Oooh wat ben ik pissig zeg...de laatste tijd kom ik alleen maar chagerijnige koppen tegen in de winkels. Niemand je normaal wil helpen if zelfs normaal te woord wil staan Gister ben ik in de regen helemaal gaan lopen naar een keukenzaak hier in de buurt loop ik naar binnen staat et overal vol met dozen...ik zie een man die de vlier aan het dweilen is met zn rug naar me toe. Ik ben op zoek naar een keukeblad ben ben ik hier goed? Want dacht dat ik de verkeerde ingang had genomen. Zegt die man ja wij zitten midden in een verbouwing dus een aantechtblad kiezen gaat nu niet...hij draait zich om en gaat verder met dweilen. Ik zeg er stond niets op jullie site, zegt ie nee klopt ga ik er vanavond even op zetten (zonder me aan te kijken) niet eens sorry voor het ongemak u kunt over zoveel weken terugkomen enz. Hij is notabene de eigenaar! Want ik had n gezicht op de site gezien met een slogan van 'service bieden bla bla bla' Ik ben gewoon weggelopen heb er niets van gezegd maar daar heb ik nu ontzettend veel spijt van! Voorbeeld twee ik mail een bedrijf die keukenbladen overspuit en vraag wat het zal kosten, mail ie me terug met 500 euro voor een aanrecht van 4 meter. Ik mail terug met dat ik het aanrechtblad verkeerd opgemeten heb en dat het een halve meter korter blijkt te zijn wat zullen dan de kosten zijn? En hij rekent 35 euro reiskosten terwijl hij op 10 minuten rijden van mij vandaan zit dus ik vermeld dat ik die kosten hoog vind en dat je voor 500 euro een nieuw blad kan kopen. Wat is de prijs die u mij kunt bieden? Zijn reactie: Koop dan een nieuwe! Precies zo geschreven thats it. Ik mail hem terug met Wat een uiterst onaardige en onprofessionele reactie. U had ook gewoon kunnen aangeven wat dan de prijs zou zijn aangezien ik had aangegeven dat mijn werkblad korter is dan wat ik in eerste instantie opgegeven heb. U had ook kunnen zeggen dat het overspuiten voordelen met zich meebrengt omdat je minder rommel hebt. Zo nu weet u wat u de volgende keer kunt antwoorden om een klant NIET direct weg te jagen want ik was daadwerkelijk geïnteresseerd. Goede dag Ben ik nou gek? Verwacht ik teveel of is iedereen mega onprofessioneel ? Het is tegenwoordig meer een uitzondering dat men klantviendelijk is dan dat het een regel is. Kunnen jullie daar ook zo aan ergeren?? Zo pffeeewww ff mn hart gelucht
Ik verbaas me er ook steeds meer over in sommige winkels. Soms lijkt het wel alsof ze niets wíllen verkopen. Gelukkig kom ik ook nog leuke medewerkers tegen, haha!
Heb er ook weleens een topic over geopend. Ik ben het helemaal met je eens. Alsof ze genoeg geld hebben en geen klanten nodig hebben. Je hebt een goede mail teruggeschreven. Echt belachelijk zoals ze doen.
Aj heel bijzonder dat ze zo reageren. Uit ervaringen weet ik dat je zoiets niet moet doen als proffesional omdat het je klanten kan kosten. Jij gaat nu tegen familieleden je slechte ervaringen vertellen en zo gaat dat door (is logisch dat je dat doet) Ik denk dan dat het vast heel goed gaat met de zaken als ze zo kunnen reageren. Ben benieuwd of hij nog reageert op je mail.
snap helemaal wat je bedoelt. het is belachelijk hoe winkeliers en bedrijven met hun klanten om gaan tegenwoordig. ik heb het regelmatig dat ik me groen en blauw erger in de supermarkt bij de kassa. als het bv smoordruk is met lange rijen doen die meiden rustig aan. en zitten met een chagerijnige kop achter die kassa. er kan met moeite goeiemorgen vanaf en een prettig weekend kennen ze niet meer. en daar breng je dan elke week 80 euro heen of dat ze je helemaal geen aandacht even en het druk hebben met een colegaatje en alle ins en outs van een wilde stapavond vertellen. sorry hoor maar daar heb je volgens mij je pauzes voor denk ik dan,
Jeetje, dat is wel heel onaardig en onprofessioneel. Tsja ze zullen het geld wel niet nodig hebben anders zouden ze wel op een fatsoenlijke manier reageren.
Ik wilde echt mijn aanrechtblad laten overspuiten ook al was het even duur als een compleet nieuw blad maar nu verpest die sukkel het voor me, gun die gast geen cent meer
Ik denk dat de klanten van tegenwoordig ook niet allemaal meer netjes en vriendelijk zijn hoor! En dan bedoel ik niet TS in haar voorbeelden natuurlijk. Maar hoe vaak ik in winkels gezeik en gezeur hoor vanuit klanten tegen winkelmedewerkers om flauwe pietluttigheden, sommige mensen zijn nooit tevreden! Klant is koning, maar de klant heeft zich ook te gedragen.
Nou ja zeg...ik vind het gewoon schandalig hoe je behandeld bent! Ze zouden verdorie blij moeten zijn denk ik dan.
Klopt wat Koon ook zegt hoor; klanten zijn ook niet altijd vriendelijk naar je. Ik werk zelf in een winkel en soms word het mij ook moeilijk gemaakt vriendelijk te blijven. Echter hoe jij behandeld bent vind ik wel opmerkelijk, omdat je gewoon een normale klant bent met een vraag. Ik vraag ook vaak, kan ik u helpen, mag ik u adviseren, etc om vriendelijk het eerste contact te leggen met mijn klant. Volgens mij monteren ze wel bij de IKEA, als je t aanvraagt, maar t kost volgens mij wel meer. (misschien kun je ze bellen?) Succes!
Klopt, klanten kunnen er ook wat van. Maar als winkelmedewerker zou je dan toch juist blij moeten zijn met eindelijk een vriendelijke klant. Mijn neef heeft het eens gezegd tegen zo'n chagrijn: 'sjee, als je je werk niet leuk vindt, zou je beter iets anders kunnen zoeken?'
Als ze je wat kunnen verkopen wel ja. Maar als je achteraf een klacht hebt over je blad, geven ze niet thuis. Wij hebben één van de duursten die ze daar hebben, kostte ons 2200 euro. Maar de klacht oplossen, ho maar! Naderhand nog een enquete gekregen, ook nooit meer wat op gehoord. Wij zijn nog niet klaar met ze. En onze rechtsbijstand ook niet denk ik
Zie dat de Ikea afwijkende maten heeft helaas...verder nog tips voor een leuke keukenzaak waar ze wel klantvriendelijk zijn
Ik moet zeggen... Ik werk zelf in een woonwarenhuis, waar de druk voor de werknemers steeds hoger wordt en betrap mezelf er vaker op minder klantvriendelijk te zijn! Is natuurlijk niet goed, zeg ook niet dat dit overal het geval is... Maar bij mij is het vaak de stress van de drukte dat ik niet overal iedereen de juiste houding geef... Maar als het rustig is... En als ik het verhaal van TS zo lees zijn dat wel hele rare reacties idd! Kan me voorstellen dat je daar pissig van wordt!