Wij hebben op dit moment de Max Way en die voldoet prima. Maaaarrr.. In juni komt er een kindje bij en ik vraag me toch een beetje af hoe dat gaat passen. De Max Way staat achter mijn stoel, ik ben niet zo groot, dus mijn stoel staat een stuk naar voren. Maar achter de stoel van mijn man past de MaxWay niet, de maxi cosi niet en ikzelf kan er eigenlijk ook niet achter zitten. We hebben een Opel Astra, dus niet eens een hele kleine auto. Zijn er nou stoelen die nog compacter zijn dan de Max way? Of is er nog een andere manier dat het wel past? Of moeten we straks met twee auto's gaan rijden?
Ik zag trouwens gisteren in de Prenetaal in Amersfoort die nieuwe stoel van maxi cosi staan. Ook de Max fix hebben ze daar staan.
Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje mee en we zijn zelf het afgelopen weekend op pad geweest om een achterwaartse stoel te kopen! We zijn zowel bij babypark Amersfoort als babypark Gouda geweest om diverse modellen te testen. In eerste instantie gingen we voor de BeSafe, maar na passen in de auto blijkt dat er voor mijn man echt te weinig ruimte over blijft op de passagiersstoel (we hebben een volvo v50). De Cybex Sirona willen we niet, omdat we het liefst zolang mogelijk achterwaarts vervoeren en overal lees ik dat kindjes snel uit de iets kleinere Sirona groeien. De stoeltjes van Romer (met name de max way of max fix) lijken ons wel wat, onze dochter zit er goed in en ze komen goed uit de tests. Nu blijkt dat ze bij babypark de Max Fix niet meer verkopen? Waarom dit is konden ze me niet precies vertellen, maar wel vertelde ze me dat er nu 9(!!) max fix stoeltjes in de 'werkplaats' staan, dus die door mensen terug zijn gestuurd. Wat is hier dan mee aan de hand vraag ik me af?? Dus wat moeten we nu? De Romer Dualfix leek ons ook wel wat, maar is wel duurder terwijl we die hele voorwaartse optie toch niet willen. Ik heb ook ergens gelezen dat de Dualfix een beetje hetzelfde probleem heeft als de Sirona, dat kindjes hier snel te groot voor zijn? Klopt dat? Nou ja, HELP! Zouden jullie toch voor een Max Way of Max Fix gaan? Ondanks dat er bij Babypark toch aanzienlijk veel mensen de autostoel hebben teruggebracht voor onbekende reparatie? Dank jullie wel!!
Ik zou in dit geval voor de max way gaan. Deze is ook night eens tot 25kg en de max fix maar tot 18kg omdat hij isofix heeft. Ik weet niet wat de klachten zijn, enkel weet ik dat er iets met de bekleden van de schouders is geweest. wellicht is het dat? Dat geldt weer niet voor de maxway. De dualfix is inderdaad wat klein! Als jullie tevreden waren over de maxway zou ik daar zeker voor gaan. Ik heb die ook en bevalt prima!
Geen ervaring maar mijn zus en ik hebben hem onlangs gepast en hij is mooi compact omdat hij ook dichter naar de achterbank geplaatst mag worden. Mooie misstanden en de stoel neemt daarmee niet meer ruimte in als in zit stand! Hij gaat tot 25 kg en heeft een mooie zit. evt is er een los hoofdpunten te krijgen. Zeker het passen waard !
Al eens de maxway in het midden gepast? En dan de mc achter de bijrijdersstoel? Of de mc in het midden? Vaak houdt je meer ruimte over als je een stoel in het midden zet. Het proberen waard.
Kijk maar even op de website van britax roemer. Daar staat decreden van de max- fix. De schouderbandjes kunnen omgeruild worden. Verder niks aan de hand met de stoelen.
Holy ..... Hoe gaan we hier nou weer een keuze uit kunnen maken... ANWB test is bagger las ik ergens..waar zijn deze stoelen we goed getest? Want je leest ook dat je met luier verschonen de beentjes niet meer omhoog mag halen maar kindje op de zij moet rollen...maar ze moeten wel half opgevouwen in de autostoel? Zijn de achterwaartse autostoelen echt goed getest of krijgen we over een jaar te horen dat het ernstige heupproblemen geeft of iets dergelijks?
In Zweden worden kinderen al meer dan 40 jaar zo vervoerd De veiligheid heeft zich al lang bewezen. Anwb testen zijn waardeloos, als je naar een test wilt kijken, kijk dan naar de srengste test ter wereld de Swedish Plus Test.
