Laatst een topic geopend over ervaringen, nou mijne begint al slecht Afgelopen maandag een buggy en badje besteld waarde 158 euro betalen per acceptgiro. Nu heb ik vandaag toch maar een mailtje gestuurd omdat ik wel benieuwd was wanneer ik de track en trace code zou ontvangen zodat ik hier rekening mee kon houden. Er stond bij beide artikelen een levertijd van 1 week maar had door de ervaringen al voor lief genomen dat dit ongeveer 2 weken kon duren. Nou krijg ik net dit mailtje inclusief spelfouten : Beste Hartelijk dank voor Uw bestelling. Waarshijnlijk zal de boekhouding zich weldra melden met een voorstel tot voorafbetaling, dit gezien U als nieuwe klant een bestelling geplaatst heeft voor een relatief hoge waarde, Vanzodra dit voorschot gecrediteerd kan Uw bestelling vrijgegeven worden. Ik vindt dit erg vreemd, ik heb nergens gelezen dat ik als nieuwe klant niet met acceptgiro mag betalen, dit vindt ik prettig voor de eigen boekhouding maar ook omdat het een cadeau van mijn moeder is en die vond dit fijner. Buiten dat krijg ik dit als antwoord op mijn email dat betekend dus dat alles nog langer gaat duren???
Ja dat mogen ze en ja dat betekent dat je eerst moet betalen voordat ze iets versturen, dus dat gaat wel eventjes duren. Vervelend is het wel
Misschien zitten er spelfouten in omdat het een Duits bedrijf is? Het staat iig niet netjes. Ja, een bedrijf mag verwachten dat je vooruit betaald. Volgens mij zijn er zat bedrijven waar je helemaal niet meer met acceptgiro's mag betalen.
Jep Otto doet dat ook... Keer een pak voor manlief besteld, maar kreeg bericht dat vanwege het nieuwe klant zijn er een aanbetaling gedaan moest worden.
yep, dat mag. er zijn steeds minder bedrijven waar je achteraf kan betalen. zeker als nieuwe klant. logisch, als er niet betaald word dan zijn ze de spullen kwijt en geen geld. hun hebben dan een rompslomp om hun spullen of geld terug te krijgen. was inderdaad wel netter als dit vooraf gemeld was. er zijn er veel die gewoon als nieuwe klant allerlei bedrijfjes af gaan en op die manier spullen bestellen. om het vervolgens niet te betalen en met de noorderzon te verdwijnen.
Het is een Duits bedrijf dus waarschijnlijk is er een standaard mail naar Nederlands vertaald. Verder mogen ze dit gewoon doen. Zeker als je een nieuwe klant bent.
ja hoor, heb ik ook gehad. Netjes betaald toen de brief +- 2 dagen later aankwam en 3 dagen na de betaling had ik het in huis
Helaas mijn moeder durft het nu niet meer aan erg jammer want die buggy is nergens anders te krijgen grrrr
Nee dat wilde ze ook niet haha. Ze wil morgen nog wel even de website bekijken dus misschien veranderd ze nog van gedachten
Ik heb hier ook een hekel aan. Maar helaas zijn er tegenwoordig maar weinig webshops waar je nog met acceptgiro kunt betalen.
Dat doen ze inderdaad als je voor de eerste keer besteld. Je moet dan een voorschot betalen, normaal gezien niet het volledige bedrag. Als je nadien nog besteld dan moet dit niet meer.
Ik heb al een aantal keer wat bij babywalz gebesteld, en laatst voor het eerst van tevoren betald, doe ik dus ook niet meer! Track en trace code gekregen maar postnl niks ontvangen na een week een mail gedaan, en volgens hun was het onderweg...... Na een week niks, na 2 weken nog niks, dus weer een mail. Toen was het ineens dat de vrachtwagen die dag uit duitsland vertrok en het af zou leveren bij postnl..... Uiteindelijk een dag later had ik het spul in huis, maar had er even goed de pis in! Dan vertrouw je een bedrijf, betaal je van tevoren krijg j dit! En wat betreft het mailen, volgens mij is het inderdaad vertaald, of een duits iemand die wat nederlands kan...