waarom/etc maar om het feit dat ze de moeder passeert.
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor iedereen die zo relaxed en gemakkelijk is...het gaat hier om een baby van vijf maanden. En op die leeftijd kan onnadenkend gedrag van oma schade aanrichten.

    Ik ben het helemaal eens met niet te krampachtig zijn zodra kind ouder is en zelf 'nee dank u, oma' kan zeggen. Maar bij een jonge baby ligt het wat mij betreft anders.
     
  3. kwebbel86

    kwebbel86 Niet meer actief

    Mee eens, Dirksmama !
     
  4. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

    Dat is inderdaad wat veel van het goede.
    Een keer eens een heel klein beetje oke, maar dit is meer dan een beetje.
    Het feit dat je sm zo over je wilt lopen is zwaar respectloos.
    Ik had ook mijn kind gepakt en was gegaan, man had het uit kunnen zoeken met ze.
    Jullie regels en daar horen ze zich aan te houden punt.
     
  5. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Snap je reactie tegen mij niet zo goed?
     
  6. Momof3

    Momof3 Fanatiek lid

    Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Sorry maar als mijn schoonmoeder dat zou flikken zou ik dr echt even duidelijk laten weten wie hier nou de moeder is en dat zij geen recht heeft om mijn gezag te overwalsen met haar idee van wat goed is..
    Dan had ze dat maar met dr eigen kinderen moeten doen.
    Kom nou!!

    Ik vind niet dat je overdrijft! Heel goed dat je dr niet laat oppassen
     
  7. Flipske

    Flipske Fanatiek lid

    Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Oh sorry, alleen het eerste stukje was meer van dat het ook niet goed is. Daarna typte ik door en stopte ik niet meer. Dus niks tegen jou bedoeld.
     
  8. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Ja ik ben het met je eens hoor....vindt het ook niet kunnen wat oma gedaan heeft. Dus daarom snap ik je niet zo;)
     
  9. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Ts en nu? Ga je haar nog aanspreken hierop? Lijkt me toch zeker wel een gesprek waard al dit,
     
  10. maja82

    maja82 VIP lid

    Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik zou er ook zeker op terugkomen.
    Aangeven dat je het lief vind dat ze zo betrokken zijn en de kleine graag willen verwennen maar dat jij duidelijk hebt aangegeven dat je NIET wil dat ze slagroom krijgt en ze daarmee over jullie grenzen gaat als ouders. Dat het nu gaat om de slagroom maar dat je merkt dat ze weinig respect toont door niet te luisteren naar jouw wensen als ouder voor jouw kind en dat je het jammer vindt van de familieband dat dit zo gaat, omdat je graag een goede band met ze wil en ook wil dat de kleine een goede band heeft met opa en oma maar dat dit zo wel lastig wordt op deze manier.

    Op zo'n manier kan je het volgens mij prima uitleggen en toelichten.
     
  11. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Idd maja ;)
     
  12. mvl

    mvl Fanatiek lid

    Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Eens! Hier hebben opa en oma het leuke idee om ze rond half zes nog een grote bak ijs te geven, het liefst aan alle vier, maar ze zeggen nu zelf al, nee, we gaan zo eten! Vroeger als kleuter vonden ze het prachtig, ijs terwijl je eigenlijk bijna moest eten! Toen liet ik het maar gaan, eens in de paar weken aten ze wat slechter, omdat opa en oma aan het verwennen waren geslagen.

    Maar zo klein, als baby, die nog op melk leeft, no way, dat ze dat hadden moeten proberen... Je kunt te ver gaan...
     
  13. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Zoo dat is mooi, zo'n respectvolle schoonmoeder. Mijn advies is dit: volgende keer dat ze langskomt heb je de auto en de maxicosi al klaar staan. Ga er niet op aan sturen, maar als ze weer over de schreef gaat, kind oppakken en er van door gaan. Niet schreeuwen of hard ruzie maken, enkel zeggen "dat is niet volgens de afspraak. Zo gaan we dat niet doen." Ga een stukje rijden, of naar vrienden of familie. Laat ze vantevoren weten dat je misschien langskomt met campingbedje.
    En een week later mag ze haar excuses aanbieden, of niet. Dit blijven herhalen tot ze er mee ophoudt. Niet in discussie gaan, gewoon gaan. Als een klein kind haar speeltje afpakken, sneu maar nodig. Als jouw vent je hier niet in steunt moet je het zelf maar doen. Oppassen kan echt niet ter sprake komen op de korte termijn.
     
