Zwemles alleen nog voor 'zwarte' scholen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LindaS80, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

    knap Niet meer actief

    Ik heb een laag inkomen MAAAR.

    Toch heeft mijn zoon zijn A en B . C heeft hij op schoolzwemmen behaald.( speciaal onderwijs)

    Vind het ook een verantwoording van ouders om ook zelf actief te zorgen dat je kinderen kunnen leren zwemmen.

    Maar zeg er ook bij schandalig als er een tweedeling komt voor alleen speciaal onderwijs en ( zwarte scholen) en dan te bedenken dat dit in mijn gemeente gebeurt.

    Delft was wel sociaal voor kinderen maar het word dus steeds minder.

    Belachelijk gewoon en toch een deel van ook zelf zorgen voor de diploma.s omdat ik zwemonderwijs heel erg belangrijk vind.
    Het kan letterlijk je leven redden.
     
  2. SuzykeQ

    SuzykeQ Bekend lid

    13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lovewinnie, ouders maken vaak geen probleem van hun kinderen wbt. zwemmen, ik heb meerdere kindjes in het zwembad van allochtonen en die zwemmen gewoon. Voor de vrouwen is het een probleem, die hebben het bad via een vereniging 1 keer per week. Zolang die kinderen klein zijn, maakt het verschil jongen/meisje niet uit ik dacht dat dat pas kwam als het meisje ongesteld werd. En zelfs dan valt het tegenwoordig wel mee vind ik. Ik zie iig. meerderen per week die duidelijk flink gelovig zijn, moeder met hoofddoek en al, en die kinderen hebben gewoon les en velen betalen dit nog zelf. Bij ons zijn het vooral de blanke Hollanders die de aanvraag doen..
     
  3. Vosjejemi

    Vosjejemi Bekend lid

    24 jun 2011
    760
    1
    0

    Dan word er weer verschil gemaakt.
    wij werken hard voor het geld, en zoals wij hebben 85 eurp permaand betaald voor zwemles privézwemschool.
    na zijn a diploma wilde hij voetballen oke, ik was tevreden hij had zijn a.
    en via school zwemmen zijn b gehaald en zwemt nu voor zijn c.

    ik zeg zo waarom verschil tussen geld en geen geld hebben.
    voor iedereen zwemles of voor niemand.
    werk of geen werk, zo krijgt gewoon iedereen een kans, of voor een dipoma meer of voor gewoon we te leren zwemmen.
    voor de mensen die geen centjes hebben, krijgen de kinderen de kans.
    en mensen zoals ik wat wel geld hebben, is het ook gewoon heel fijn dat de kinderen dit verplicht moeten doen, en een fijne opkikker krijgen, en zo ook nog eens een diploma er bij kunnen halen.

    ik ben dus Voor school zwemmen voor iedereen.
     
  4. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    volgens mij word er op veel scholen toch al niet meer aan schoolzwemmen gedaan?

    bij ons elk schooljaar 8weken zwemles.....kinderen die nog geen a of b hebben mogen wel doorlessen met de andere groepen mee.... c diploma mag niet meer bij het schoolzwemmen...maar het is dat de school naast het zwembad zit, als de school vervoer had moeten regelen was hier zwemles ook afgeschaft, zou veel te duur zijn.

    Ik denk dat gemeentes beter een regeling kunnen treffen met ouders die het zelf niet kunnen bekostigen... ipv de zwarte school in een uitzonderingspositie te zetten
     
  5. Zuidriem

    Zuidriem Niet meer actief

    Heb je helemaal gelijk in, maar ik denk dat heel veel mensen niet gelijk aan zwemlessen e.d denken als hun baby net in de wieg ligt.
    Ik dacht daar ook niet aan, maar toen de tijd aanbrak dat de 1e naar zwemles moest schrok ik ook wel een beetje...

    Ik heb non-stop 5 jaar lang bij het zwembad gezeten om mijn oudste 3 hun A en B te laten halen.
    Waren niet de leukste jaren van mijn leven :D maar ik heb het er wel voor over gehad omdat ik vond dat ik het verplicht was.
    Nu even 2 jaar rust en dan op naar de laatste twee... kijk er nu al naar uit... ;)
     
  6. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Kijk hier heb je hem weer.... het harde werken..... anderen willen ook graag hard werken maar krijgen niet de kans.....
     
  7. Vosjejemi

    Vosjejemi Bekend lid

    24 jun 2011
    760
    1
    0
    #47 Vosjejemi, 7 nov 2013
    Laatst bewerkt: 7 nov 2013
    idd heb je gelijk in, ik had het anders moeten schijven. oeps :)
     
  8. Zuidriem

    Zuidriem Niet meer actief

    Ik vind dat ook wel lastig hoor. Als je onder een bepaalde inkomensgrens zit heb je recht op bepaalde toeslagen.
    Mensen die er net boven zitten komen er eigenlijk bekaaid van af. Die krijgen bepaalde toeslagen niet en als die alles bij elkaar optellen hebben ze minder geld te besteden als dat ze onder een bepaalde inkomensgrens zitten.
    Dus dat verschil zal er blijven, ook als de gemeente gaat bepalen voor welke gezinnen er zwemles bekostigd zal worden.

