ben ik dan zo onredelijk??

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb laatst een sieraad verkocht aan iemand tijdens die presentatie ben ik twee sieraden kwijt geraakt hoogstwaarschijnlijk gejat want het is nergens meer te bekennen maar goed..
    Nu kreeg ik na een week al een bericht dat ze een sieraad kwijt is geraakt (die had ze gratis ivm de omzet van die avond) en volgens haar moet dat echt aan de kwaliteit liggen en is er een schakeltje los gelaten.. (wie zegt dat ze niet is blijven hangen of tijdens de trui uittrekken hem kwijt is geraakt?)
    Aangegeven dat ik het heel vervelend vind maar dat ik zonder sieraad verder niks kan omdat de twee jaar garantie geldt als het opgestuurd kan worden. En als je iets anders kwijt raakt kan je ook niet naar een winkel om te zeggen dat de kwaliteit niet goed is toch?
    Ik heb haar een korting van 25% aangeboden daar hoorde ik een tijd niks over tot gister..
    Ze had contact gehad met iemand die zich min of meer voor doet als de "baas" hier in NL terwijl hij gewoon hetzelfde als mij is en de directie zit in DE en niet in NLmaar goed hij zei dus dat ik het moest vergoeden (DE zegt van niet)
    Overigens blijkt na navraag deze meneer andere verkopers zwart te maken uit eigen belang..

    Ik weiger dat eigenlijk.. Want wie zegt dat ze hem niet ergens
    anders thuis heeft liggen en gewoon nog een zou willen?? En als ik iets kwijt raak kan ik toch ook niet gewoon zomaar terug gaan en een nieuw product eisen??
    Of ben ik nu onredelijk??
     
  2. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik snap er de ballen van eerlijk gezegd.
     
  3. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik vind dat je heel redelijk bent!!!!

    Je hebt zelfs nog korting aangeboden. Ik zou wel even contact opnemen met DE zodat je eventuele verdere problemen dan voor bent met je collega.
     
  4. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee vind je niet onredelijk, mij zou de broek afzakken als iemand zegt dat het aan de kwaliteit ligt, oftewel deze is niet goed maar wel een nieuwe zou willen.
     
  5. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Nee absoluut niet! Ik vind het al heel wat dat je nog een korting van 25% hebt aangeboden. Echt een belachelijke redenatie dat het sieraad kwijt is omdat de kwaliteit niet goed zou zijn. En waarom zou ze een nieuwe willen als het geen goede kwaliteit is, ik zou dan persoonlijk overstappen op een ander merk. Succes hiermee..
     
  6. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Nee, je bent zeker niet onredelijk! Ik vind het al fair van je dat je korting hebt aangeboden! De klant heeft echt geen poot om op te staan en in dit geval gewoon pech gehad. Je bent duidelijk geweest.
     
  7. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Je bent meer dan redelijk. In een winkel kun je toch ook niet zeggen 'ik ben de broek kwijt maar de rits is stuk'?
    Die klant heeft geen poot om op te staan. Kun je niet je echte baas bereiken?
     
  8. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb al mail gedaan naar Duitsland..
     
  9. Poohbear82

    Poohbear82 Fanatiek lid

    12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik vind je niet onredelijk hoor. Helemaal als de directie in DE zegt dat je het niet hoeft te vergoeden, zou ik me er niet druk om maken.
    Als die collega vind dat het vergoed moet worden dan regelt hij dat toch uit zijn verkopen?
    Bovendien wat valt er te vergoeden? Het was een GRATIS sierraad, dus je bent haar volgens mij niks verschuldigd.
     
  10. pien25

    pien25 Fanatiek lid

    2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Helemaal met bovenstaande reacties eens, vind jou meer dan redelijk!
    Ik zou idd wel even contact hebben met DE om je collega voor te zijn!
     
  11. Zebraatje1990

    Zebraatje1990 Actief lid

    26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijne collega dan die over jouw rug gaat beslissen wat jij moet gaan doen. Prima: dan laat je HEM dat sieraad vergoeden en geef jij het namens jou aan de klant.
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik vind je ook niet onredelijk.. Lijkt me ook niet logisch dat dat vergoed wordt..
     
  13. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    DE? Douwe egberts? Sieraden?
    Ik heb slecht geslapen misschien ligt het daar aan, maar ik snap er helemaal niks van
     
  14. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hij krijgt dit soort mails vaker want hij heeft de productnaam en daarachter Nederland staan als website, hij staat bovenaan in gGoogle en dus denken mensen dat hij idd de baas van NL is..
    Daarom snap ik ook niet goed dat Duitsland dat heeft geaccepteerd dat hij die naam gebruikt. Hij maakt ook andere collega's zwart en in Duitsland zijn ze ervan op de hoogte hoe hij werkt maar ze kunnen er weinig mee schijnbaar!
    Hij heeft zelfs eens op een markt gestaan en daar stonden collega's uit mijn team hij ging toen mensen staatsloten etc beloven als ze maar bij hem zouden kopen..
     
  15. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Duitsland is toch DE? :p of is het toch DL?
     
  16. Zebraatje1990

    Zebraatje1990 Actief lid

    26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom wil je dat nog gaan verkopen dan als je 'collega's' zo te werk gaan? dan is het toch helemaal niet leuk meer!

    ik zou dan zelf kiezen om iets op te starten, of je ergens anders aan te gaan verbinden waar de communicatie en samenwerking wel goed is.
     
  17. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik vind je nog schappelijk dat je een 25% kortings bon aangeboden hebt voor iets waar jij niks aan kan doen.

    Fijn zo'n collega die over ander mans rug heen gaat. Misschien dit ook maar melden bij het hoofdkantoor in DE (Staat voor Duitsland,voor degene boven mij die het zich af vroeg.)
     
  18. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Er gebeurd helaas weleens dat een schakeltje los laat, dat gebeurd zelden en als het al gebeurd dan pas na veelvuldig dragen niet na een week. Daarom is er ook die garantie regeling maar dan moet je het sieraad wel kunnen opsturen..
     
  19. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Omdat ik met hem helemaal niks van doen heb..
    Hij zit niet binnen mijn team en hij is de enigste "rotte appel" de rest is allemaal heel leuk en begaan met elkaar.
    Verder heb ik eigenlijk ook niks van doen met collega's je werkt in principe gewoon zelfstandig.
     
  20. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Duitsland is toch een land?Geen bedrijf?
     

Deel Deze Pagina