Wij hebben zelf een Britax -hiway in het midden van onze Astra staan, deze valt er niet helemaal doorheen, maar deels. Jullie Max-way in het midden is ook nog een optie of misschien juist de maxi-cosi? Ik heb zelf laatst de besafe Izi plus gepast en deze past dus echt super tussen de 2 voorstoelen door (ik teste in mijn ford Mondeo), maar hij paste beter als de Hi-way tussen de stoelen door. De vormgeving van de achterkant van de stoel is hierbij belangrijk.
Voor de Max-Way, Axkid mini en de Besafe izi plus gaan we in januari toch nog maar eens naar Witten rijden in Duitsland. Heb al bericht terig dat ze ze allemaal hebben en vanaf 14 januari weer open zijn. Ik wilde de Max-Way, maar ben aan het twijfelen gegaan omdat iemand hier op het forum deze en de axkid getest had en de axkid degelijker oogde. IJzeren beugel om de ligstand te veranderen tov een plastic van de Max-Way bijvoorbeeld. En als ik dan toch twijfel om toch de axkid te kopen, wil ik toch ook even weten wat de Izi plus te bieden heeft. Die is niet compact en geeft dus meer beenruimte als het goed is. ben ik benieuwd of die in de Corsa past.... ben bang van niet. Maar onze Volvo zullen we met de verhuizing naar NL niet kunnen houden vanwege de hoge kosten aan verzekering en wegenbelasting.... dus als je niet weet wat je ervoor in de plaats krijgt kun je beter op safe gaan met je kinderstoel lijkt me.
Over heupproblemen bij het luierverschonen heb ik hier nog niks gehoord, maar ik woon dan ook in Zweden Wat betreft pasgeborene moeten deze in een voor hun goedgekeurde autostoel vervoerd worden, deze hebben een rondere zit/lighouding waardoor het kindje meer in de natuurlijke houding vervoerd wordt. Voor te vroeg geboren baby's wordt aangeraden ze plat te vervoeren ivm makkelijker ademhalen en daarvoor heeft bijvoorbeeld Britax lig-manden waar je je kindje liggend in vervoerd (uiteraard in gordel, neemt wel 2 zitplaatsen in ) Zodra het kindje zelf kan zitten mag het in een vervolg autostoel die achterwaarts geplaatst wordt. (Dat is hier in Zweden de geldende regel, omdat men nog veiliger vervoerd wordt naarmate man rechterop zit) Ik denk dat de heup-theorie die jij bedoeld ook te maken heeft met hetgeen ik hierboven beschrijf, dat het geld voor de minsten. Kinderen die zitten in een autostoel of dat nu voor of achterwaarts is zitten in een natuurlijke zittende houding in een voor hun goedgekeurde stoel, dit zal dus geen gevaar geven voor de ontwikkeling van de heupjes Wat betreft autostoelen test is het inderdaad heel misleidend. De ECE R44 keuring test de autostoeltjes voor de Europese markt maar test daarbij niet de krachten op het hoofdje of nek van het kind. Datzelfde geld voor alle andere Europese testen als bijv de ANWB, deze deelt het oordeel door 2en, 1 voor de veiligheidsaspecten (maar meten dus niet de krachten op het kind zelf) en 1 helft gebruiksgemak. Een achterwaartse stoel heeft over het algemeen 2 extra gordels aan de achterkant van de stoel om terugklappen te voorkomen, voorwaartse stoelen hebben dit niet en daardoor wordt al vaak gezegd lastig te instaleren.. (Wat in werkelijkheid helemaal niet zo is, maar het is natuurlijk een extra bevestigingspunt.) In Zweden hebben we de Swedisch Plustest, de strengste test die er is wat betreft autostoelen. Deze test in vergelijking tot alle andere testen wel de krachten die het kind te verwerken krijgt bij een ongeval. Daardoor zullen voorwaartse stoelen ook nooit goedgekeurd worden door deze test, ook niet de combinatiestoelen, puur omdat ze ook voorwaarts kunnen en het kind daarbij dus te ernstige letsel of zelfs dodelijk letsel oploopt. De Swedisch plustest is ook een keuring, net als de ece r44 en is te vinden op de autostoel zelf met als Max gewicht 18 of 25 kg. Achterwaarts vervoeren is niks nieuws, in Zweden is het al sinds de jaren 60 standaard en bewezen veiliger. In andere landen komt men daar steeds meer achter en verhoogd de eisen voor het langer achterwaarts vervoeren. In Zweden geld de regel tot min 4-5 jaar het liefst zo lang mogelijk.