    Hier hebben ze A en B gehaald omdat het schoolzwemmen niks voorstelde. C hoefde van mij niet.
     
  9. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dit dus
     
  10. Koon

    Koon Niet meer actief

    Klopt. En ook op speciale scholen lang niet overal meer.
     
  11. Vosjejemi

    Vosjejemi Bekend lid

    24 jun 2011
    760
    1
    0
    ja zo denk ik er ook over.
    wij krijgen nergens wat van, en zo is het ook fijn dat onze kinderen meer diploma´s mogen halen, ook al kan ik het zelf betalen.
    en de andere ouders zijn weer blij dat hun kinderen zo leren zwemmen.
    mooi toch, houden zo gewoon voor iedereen.

    alleen idd erg jammer als de zwemschool waardeloos is.
    hier krijgen ze een dikke pluim voor al hun moeite, en inzet.
     
  12. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Is goed hoor..... maar veel mensen schrijven of zeggen dit heel snel, was ook in een ander topic naar voren gekomen, wilde even aantonen dat dit nogal eens snel gezegd werd....
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    De Turken en Marokkanen zijn er iets milder in maar bijv Somaliërs hebben er al veel meer moeite mee. Ligt er net aan of ze nog van de oude stempel zijn. Moeders met hoofddoek kunnen ondanks hun geloof wel gewoon minder streng zijn wat betreft bloot zijn terwijl er Turkse moeders zijn zinder hoofddoek Heel streng zijn en dit niet willen. Een speciale zwemgroep of gepaste zwemkleding zou uitkomst bieden. Bij mijn dochter zit een soumalisch meisje dat met legging onder zwempak zwemt :). Is ook meteen enige donkere meisje. Moeder is ook gelovig maar heeft met een goede regeling net zwembad haar man zover kunnen krijgen haar dochter op zwemles te doen. Stichting leergeld aanspreken zullen ze niet zo snel doen uit principe. Ze gunnen dit liever aan iemand die nog minder heeft
     
  14. Vosjejemi

    Vosjejemi Bekend lid

    24 jun 2011
    760
    1
    0
    heb je helemaal gelijk in, bedoede er niks naars mee, helemaal niet.
    ik vindt juist dat alle mensen deze kans moeten krijgen, geld of geen geld.
    erg genoeg als mensen het niet kunnen betalen, omdat het gewoonweg onwijs veel geld kost.
     
  15. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Dat is inderdaad zo..... maar ja ergens moet een grens getrokken worden...en zelf denk ik dan maar zo dat het fijn is dat we ons zelf kunnen bedruipen, en dat als het voor iedereen betaald moet worden het gewoon te duur word.... dus maak het dan maar inkomensafhankelijk.

    zelf zitten wij ook in een klasse dat we hoge belasting betalen bij alle teruggaafregelingen achter het net piessen etc. Maar goed dat is nu eenmaal zo, en ik zou ook eigenlijk niet goed weten hoe het anders kan.....
     
  16. Vosjejemi

    Vosjejemi Bekend lid

    24 jun 2011
    760
    1
    0
    Hier betaald school het tr zelf, wij zijn een van de weinge openbare scholen waar de kinderen zwemles krijgen. (Scholen bij ons in de buurt heb ik het over)

    enige wat je moet betalen is het afzwemmen, en je diploma rond de 17 euro is dat.
     
  17. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    bij mijn dochter zat een meisje op zwemles die met een soort hoofddoek en soort jurk zwom.... dus als je het gewoon bespreekbaar maakt moet dat toch gewoon kunnen lijkt me
     
  18. Zuidriem

    Zuidriem Niet meer actief

    Misschien kan je dit iets 'aardiger' ter sprake brengen. Vosjejemi was zich nergens van bewust.
    Niet iedereen die dit schrijft/zegt doet dit met een bepaalde reden.
    Dat jij het zo opvat zegt waarschijnlijk iets over bepaalde ervaringen van jou op dat gebied, maar ik zou er niet iedereen mee lastig gaan vallen die, waarschijnlijk totaal onbewust, zo'n opmerking maakt.
     
  19. Vosjejemi

    Vosjejemi Bekend lid

    24 jun 2011
    760
    1
    0
    Sannebc, klopt ik bedoel er helemaal niks mee.
    vindt het allang erg genoeg dat mensen sommige dingen gewoon weg niet aan hun kinderen kunnen geven-bieden omdat het voor deze mensen niet mogelijk is vanwege geen werk kunnen vinden-hebben.
    of welke andere reden dan ook.

    Daarom gewoon voor iedreen in ned het zelfde of je werkt niet werkt maakt niet uit.
    kinderen kunnen er niks aan doen, en kinderen zullen niet snappen waarom de ene wel zwemles op school krijgt en de andere niet.
     
  20. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik hebben we in de gemeente sowieso tot 2020 nog schoolzwemmen.

    Ik ben er maar wat blij mee want hier kost zwemles 630 per halfjaar. En dit mag betaald worden in 2 termijnen en als het betaald is mogen ze starten. Er zijn zat mensen waar het de boodschappen voor de hele maand.
     

Deel Deze Pagina