Stomme assistent van de ha. Bel ik om 10 uur de ha op ivm zijn zoontje en er was geen mogelijkheid dat hij vandaag niet gezien kon worden maar morgen pas en devtijd uitzitten metvparacetemol. Dus bel het cb met zelfde verhaal en geef aan dat hij morgen pas bij ha terecht kan. Dus die stuurt ne terug naar denha. Bel weer op mvr niet mogelijk ik geef aan cb heeft ditbgezegd en krijg als reactie ooh kok dan vanmiddag maar. Ik snap best dat ze het druk hebben maar als ze goed lesen zien ze ook dat ik nooit kom ennalsnik kom er ook iets is met de kleine. Sorry m8est het ff kwijt
Haha altijd zo! Hoor alleen maar slechte verhalen. Snap dat hun bepaalde regels hebben maar als er een andere instantie bel zou je de hele dag terecht kunnen
Tsja... ik ben ook geen fan van de huisartsassitentes hier... Wel een beetje lullig inderdaad, als ze wel gewoon plek hebben!
Was het zo'n spoed dat het niet tot morgen kon wachten? Bijzonder dat het cb zonder je kindje gezien te hebben blijkbaar wel wat over de spoed kan zeggen? ?
Voor spoed hebben ze altijd tijd. De vraag is alleen of alles wat wij graag die dag gezien hebben, de huisarts ook daadwerkelijk die dag gezien moet hebben.
Hij wil al de hele ochtend niet drinken en is heel hangerig helemaal rood aangeslagen 1 kant van het gezicht. Koorts ipv zakken stijgen. En het cb kent mij ook en de kleine. En die weten dat als ik bel het niet is omdat ik overbezorgd ben maar dat er echt wat is. Dat is het probleem met nieuwe ha. Die kennen je niet.
als je om 10 uur belt kun je verwachten dat het spreekuur vol zit... volgende keer 8 uur in de telefoon hangen?
Daarom roep ik bij spoed ook direct dat het spoed is... Ik kan wat dat betreft echt overtuigend zijn Ik ben vroeger als telefoniste/telemarketeer/medewerker servicedesk diverse trainingen doorlopen met 'omgaan met moeilijke/lastige klanten', dat ik precies een draaiboek heb voor 'lastig doen' Vaak wurm ik mezelf overal tussen (met kwade gezichten, dat dan weer wel - maar nood breekt wet, vooral bij een ziek kind). Gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen. Leg haar het vuur maar aan de schenen!
Helaas zijn er inderdaad veel mensen die deze strategie kiezen. Ook als er geen spoed in de triage naar voren komt. Het verbaast me niet dat sommige mensen negatieve ervaringen met een drs ass hebben, als je de hele dag dit soort telefoontjes krijgt kan ik me in denken dat je kort af wordt.
idd. Nu heb ik echt nooit problemen, en als mijn kind ziek is ga ik niet tot op laatste moment wachten met bellen maar hang ik om 8 uur meteen in de telefoon. dus zon spoed zal het dan niet hebben.
Als ik bel bel ik omdat het serieus is dan geef ik aan afspraak en anders ik bel om te overleggen en zeggen jullie het maar. En 9 vd 10 keer heb ik gelijk als ik afspraak maak dat er wat is . Ik ga op mijn gevoel af. Ben geen overbezorgde moeder die bij ieder pijntje aan de lijn hang. Ik kijk het eerst even aan vandaar. Maar voor de kids maak ik ook stennis want heb datbop de harde manier geleerd. Af laten schepen en kind uiggedroogd sindsdien laat ik me niet meer afschepen.
Dat is ook zo, dat hoort niet. En dat zou ik zelf ook nooit doen. Maar wanneer het spoed is, is het spoed - en dan wil je zeker niet afgescheept worden met 'kom morgen maar terug' wanneer het om de gezondheid van een kind gaat door een huisartsassistent die het 99 van de 100 keer goed inschat, maar deze keer een fout maakt door je te weigeren. Dan krijg je voor mij echt een vrijbrief om zo vervelend mogelijk te doen
ik vind het eigenlijk niet raar dat de assistente zo gereageerd heeft. Als het niet spoed is en je belt pas om 10 uur dan kan het misschien ook wel wachten. Ze hebben in een spreekuur altijd wel wat spoedplekken zitten maar die bewaren ze ook voor spoed.
Beterschap voor je zoontje!! Ik heb ook wel eens een "dingetje" gehad met de ha assistente. Omdat ik was verhuist wilde ik me inschrijven bij de huisartsenpraktijk van mijn man. Ik belde 's morgens wanneer en tot hoe laat ik kon langskomen, de ass gaf aan elke dag tot 17 uur. Prima, ik stond om 16.40 voor de deur (nog gehaast uit het werk) zei mevr doodleuk (zonder me aan te kijken en wuivend met haar hand) dat ik te laat was omdat zij om 17 uur naar huis ging en weigerde pertinent om me in te schrijven, ik moest maar een andere keer terugkomen. Ik heb haar nog net niet over de balie heen getrokken, maar scheelde niet veel. Heb beschaafd doch dringende aangegeven dat we 's morgens nog telefonisch contact hadden gehad en zij had aangegeven dat ik tot 17 uur kon komen, dan had ze moeten zeggen dat ik tot 16.30 kon langskomen. Ik was dus op tijd en dat zij dan graag om 17 uur naar huis wilde niet mijn probleem was. Heb haar ook gevraagd of het zoveel werk was om me in te schrijven. Na veel sputteren (en mijn oh zo vriendelijke overtuigingskracht ) heeft ze het uiteindelijk gedaan en stond ik ruim voor 17 uur weer buiten....
Ik vind het ook niet raar... Mijn zus is HA-assistente geweest en je maakt dan echt hele rare bizarre situaties mee. Maar wanneer het echt spoed is, is het spoed en moet je gewoon tijd vrijmaken.