Zoooo klantvriendelijkheid is ver te zoeken tegenwoordig!

Discussion in 'De lounge' started by Mamishka, Nov 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shawarma

    Shawarma Fanatiek lid

    Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Goed personeel zie ik tegenwoordig niet vaak meer.
    Ik vraag ook vaak niet eens meer waar iets ligt en zoek het zelf wel uit.
    Want het is standaard het antwoord: als het er niet ligt hebben we het niet. Joh serieus ??
     
  2. Miscalculated

    Miscalculated Fanatiek lid

    Nov 2, 2013
    1,722
    1
    38
    Overijssel
    Er zijn best wel veel onvriendelijke werknemers. Die winkels gun ik mijn geld niet eens :).

    Waar ik me ook aan irriteer is dat cassiƫres (sorry voor de spelling) soms gewoon gooien met de boodschappen!!
     
  3. Dani2010

    Dani2010 Actief lid

    Mar 18, 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bel van de week om afspraak te maken voor een GUO echo.

    Ik: goedemorgen, ik wil graag een afspraak maken voor een GUO
    Zij: waarom?
    Ik: mijn verloskundige heeft mij doorgestuurd
    Zij: waarom?
    Ik: omdat ik nu 17 weken zwanger ben en dat voor de 20 weken gemaakt moet worden
    Zij: JA WAAROM?
    Ik: u bedoelt waarom ik doorverwezen word voor een GUO ipv reguliere 20 wk echo?

    Later zeg ik.. Ik wil graag een afspraak voor de eerste week van december, dat zei de verloskundige. Ben zaterdag de 7e namelijk 20wk zwanger.
    Zij: eh wanneer uitgeteld? Want dan reken ik dat zelf wel uit
    Ik: 26 april
    Zij: dan ben je zaterdag 7 december 20 weken zwanger
    Ik: ja, dat zeg ik. Kan het ook in de avond?
    Zij: eerst maar kijken of er nog ruimte is!

    Vraagt ze me allemaal persoonlijke gegevens dus ik zeg; goh, bij normale echo hoef ik die niet te geven. Staat jullie database niet met elkaar in verbinding? (Beide diagnostisch centrum)
    Zij: je maakt nu toch geen afspraak voor een normale echo wel?

    Kortom, ik hoop maar dat ze de echo niet zelf maakt :)
     
  4. Allesofniets

    Allesofniets Niet meer actief

    Vriendelijkheid wat is dat? Zowel van klanten als de werknemers.

    Hier keek een meneer mij uiterst raar/geschokt aan toen ik zei u ook een fijn weekend.
    Waarop ik netjes vroeg waarom hij zo keek, zei hij nou dat ben ik niet meer gewend tegenwoordig hahaha.
     
  5. Pff, is er geen ander medisch centrum in de buurt wat een GUO kan doen? Naast dat het ontzettend spannend is en ze je op je gemak moeten stellen, zou een echo toch ook een klein beetje leuk moeten zijn. Niet echt een lekker begin zo.

    Ik word zelf altijd al zenuwachtig als ik de afdeling gynaecologie moet bellen. Daar zijn ze vaak ook zó onvriendelijk. Als ik dan vraag om een afspraak op een bepaalde dag, zitten ze 9 van de 10 keer al vol. Als ik dan zeg dat het écht op die dag moet, omdat ik m'n cyclus nu eenmaal niet uit kan stellen, wordt er gezucht en gezeurd, ik ga me bijna schuldig voelen dat ik op een bepaalde dag ongesteld ben geworden ;)

    Een tijdje terug ook, ik kwam er met klachten, voordat ze me gingen onderzoeken gaven ze alvast aan dat Ɣls er iets mis zou zijn, zij me niet op zouden nemen omdat 'zij dan met de ellende zaten'. En dat ziekenhuis vraagt zich werkelijk steeds weer opnieuw af waarom ze toch telkens bijna failliet gaan..

    Weet je wat ik ook zo erg vind? Dat nieuwe geen-tasjes beleid in sommige winkels. Of nouja, de dames (en dan vooral de wat oudere generatie) die ontzettend agressief reageren en je chagrijnig vertellen dat je alleen een tasje kunt krijgen als je betaalt ;) Alsof je in en in slecht bent als je wƩl graag een tasje wilt als je een stuk of 7 producten koopt die je echt niet in je handen kunt houden.
     
  6. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Hier kort geleden iemand gehad omdat we onze elektra willen aarden en daarbij een nieuwe meterkast. Zou een offerte krijgen. Krijg ik niets. Dus ik na twee weken bellen, excuus het is druk offerte komt eraan. Twee weken later nog geen offerte dus ik gemaild, nou geen enkele reactie.
    Ik snap het niet hoor, kun je geld verdienen en dan wil je het niet.
     
