Snap wat je bedoeld hoor... Maar als hij verder geen match heeft qua gedrag/denkniveau zal hij toch niet fijn spelen. En iets leren waar je mentaal al voorbij bent is lastig. Alsof je moet spellen terwijl je liever een boek leest. Wat dat betreft... Lastig pakket. Hier wel goede ervRingen met Hb-speelmiddagen. Er wordt ook meer echt gespeeld dan lijkt het.
dat is dan meteen 2de poging. hij wil juist oefenen voor dat hij iets echt probeert. hij moet natuurlijk geen speciale behandeling krijgen.iedereen krijgt 1 papier! maar hij wordt dus onzeker en hij baalt omdat hij weet dat hij eerst op een klad papiertje wil uit proberen en dat mag gewoon niet op school; dat hij het los moet laten omdat hij zoiets in een keer niet kan maken. computer vind hij daarom makkelijk. wat hij maakt is uitwisbaar en nieuwe blad kun je zo openen. het is niet snel verpest. 1 druk op d knop mag je nog een keer uitproberen. hoe hij denkt leer ik ook door zijn ervaringen en gesprekken. anders heb ik een leerling die weigert te oefenen. is best ingewikkeld.
zijn vriendin is helemaal geen HB.maar zij is net als hij zelf lief,zachtardig en rustig. hij baalt van die schreeuwende,gillende kinderen.
wat hij hierover zei was:ik heb de e vergeten van kikker en de broek is niet helemaal goed gelukt. ik weet niet hoe je een broek tekent met streepjes. (zoooo kritisch!)
wanneer de juf zegt dat hij technische dingen leuk vindt en van computers houdt...tja, hij is echt netals alle andere kleuters. houdt van stickers plakken, stiften, potloden maar computer is dienstbaar voor de mensen die fouten maken en daarom opnieuw willen proberen.
Dat van die kladblaadjes is wel heel herkenbaar ja En thuis mag dat van mij ook gewoon. We zijn tenslotte thuis en kan me voorstellen dat als je een mooie tekening maakt voor iemand.. Het wel leuk is als het ook lukt.
dat is dus een manier voor veel oudere kinderen. eerst oefenen en dan pas definitief werkje. want een 4 jarige snapt zoiets niet; dat is hoe ze natuurlijk denken. en zoiets van volgende keer beter, klaar. zo gaat hij steeds onzekerder worden. want ze gaan ervan uit dat een 4 jarige niks meer van weet over 3 weken van die vorige keer dat mislukt was. en hij moet nog steeds leren zonder boos te worden blijven proberen. sneewbal effect krijg je dan bij de slimmere kinderen. na 6 maanden buikpijn, geen zin meer etc etc.
Hmm dat ewst ik helemaal niet... Wij weten niet beter dan dat ze het zo doet.. Want als je iets verkeerd schrijft... Dan is je hele tekening verprutst. Liever schrijft ze het op een ander blaadje... Als het heel moeilijk is knipt ze het uit en plakt het op de tekening... Anders schrijft ze het daarna heel voorzichtig over
plannen maken voor je iets doet is wel iets voor kleuters(dat zijn ze aan het leren, maar het is er wel; dat is dus spelen volgens de regels bijvrbeeld) maar iets op een andere wijze oefenen dan uiteindelijke doel. eerst een tekening maken en daarna het uitbouwen, of schilderen; dat is later dan 4 jaar.
Wat een onzin zeg. HET leergierige kind bestaat niet en juist spellen ( en het gebruik van me ipv mijn heeft niets met gebruik van de telefoon te maken) is altijd aan te raden. Nee, het is geen doodzonde maar waarom mag je er niet op gewezen worden? Waarom is onwetendheid in deze beter? TS: nogmaals... het is niet vervelend bedoeld. Het is veel meer een tip. Een voorlijk kind zal veel vragen stellen waarschijnlijk en dan is oa het verschil weten tussen me en mijn wel handig. Je moet het tenslotte wel kunnen uitleggen.
dank je voor de tip maar hoe ik op het forum schrijf of zo is mijn ding ik leer me kind heus wel dat het mijn is ipv me
cygnet: wat een prachtige tip! we verspreiden het! me/mijn; want zelfs de zeer hoog geleerden in dit land doen dat in hun emails, sms'jes, op internet(ik ken zelfs de meerdere nrc redacteuren die dat doen in hun persoonlijke correspondenties). ik weet dat het in Rotterdam veel vaker voorkomt dan in branbant bijvrbeeld. maar ja, in brabant zegt men de dingen zoals: 'hij is beter dan mij'. taalwetenschappers rekenen het tegenwoordig wel goed; op gebruik gebaseerde,plaatsgebonden onzuiverheden. internet telt tegenwoordig ook als een 'plaats' met eigen schrijf dialect/taalgebruik/taaltje. de zin: 'wat ik trouwens prima geloof' is ietsje erger dan 'me/mijn/mij' qua correct, zuiver taalgebruik. men kan niet 'prima' geloven als je het mij vraagt. het is wel verhelderend wat je allemaal schrijft. maar soms klink je teveel als een oude man die zich ergert en ergert en ergert..... ik schrijf dit ook niet omdat ik vervelend wil bedoelen. is ook een goed bedoelde tip. echt zo.
Ik zeg niks... Mbt me en mijn... Mijn mening is elke forumpost weer duidelijk Overigens.. Enigzins off topic.. Denk ik doordat het komt doordat veel mensen hier schrijven in spreektaal.
ik denk dat je juist op een forum of dergelijke zulke dingen kan doen als ik het nu in een zakelijke brief zou doen, dan mag je klagen wat mij betreft ik wou alleen maar advies over mijn dochter, niet over ME taal maar any way ..... dochter heeft 2 leuke dagen op school gehad. maandag of dinsdageen gesprek over hoe het gaat met haar op school dank jullie allen voor de reacties. ik ben een hoop wijzer geworden weet dat ik niet alleen sta maar weet ook dat er genoeg mensen zijn die alsnog mij veroordelen jammer !!!!! topic kan dicht
Maar het zou me toch ernstig verbazen als je je zelf gelooft...maar je zal wel veel overtuigingskracht hebben. En die ouwe man ergert zich niet, verbaast zich wel.