  14. ikkie124

    ikkie124 Fanatiek lid

    Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Ooh nee en dan ook nog op haar tut doen.. Pfff dat is brutaal zeg..
     
  15. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38

    beetje overdreven dit natuurlijk, ik ga ervanuit en kon hier ook altijd vanuit gaan, dat mijn ouders geen doodswens voor mijn kinderen hebben of hadden, dus een baby kreeg natuurlijk geen haribobeertjes dat kun je natuurlijk zelf ook wel bedenken, en zou het zelfs belachelijk vinden als je dit uberhaubt nog moet uitleggen, maar een likje slagroom tjonge jonge nee daar gaan de kinderen niet dood van nee (tenzij een kind allergie heeft maar ik mag wederom aannemen dat opa en oma dit niet doen als ze weten dat het kind een allergie heeft)
     
  16. Jatobe

    Jatobe Fanatiek lid

    Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Maar als mama zegt 'niet doen', vind je het dan niet vooral respectloos dat oma het wel gaat doen?
     
  17. tuc

    tuc Niet meer actief

    Nou niet iedereen vind het zelfde normaal...jij vindt haribobeertjes voor een baby dus niet normaal (ik ook niet trouwens) maar een moeder op school geeft dit dus wel aan haar zoontje van 9 maanden. Daarnaast vind ik slagroom voor een baby dus echt abnormaal...mijn baby krijgt geen enkele toegevoegde suikers. Geen sap, koekjes, pap met suikers, en dus al helemaal geen ijs en slagroom. Dus zo zie je dat dat bij iedereen verschilt. Daarom zeg ik...altijd vragen.
     
  18. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    tja weet je enerzijds is het misschien respectloos maar IK ben van mening dat het tegenwoordig wel bijna een vete lijkt dat mama's/papa's maar de baas willen zijn, hun kind, hun regels, waarom niet gewoon net als vroeger opa en oma die rol geven die ze verdienen, namelijk opa en oma zijn voor de verwennerijen, waarom zoveel regels opstellen voor opa en oma, op die manier lijkt mij het voor opa en oma ook niet echt superleuk om bezoek te krijgen van de kleinkinderen waar ze vervolgens aan regels gebonden mee om mogen gaan.

    tja misschien ben ik te makkelijk, maar ik snap dat allemaal niet zo goed :) mijn kinderen zijn door het dolle heen als opa of oma komt of wij daarheen gaan, waarom ze krijgen bergen cadeautjes, snoepjes, koekjes, mogen beslissen wat ze eten, springen samen met opa en oma in de plassen, en ik vind dat geweldig, en thuis hebben wij regels.
     
  19. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    nou ja omdat het je eigen woorden zijn, vind ik je inderdaad een grote zeikerd, maar meer naar aanleiding van je laatste zin, de kinderen zien opa en oma slechts 4 uur per maand, en dan nog mogen ze niet even lekker verwent en vertroeteld worden, ja sorry dan ben je m.i echt een zeikerd
     
  20. Jatobe

    Jatobe Fanatiek lid

    Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    hier is mijn zoontje ook door het dolle heen als opa en oma komen en dat ondanks het feit dat ik wel mijn grenzen voor mijn zoontje aangaf. Natuuuuuuuuurlijk mag hij een koekje, patat eten. Maar er zijn bepaalde dingen die ik niet wil en dat heb je dan toch te accepteren? Zeg toch niet dat hij niks mag bij opa en oma? Daarbij heeft het niks met het kind te maken vind ik, ik vind t gewoon niet getuigen van respect als je vraagt om iets niet te doen en iemand doet het expres wel. Dan respecteert die ander jou niet. Toch?

    Trouwens, met oppassen erbij zal het echt wel meer zijn dan vier uur per maand waar jij over vertelt. Da's wat anders dan wanneer iemand jouw kind regelmatig ziet vind ik. Denk als ze vaker zouden komen, je misschien wel van gedachten zou veranderen.
     

Share This Page