  7. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Het verschilt inderdaad wel heel erg van winkel tot winkel. Zo ga ik zelf het liefst naar de Jumbo hier, niet alleen vanwege een groot assortiment, maar ook omdat het personeel duidelijk instructie heeft gehad in hoe je reageert als een klant om informatie vraagt. Ze lopen even mee, vragen of je nog wat nodig hebt, wensen je een prettige dag. Bij de AH gebeurt dat dus echt niet - daar heb ik een keer drie verschillende mensen gevraagd die geen van allen op het idee kwamen om een collega te vragen die er meer verstand van had (ik heb de derde toch maar vriendelijk verzocht een collega met meer kennis aan te wijzen, want ik had geen idee wie er wel of geen kennis van zaken had). Vaak chagrijnige miepen bij de kassa, met tegenzin de verplichte beleefdheden. Als ik dan toch kan kiezen tussen supermarkten...

    Maar ik kom niet heel vaak onbeleefde mensen tegen. Als we eens iemand over de vloer hebben voor klussen is een kopje koffie en een lieve glimlach vaak genoeg om een aanbod voor wat korting te krijgen, en in winkels kan het soms verschillen hoe snel of spontaan medewerkers inspringen als je zoekend rondkijkt, maar ik krijg vrijwel altijd normale reacties, vaak nog iets vriendelijker dan wat minimaal acceptabel is. Dus eigenlijk heb ik weinig klachten.
     
  8. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Bij een restaurant aangegeven dat de zalm te droog was....ze vroeg hoe het smaakte dus dan ben ik eerlijk...;)
    Ze ging het melden aan de chef en kwam terug met het verhaal dat ik dan een speekseltekort had....
    Haha mn man greep in, die zag me kwaad worden ;)
     
  9. echtniet27

    echtniet27 Niet meer actief

    Hier deze week iets positiefs bij de ah.

    Ik heb een tijdje geleden pampers gekocht in de aanbieding bij ah. Zeker 2 maanden geleden. Had bijna alle pakken in maat 1. Ons kindje groeit goed en zal niet lang in maat 1 zitten blijkt nu.

    Ik ben naar de ah geweest en heb mn verhaal uitgelegd. Ik mocht diezelfde middag nog 2 pakken omruilen voor een maat 2 en kreeg ook nog geld terug.

    Ik had geen bon. Maar het was geen probleem.

    Tis iets kleiners dan een keukenblad maar vond dit erg klantvriendelijk.
     
  10. Nee! :$ Wat erg!

    Wij hebben hier bij de Kruidvat ook een leuke manager werken trouwens. Afgelopen week zochten we de stickerboekjes uit de folder, ik kon ze niet vinden, dus aan hem gevraagd waar ze lagen. Hij is zelfs met me meegelopen (terwijl het daar vaak inderdaad is dat 'als het er niet ligt, ze het niet hebben'). Toen zocht ik het cadeaupapier, kon ik óók niet vinden. Stonden inmiddels bij de kassa, maar nergens gezien. Toevallig stond dezelfde man daar weer, ik het weer gevraagd. Hij zegt; 'Als je binnenkomt loop je helemaal door naar achter, dan naar links, dan dit hele pad weer af en dan kom je zo bij mij uit en hier staat het!' ;) Niet zo goed gekeken dus, het stond gewoon naast 'm :)
     
  11. oudjaarsvlinder

    oudjaarsvlinder Niet meer actief

    een vriendin van mij wil een kledingwinkeltje in jaren vijftig kleding openen en bij haar staat klantvriendelijkheid voorop. zo komt er een koffiehoekje en toilet voor klanten. zij is ook super spontaan en sociaal dus het kan gelukkig ook nog anders.
     
  12. CindyJessie

    CindyJessie Bekend lid

    May 21, 2012
    802
    15
    18
    Toevallig dat ik dit topic nu lees, gister echt iets stoms gehad bij de Specsavers.
    Gisterochtend sloopte mijn dochter in een onbewaakt ogenblik mijn bril.
    Zooo stom, de bril was notabene 1,5 week oud:(
    Ik terug naar de Specsavers, met bril incl. los pootje.
    Hij kon niet meer gemaakt worden, ook geen tijdelijke reparatie. Ik had nog geen 2e bril en dat vertelde ik ook. Ik zei in zak en as te zitten, want hoe moest ik dat oplossen.
    De verkoopster zei dat het montuur ook nog eens niet op voorraad was, dus het kon weken duren.
    Dus ik, kunt u niet even informeren hoe lang dat duurt?
    Nee hoor, daar kan ik niks over zeggen (?!)
    Dat was mijn vraag niet, maar oke..
    Ze deed een plakbandje om mijn bril en dat was het dan.
    Ik ben rechtstreeks de Pearl ingelopen. (Aan de overkant:))
    De verkoper zei daar dat ze het montuur niet verkochten (Specsavers montuur)maar hij wilde even kijken of hij iets aan die bril kon doen.
    Hij heeft uiteindelijk gratis een vergelijkbare poot van een andere bril, op mijn bril gezet. Je zag er niks van.
    "Is gewoon service mevrouw."
    Ik kon die man wel zoenen!
    Dus hier een voorbeeld van hoe het wel en hoe het niet kan.
    (Ik ga dus niet meer naar de Specsavers, hoewel ik er van overtuigd ben dat het aan de verkoopster daar lag en uiteraard niet aan de winkel in z'n geheel:))
     
  13. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Ik zou ook zeggen ga naar Ikea. Hier uiterst goed geholpen ze kunnen het voor je monteren. Al die 'echte' keukenzaken. Heb er geen goed woord over!
     
