Tsja, als ik zou werken en m'n baas zou een houding aannemen of zelfs uitspreken 'Ik ben hoger dan jij', was ik toch echt weg..
Ik snap niet hoe dit topic zo'n wending kan krijgen...ik kan nergens uit opmaken dat ts respectloos is tegenover haar werknemers. Omdat ze 'alleen' een rollade geeft? Dat dit jaar beter ging in het bedrijf dan vorig jaar betekend niet dat er direct dikke kerstpakketten hoeven te komen, het gaat toch om het gebaar? Daarnaast is er een kerstborrel georganiseerd met hapjes enz.toch ook hartstikke leuk! En ook iets vanuit het bedrijf waaruit deze laat blijken waardering te hebben voor zijn werknemers. Tja en qua verhouding werknemer en werkgever...hoe je het ook went of keert je zult nooit gelijk aan elkaar zijn. De werkgever blijft uiteindelijk de werkgever en de werknemers uiteindelijk nog steeds werknemers.
Maar binnen het bedrijf is je werkgever (naar mijn mening) gewoon een rang hoger... Op zakelijk vlak dus, ik heb het hier niet over hoger zijn als individu. Het feit dat je zakelijk geen gelijke bent wil niet zeggen dan er geen sprake kan zijn van wederzijds respect. Ik zie het altijd zo; ik ben in dienstverband van het bedrijf; ik lever hun een dienst (arbeid) en zij betalen mij hiervoor (salaris). Zij betalen en zij bepalen hoe zij het werk gedaan willen hebben. Ben ik het hier niet mee eens dan is dat dikke vette pech voor mij. Maar aan het einde van de dag ga ik aar huis en stopt het werk voor mij. Een werkgever daarentegen blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor het bedrijf, ook na sluitingstijd.
Ts schrijft toch nergens dat ze zichzelf als werkgever boven het personeel plaatst? En dan nog, er is toch vaak ook een verschil tussen deze 2. Zou anders toch wel gek zijn dan liep het in het zakeleven niegzoals het nu loopt.
Ja dan praat je over respect. Dat is inderdaad gelijk, maar hetzelfde? Dat kan toch niet. Je hebt ieder je eigen rechten e plichten. De werkgever is toch ook uiteindelijk de eindverantwoordelijke. Dus het is echt niet vreemd dat werkgever en werknemer niet gelijk zijn in dat opzicht. En respect verdient ieder mens.
ik bedoel trouwens dat ik werknemer en werkgever gelijk zie als mens (zie mijn vorige reactie). beide verdienen evenveel respect! maar natuurlijk heeft de werkgever het hoogste woord en neemt de uiteindelijk beslissingen. ik kreeg hier een beetje het idee van een standmaatschappij maar waarschijnlijk bedoeld ts het helemaal niet zo. dat komt door de opmerkingen zoals: ik vind dat een werknemer respect moet hebben voor een werkgever en hij moet blij zijn dat hij werk heeft. natuurlijk moet een werknemer respect tonen naar een werkgever maar ook andersom en ja hij moet blij zijn dat hij werk heeft maar de werkgever moet ook blij zijn dat hij werknemers heeft die zich inzetten voor het bedrijf!
Heel bijzonder hoe slecht mensen lezen. De discussie gaat echt nergens meer over. TS heeft nooit gezegd dat ze zichzelf als 'meerdere' of 'betere' ziet. Maar als leidinggevende moet je soms harde beslissingen nemen en mensen aanspreken op hun werk en/of gedrag. Dat heeft niks met 'ik ben beter dan iedereen' te maken, dat zit gewoon in je takenpakket. Je hebt tenslotte een heel bedrijf draaiende te houden! Niet alleen voor jezelf maar ook voor alle mensen die bij je werken. Ik kan ook nergens opmaken dat ts haar personeel als voetveeg zou behandelen. Als ts en haar man zouden vinden dat de personeelsleden voetvegen waren dan hadden ze echt niet gezorgd voor een kerstborrel en een rollade. Ze vindt alleen de reactie van één van haar personeelsleden niet kunnen. That's it. Nu weer over op de rolladeproblematiek: Bedrijf van ts en haar man draaide een aantal jaren slecht, nu zit er weer een stijgende lijn in. Voor alle werknemers is er een rollade. Iedereen kan bedenken dat er niet meer in zit. Een stijgende lijn betekent echt geen bakken met geld (zoals sommigen hier schijnen te denken), eerder dat je (net) uit de rode cijfers blijft en je rekeningen weer normaal kan betalen. Reactie van deze werknemer vind ik ondankbaar. Wees blij dat je wat krijgt, zeker na de moeilijke periode die geweest is. TS, ik vind dat je man een goede reactie heeft gegeven. Ik zou het daar verder ook bij laten, het sms'je zei echt genoeg. Je hebt altijd en overal mensen die wat te zeuren en te zeiken hebben. Dit is er blijkbaar één van. Jullie hebben een kerstborrel gegeven en als extraatje een rollade voor mee naar huis. Ik zou er in ieder geval wél blij mee zijn geweest.
