We zitten met een dilemma. Vorige week na lang wikken en wegen een spiegelreflexcamera gekocht bij een camera (internet)winkel. Nu een week gebruikt en hij bevalt ons super goed. Uiteindelijk toch besloten om eerst nog geen extra lens bij te doen ivm de kosten. Nu zien wij vandaag een reclame van de mediamarkt waar ze precies dezelfde camera verkopen mét de extra lens die wij wilden hebben voor precies dezelfde prijs waar wij onze camera (dus zonder extra lens) vorige week voor gekocht hebben... Enorm balen natuurlijk, maar nu las ik op de site van de winkel waar wij de camera gekocht hebben dat we deze binnen 14 dagen zonder opgave van redenen mogen retourneren... Nu zitten we dus in dubio of we dit moeten doen, aan de ene kant denk ik "ze hebben niet voor niets de garantie dat je binnen 14 dagen mag retourneren" en dan zouden we dus voor precies hetzelfde geld de camera mét lens bij de mediamarkt kunnen kopen. Aan de andere kant voelt dat toch niet helemaal goed en zit dat ons toch niet helemaal lekker.... wat zouden jullie in deze situatie doen??
doen! t scheelt je en bult geld! en t mag nog gewoon, als dit nou na een paar maanden zou zijn zou ik ook een keer achter mn oren krabben maar nu niet!
Of gewoon opbellen en vragen of je een gratis lens erbij mag, omdat het bij mediamarktin de aanbieding is,
Als het gewoon mag, dan zou ik het wel doen. Scheelt je toch weer, of eigenlijk scheelt het niets maar je krijgt er wel die lens dus gratis bij die je anders niet zou hebben maar wellicht toch leuke aanvulling is voor je camera.
ergens heb ik ook dat idee dat het niet goed voelt, maar ja als dat hun eigen voorwaarden zijn...ook dat hij reeds gebruikt mag zijn, dan denk ik tja...waarom niet.
Dan zou ik 'm denk ik terugsturen hoor. Het gaat niet om een paar euro's. En in de voorwaarden van de winkel zelf staat dat het mag. Daar hoef je je dus absoluut niet schuldig over te voelen. Je hoeft geen eens een reden op te geven.
Het voelt inderdaad een beetje raar, maar ja als je die lens toch graag wil, spaart het toch weer geld uit en zou ik hem wel terug sturen.
Vind ik ook een beetje raar. Hoop wel dat ik op die website nooit een camera koop. Dingen zijn duur zat en dan zou ik in de veronderstelling zijn een nieuwe te kopen terwijl hij al gebruikt is.
Als het inderdaad mag dat die gebruikt is dan gewoon doen, even heel egoistisch niet aan een ander denken maar aan jezelf.
Waarschijnlijk wel. Dus in die zin 'voelt' het idd een beetje aso, maar het zijn de voorwaarden van de winkel zelf dus zou ik hem tóch terugbrengen en bij MM een nieuwe halen met extra lens.
Ja dat is het nl systeem... Er zal wel een voorwaarde zijn dat je geen gebruikssporen, kransjes etc mag hebben. In de USA gaat het anders, daar worden geretourneerde en gerepareerde artikelen, of met bv een kleine productiefout of missende handleiding, apart verkocht voor een zacht prijsje. Zijn vaak dus ook in nieuwstaat en er wordt bij verteld wat het "probleem" is. Drie keer raden hoe wij aan veel elektronica komen