  14. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Dat is dus duidelijk niet de jumbo in Geleen. Dat is me een asociaal volk wat daar werkt! Is de meest vreselijke winkel hier in de stad! Hier is het AH personeel heel bereidwillig!
     
  15. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Ik heb het een keer met incasso buro gehad.. Ik wist dat het totaal niet klopte en ik had bewijzen daarvoor.. Wat een aso's kreeg ik aan de telefoon.. En die zei gewoon ' het maakt mij biet uit dat u bewijzen heeft u moet gewoon betalen en kunt u via de eiser gaan terug eizen maar de incasso kosten blijven voor u rekening.. Betaald u niet dan gaan wij of loon beslag leggen of inboedel beslag of bank beslag.. Het ging over een bedrag van 90 euro en 90 euro incasso kosten gewoon 100% en toen gooide ze zo de hoorn erop.. Wat raar was ik heb nooit meer wat gehoord over de vordering 2 jaar geleden nu .. Heel apart was dat... En goeie dag is ook niet meer bij , bij de winkels ... Overigs had ik de bewijzen gewoon gestuurd naar het incasso buro..
     
  16. prettymum

    prettymum Niet meer actief

    Dit doet in het voorbeeld van de TS natuurlijk helemaal niet ter zake. Zij heeft zich niet onfatsoenlijk gedragen. Dat er eens een vervelende klant tussen zit is natuurlijk geen enkel excuus om dan alle klanten maar zo te behandelen.
     
  17. Poohbear82

    Poohbear82 Fanatiek lid

    Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik had van de week een bestelling geplaatst bij de AH en die was binnen. Kom ik daar hadden ze het verkeerde artikel besteld. Ik balen natuurlijk, ben ik voor niks erheen gereden. Maar het meisje achter de servicebalie heeft wel 5 keer d'r excuses aangeboden (het was niet eens haar fout) en echt meegedacht of ze het anders konden oplossen als opnieuw moetenn bestellen. Daar werd ik toch wel blij van.
     
  18. Mamishka

    Mamishka Bekend lid

    May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahahaha !!! Niet te geloven...was gister zwaar geirriteerd maar moet nu wel erg lachen om jullie verhalen.
    Ik betaal serieus liever meer aan precies hetzelfde product bij iemand die ik het gun dan iets goedkoper halen bij een asociaal iemand

    Maar mn zoektocht gaat helaas verder heb nog steeds geen keukenblad.
    Nog een irritatiepunt: vragen naar de prijs van iets wat je online gezien heb en dat ze je dan zeggen dat je langs moet komen want telefonich kan dat echt niet (denk aan seats and sofas en een aantal andere keukenzaken ::))
     
  19. Emo

    Emo Fanatiek lid

    Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ik had het een keer bij de Etos. Het meisje achter de kassa was zo onvriendelijk niet normaal, als ogen konden doden, en waarom geen idee. 2 mensen voor me die liepen overrompeld de winkel uit. Ten eerste kon er geen goeiedag vanaf, ten tweede zat ze letterlijk met de spulletjes te smijten, mn tube handcreme vloog haast op de grond:( en zo chago had ik het nooit meegemaakt achter een kassa/balie. Dus ik " zo met de verkeerde been uit bed gestapt vanmorgen"? Ze werd toen tomaatrood en stamelde hoezo? Ik zeg weer ' Ja u heeft zeker nog nooit eerder van klantvriendelijkheid gehoord? Een goedendag kan er toch vanaf, of op zn minst een hallo, is toch normaal? En toen zat ze maar wat te mompelen en te zuchten.

    Niet eens een sorry of wat dan ook, nou ja verwacht het ook niet van dr maar met zo'n instelling achter een kassa gaan staan, waar je toch de hele dag in contact komt met mensen?;)

    En kom trouwens graag daar bij de Etos, want de meiden die er nu staan zijn zo leuk en vriendelijk altijd, dat ene meisje heb ik sindsdien niet meer gezien.
     
  20. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Ik had zo'n chagrijn bij de Lidl in Zelzate (hier net over de grens).
    Ze zei om te beginnen al niets. Daarna moest ze wel een vraag stellen over de broodjes die ik had gepakt, stelt ze die vraag terwijl ze de andere kant op zit te kijken.
    Vervolgens noemt ze geen prijs en gooide ze het bonnetje nog net niet achter ons aan. De dag zal wel heel lang duren als je met zo'n lang gezicht achter de kassa moet zitten. Dat zulke mensen nog niet ontslagen zijn..
     

Share This Page