Ehm dit stukje snap ik niet. Was er peracuut een vers kwakje nodig bij de arts ofzo? Anders zou ik zeggen, een eicel leeft zo'n 24 uur, veel plezier vanavond... Een eisprong komt ook niet uit de lucht vallen. had je van tevoren al een dergelijke afspraak? Meer ontopic: Wij kregen van het afdelingshoofd altijd een VVV- bon naast het pakket van de werkgever. Vorig jaar alleen een kerstkaart met de boodschap dat de bon er vanwege de omstandigheden Niet in zat. Nou prima.
Als werkgever moet je publiceren en bij mijn man wordt ieder kwartaal alle cijfers bekend gemaakt tijdens een bijeenkomst, dit kan je ook gewoon opvragen bij kvk, ik denk juist bij kleinere bedrijven dat er al sneller betrokkenheid is en juist van het personeel als je ook open bent. Mijn baas was mijn baas en absoluut een meerdere dan dat ik was als leidinggevende, ik had hem verantwoording af te leggen. Ik als leidinggevende was niets meer "mijn medewerkers" Al dachten hun hier anders over en 1 van hen noemde mij ook haar bazin dat vond ik vreselijk. Ik draaide net zo hard mee op de werkvloer. Naast mijn werkzaamheden als leidinggevende. Ik was geen vrienden met hen, maakte best een kletspraatje en vond gezelligheid heel belangrijk maar werk en prive waren gescheiden.
Dit vind ik toch wel zo'n domme opmerking... Zonder mensen op kantoor die sales doen of weet ik het wat hebben die mensen op de vloer niet eens werk Het werkt wel 2 kanten op hoor... Ts; ik zou het laten gaan. Om hier nou een gesprek over te gaan hebben vind ik wat té. Het is gewoon jammer dat je werknemer geen begrip heeft voor jullie. Ik denk dat heel veel mensen geen idee hebben hoe het is om in jouw schoenen te staan. Hoeveel er nog meer bij komt kijken als zij de deur na 17.30/18.00 uur achter zich dicht getrokken hebben. Ik kan echt boos worden om sommige reacties. Mensen menen maar allerlei rechten te hebben en van alles te moeten krijgen voor extra inspanning.. Pff.. Natuurlijk is een bedrijf nergens zonder goed personeel en mogen ze best beloont worden maar als het moeilijk gaat mag er andersom ook wat verwacht worden. Misschien is het dit jaar een rollade maar volgend jaar wel een pakketje wat erin zit.
Na dit topic ben ik blij dat ik geen werkgever ben, en mogen sommige van jullie van geluk spreken dat ik niet jullie leidinggevende/werkgever ben. Gaat een wereld voor me open hier. *Verbeter de wereld begin bij jezelf*
Ik vind het een onwijs onfatsoenlijke en genante opmerking van die werknemer. Je hebt geen recht op een kerstpakket zoals je dat hebt op loon of vakantiegeld. Het is een extraatje wat er misschien soms wel en soms niet af kan. Natuurlijk kun je teleurgesteld zijn als je niet krijgt wat je hoopte, maar met een beetje manieren hou je dat voor jezelf. Die man zou bij mij bovenaan de lijst staan om er uit vliegen als hij nog eens wat stoms uithaalt.
Ten eerste vind ik het erg brutaal dat hij vraagt of hij het bij de borrel kan ophalen. Hij gaat er al helemaal van uit dat hij iets krijgt Ten tweede: mag hij idd blij zijn dat hij nog een baan heeft en nog iets krijgt. Als je tijdens een gesprek dit er uit flapt kan ik mij voorstellen, maar een sms heb je toch echt even rustig de tijd voor dus is echt een weloverwogen antwoord. Vindt ik dus niet netjes. Helaas zijn veel mensen tegenwoordig niet snel meer tevreden. Er zijn mensen die dit jaar helemaal niks krijgen en zelfs bijna niks te eten hebben dit jaar met de kerst. Ik ken zelfs iemand die afgelopen vrijdag te horen heeft gekregen zijn baan kwijt te zijn, wow dat is nog eens een mooi kerstgeschenk :x