Ok, op de site van maxi-cosi staat namelijk niet aangegeven dat de pearl er ook op past. Alleen de Pebble/cabrio-fix. Dat zou dus een meevaller zijn. @mavi derya: daar heb je nu dan weer de 2way fix voor...
Ik wist niet dat dat bestond maar als je dan perse op z'n kliksysteem wil vervoeren dan zou ik die nemen en dan kan daar ook je vervolgstoeltje op..
Kan je op de dagen dat je je kindje wegbrengt niet ruilen van auto? Of je kleine op de voorstoel vervoeren ( als je geen airbag hebt of uit kan schakelen) Ford vind dat kinderen op de achterbank horen en daarbij kun je de airbag meestal niet standaard uitzetten. (Kan wel ingebouwd worden) Als je het een paar keer met de gordel hebt gedaan, de maxi cosi vastzetten kost dat weinig extra tijd
Een maxi cosi in de gordel schiet bij een botsing alle kanten op. Kijk maar eens als hij in de gordel zit. Je kan hem alle kanten op bewegen. Met een base staat hij muurvast. Zo'n base is trouwens helemaal niet duur. Op marktplaats staan ze al voor 40 euro. Die van mij heeft 35 euro gekost.
Fout. De pearl kan alleen op de familyfix. Niet op de easybase. Op de easybase kan alleen een maxi cosi cabrio of pebble. Geen vervolgstoel.
Wanneer je een botsing krijgt blokkeren de gordels dus een maxi cosi vliegt echt niet alle kanten op. Neemt natuurlijk niet weg dat Isofix veiliger is.
Nee hoor. Bekijk chrastesten maar eens. Stoel gaat tijdens de klap oa kantelen richting rugleuning van stoel. De gordels kunnen niet helemaal blokkeren want dat doen ze pas goed bij een gewicht van 15 kg. Dit is ook 1 van de redenen dat je een kind onder de 15 kg niet in een vervolgstoel met verhoger mag zetten. Dat is niet alleen vanwege gevaar van zware verwondingen aan buik en bekken maar ook omdat de gordels onder de 15 kg niet blokkeren...
Klopt! Verder zou ik oppassen met het kopen van een tweedehands maxi cosi via marktplaats, je weet immers nooit wat er mee gebeurt is. Dus in dat geval kun je een maxi cosi beter van familie/ vrienden overnemen als geld een rol speelt? Of anders uiteraard nieuw, gaat toch om veiligheid.