Ik heb laatst een sieraad verkocht aan iemand tijdens die presentatie ben ik twee sieraden kwijt geraakt hoogstwaarschijnlijk gejat want het is nergens meer te bekennen maar goed.. Nu kreeg ik na een week al een bericht dat ze een sieraad kwijt is geraakt (die had ze gratis ivm de omzet van die avond) en volgens haar moet dat echt aan de kwaliteit liggen en is er een schakeltje los gelaten.. (wie zegt dat ze niet is blijven hangen of tijdens de trui uittrekken hem kwijt is geraakt?) Aangegeven dat ik het heel vervelend vind maar dat ik zonder sieraad verder niks kan omdat de twee jaar garantie geldt als het opgestuurd kan worden. En als je iets anders kwijt raakt kan je ook niet naar een winkel om te zeggen dat de kwaliteit niet goed is toch? Ik heb haar een korting van 25% aangeboden daar hoorde ik een tijd niks over tot gister.. Ze had contact gehad met iemand die zich min of meer voor doet als de "baas" hier in NL terwijl hij gewoon hetzelfde als mij is en de directie zit in DE en niet in NLmaar goed hij zei dus dat ik het moest vergoeden (DE zegt van niet) Overigens blijkt na navraag deze meneer andere verkopers zwart te maken uit eigen belang.. Ik weiger dat eigenlijk.. Want wie zegt dat ze hem niet ergens anders thuis heeft liggen en gewoon nog een zou willen?? En als ik iets kwijt raak kan ik toch ook niet gewoon zomaar terug gaan en een nieuw product eisen?? Of ben ik nu onredelijk??
Ik vind dat je heel redelijk bent!!!! Je hebt zelfs nog korting aangeboden. Ik zou wel even contact opnemen met DE zodat je eventuele verdere problemen dan voor bent met je collega.
Nee vind je niet onredelijk, mij zou de broek afzakken als iemand zegt dat het aan de kwaliteit ligt, oftewel deze is niet goed maar wel een nieuwe zou willen.
Nee absoluut niet! Ik vind het al heel wat dat je nog een korting van 25% hebt aangeboden. Echt een belachelijke redenatie dat het sieraad kwijt is omdat de kwaliteit niet goed zou zijn. En waarom zou ze een nieuwe willen als het geen goede kwaliteit is, ik zou dan persoonlijk overstappen op een ander merk. Succes hiermee..
Nee, je bent zeker niet onredelijk! Ik vind het al fair van je dat je korting hebt aangeboden! De klant heeft echt geen poot om op te staan en in dit geval gewoon pech gehad. Je bent duidelijk geweest.
Je bent meer dan redelijk. In een winkel kun je toch ook niet zeggen 'ik ben de broek kwijt maar de rits is stuk'? Die klant heeft geen poot om op te staan. Kun je niet je echte baas bereiken?
Ik vind je niet onredelijk hoor. Helemaal als de directie in DE zegt dat je het niet hoeft te vergoeden, zou ik me er niet druk om maken. Als die collega vind dat het vergoed moet worden dan regelt hij dat toch uit zijn verkopen? Bovendien wat valt er te vergoeden? Het was een GRATIS sierraad, dus je bent haar volgens mij niks verschuldigd.
Helemaal met bovenstaande reacties eens, vind jou meer dan redelijk! Ik zou idd wel even contact hebben met DE om je collega voor te zijn!
Fijne collega dan die over jouw rug gaat beslissen wat jij moet gaan doen. Prima: dan laat je HEM dat sieraad vergoeden en geef jij het namens jou aan de klant.
DE? Douwe egberts? Sieraden? Ik heb slecht geslapen misschien ligt het daar aan, maar ik snap er helemaal niks van
Hij krijgt dit soort mails vaker want hij heeft de productnaam en daarachter Nederland staan als website, hij staat bovenaan in gGoogle en dus denken mensen dat hij idd de baas van NL is.. Daarom snap ik ook niet goed dat Duitsland dat heeft geaccepteerd dat hij die naam gebruikt. Hij maakt ook andere collega's zwart en in Duitsland zijn ze ervan op de hoogte hoe hij werkt maar ze kunnen er weinig mee schijnbaar! Hij heeft zelfs eens op een markt gestaan en daar stonden collega's uit mijn team hij ging toen mensen staatsloten etc beloven als ze maar bij hem zouden kopen..
waarom wil je dat nog gaan verkopen dan als je 'collega's' zo te werk gaan? dan is het toch helemaal niet leuk meer! ik zou dan zelf kiezen om iets op te starten, of je ergens anders aan te gaan verbinden waar de communicatie en samenwerking wel goed is.
Ik vind je nog schappelijk dat je een 25% kortings bon aangeboden hebt voor iets waar jij niks aan kan doen. Fijn zo'n collega die over ander mans rug heen gaat. Misschien dit ook maar melden bij het hoofdkantoor in DE (Staat voor Duitsland,voor degene boven mij die het zich af vroeg.)
Er gebeurd helaas weleens dat een schakeltje los laat, dat gebeurd zelden en als het al gebeurd dan pas na veelvuldig dragen niet na een week. Daarom is er ook die garantie regeling maar dan moet je het sieraad wel kunnen opsturen..
Omdat ik met hem helemaal niks van doen heb.. Hij zit niet binnen mijn team en hij is de enigste "rotte appel" de rest is allemaal heel leuk en begaan met elkaar. Verder heb ik eigenlijk ook niks van doen met collega's je werkt in principe gewoon zelfstandig.