Hallo dames heb hier al wel eens vaker een vraag gesteld, maar ben er nog steeds niet helemaal over uit. De 25e gaan wij naar babyplezier, ik wil dan sowieso de Besafe izi plus gaan passen in onze auto. Maar nu zag ik ook dat er bij de babypark de romer max-way verkopen. Deze week zouden we deze ook even willen passen omdat het toch dichtbij is. Maar kan iemand mij vertellen welke de meeste been ruimte heeft? Ik wil sowieso even babyplezier afwachten voordat wij een definitieve keuze gaan maken. Ivan is nog maar 7,5 maand oud dus hij MOET nog lang niet over
Kunnen jullie mij geruststellen? We hebben afgelopen zaterdag de Axkid kidzofix gekocht. Natuurlijk blij mee dat we een veilig stoeltje hebben voor onze dochter! Maar nu staat het stoeltje achter de bijrijdersstoel, omdat er anders voor de bestuurdersstoel niet genoeg ruimte is, wanneer mijn man moet rijden. Maar nu merk ik dat ik niet goed bij mijn dochtertje kan! Vanmiddag was ze moe en wilde ik haar speen geven zodat ze lekker kan slapen, maar dit was echt lastig! Uiteindelijk gelukt, maar kan haar ook slecht zien! En kon met mijn arm amper bij haar komen zonder mijn eigen gordel los te doen. Er hangt wel zo'n spiegeltje, maar daarmee kan de bestuurder haar zien, de bijrijder niet. MAAR NU KOMT HET....we reden langs een weggetje met water (die heb je hier heel veel)...en ik dacht ineens aan mijn grootste nachtmerrie..stel je voor dat we dus in het water belanden met onze auto...hoe krijg ik dan ooit mijn dochtertje snel genoeg uit het stoeltje? Zelf zit je dan ook in een benarde positie waar je eerst uit moet zien te komen en dan de kids... PFFF..van die gedachten raakte ik dus echt even in paniek! Zijn hier al ervaringen van bekent in Zweden? Daar ben ik echt benieuwd naar en hoop dat die mij wat gerust kunnen stellen!
We zitten nog een in dubio of we voor een max way of axkid mini KID gaan. Iemand een idee welke stoel het meeste beenruimte heeft? (in de zin ruimte tussen stoel en rugleuning achterbank) En mag je een stoel in het midden plaatsen als er een verhoging op de grond zit? In eerder bericht postte ik al dat de max way bij prenatal eindhoven staat. Dus als je de axkid minikid wil passen bij babyplezier en de max way wil passen: hij staat bij prenatal. (vlakbij Ikea)
Hier nog wat foto´s van de instalatie van de Maxi-Cosi Mobi in een Ford Mondeo 2002. We hebben hem gepast in een Zweedse winkel waar ze dus heel veel kennis over alle stoeltjes hebben. De Mobi kan je dus vrij dicht tegen de achterbank aan plaatsen, die bolling onder de stoel waar hij op staat kan dus in zijn geheel op de achterbank geplaatst worden of tot net iets over de rand van de achterbank (streepje=max). De meneer van de winkel legde uit dat je de stoel door middel van de instalatie dus zo strak krijgt en hem dus in de bank duwt dat hij dan heel stevig komt te staan. Een groot voordeel van de Mobi is dat hij verschillende ligstanden heeft en deze kun je zonder dat de stoel meer ruimte in neemt onder het rijden verstellen. De winkelier gaf aan dat ligstanden er zijn om je kind zo rechtop mogelijk te vervoeren, dit omdat dit veiliger is bij een ongeval, valt je kind wel in slaap, kan je het dus in een ligstand leggen. De andere stoelen die we dus zo instaleren dat het hoofdje van het kind niet voorover valt tijdens het in slaap vallen is niet fout gaf hij aan, het is logisch dat je dat doet, maar eigenlijk is het voor de veiligheid beter als de stoel rechterop staat. Omdat bij een ongeval het kind tegen de rugleuning wordt gedrukt bij een ongeval ipv omhoog schuift bij een iets schuin geplaatste stoel. De Mobi is qua stoel pasvorm gelijk aan de Priori SPS. Voor de jongere kids kan je er een losse hoofsteun bij kopen.
Hierbij nog een foto van bijvoorbeeld een Besafe iZi Plus en de Britax Max-Way, om het verschil even aan te geven.
Jij moet rijden en niet met speentjes geven bezig zijn. Dan lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat je het water in rijdt .