Klopt, we kregen op School een folder mee, je kunt ze dan maandelijks bestellen. Hier hebben ze ook de app van Borre, maar die is denk niet meer interessant voor jouw zoon (gericht op leren van letters en herkennen van letters in woorden)
ooo echt? ik ga zeker kijken. op school doet hij keurig mee met de lettertjes leren, woordjes noemen. het blijft nog wel heel erg leuk voor hem. hij speelt op computer nog steeds ook redfish soep! ken je deze website?is echt heel erg leuk.
Borre doet het hier ook goed. Wij kregen ook "Borre en de loopneus", inclusief een aanbieding. Maar daar doen we niets mee. Ze is lid van Rompompom en verder scharrel ik Borre boekjes op via een ruilmarkt op FB.
Heb mijn reactie weg gehaald. Stond niks negatiefs in tegen over jou hoor. Maar ik was wat te openhartig weer dat moet ik toch eens afleren.
Toevallig heb ik jouw verhaal gelezen... hier sluit zoonlief niet aan, hij is absoluut niet hb maar loopt wel 0,5 a 1 jaar voor volgens zijn rapport. Ik vind het lastig, hij speelt liever naast dan met. Hoop natuurlijk dat het goed komt.
Hb of niet. Als je kind maar gelukkig is en lekker in z'n vel zit. En uitgedaagd word waar en als het nodig is. En ik weet heel goed hoe het is om een kind te hebben die door omstandigheden op school gedragsproblemen heeft. Het was en is verschrikkelijk hoeveel onbegrip, verdriet en machteloosheid wij ervaren hebben. Er is gewoonweg geen tot weinig begrip voor ouders die hb kinderen hebben, ik ervaar het zelfs bij mijn ouders (helaas) maar ook bij bijv veel scholen. 2 % mag dan hb zijn! maar er zijn ook bijv mb kinderen die meer nodig hebben en dan spreek je al over zo'n 13,5 % dit houdt dus grofweg in dat de juf 2 kinderen in haar klas heeft die misschien meer nodig hebben. Maar om nog een klein beetje ontopic te blijven.. Meestal aan de manier van schrijven (vind ik) kun je al zien of het een opschepverhaal is, of dat er echt zorgen oid geuit worden. Vaak wordt diegene dan naar idd een andere site verwezen waar zij wel (h)erkenning krijgt.
Hier is het meestal andersom. Dochter schrijft hele 'verhalen'..en ik mag het ontcijferen. De spatie heeft ze nu gelukkig wel ontdekt, maar recht op een regel blijven is nog lastig
En van links naar rechts? Hier ging het aanvankelijk van links naar rechts en dan op de volgende regel van rechts naar links. Inclusief mee gedraaide letters. Soort van geheimschrift krijg je dan
Haha, nee dat niet. Wel spiegelbeeld letters, met name de s en de b/d. Het is vaak dat ze opeens zakt op een regel, dus halverwege op een regel lager doorgaat. En dan de volgende regel wel gewoon eronder door, zodat de 2e regel halverwege lijkt de horen bij het eerste deel uit regel 1 Meestal komen die zinnen ook opeens uit het niets, dus op een tekenvel. Lastig ook, zonder lijntjes natuurlijk. In haar 'schrijfboekje' is het iets makkelijk ontcijferen.
Hmm nee.. Dat doet ze nu wel regelmatig.. Maar voordat ze echt schrijfles kreeg gingen echt alle letters achterstevoren als ze "terug schreef". Best knap vond ik En je weet meteen waarom schooljuffrouw graag zien dat iedereen continu op dezelfde manier schrijft
off topik even: hier een link van ewald V.; heerlijke man toch, d grootste tegenstander van cito toetst en pushen van kinderen op school om te leren. ik weet nog dat je het over hem had ooit. maar had je deze lezing van hem gezien? hij legt zijn eigen fases idee uit. tot en met functioneel lezen. simpele testje om te kijken hoever je kindje is. hij ontcijfert iets dat een kindje opschreef in deze lezing.hahaha heel grappig. Ewald Vervaet: De kleuter is geen schoolkind (deel 2) - YouTube
dat heeft te maken met de ontwikkeling van de hersenen(spiegel functie; een object omkeren in de 3D ruimte in je hoofd; met je verbeeldingkracht) je staat tegenover je kind en vraagt waar is je rechter hand? t kind wijst het correct: HIER! en nu waar is mijn rechter hand? nou; omdat je tegenover hem staat wijst een kleuter je linkse hand. maar een 8 jarige(bijvrbeeld) draait zich om of doet een beweging naar je toe en dan pas kan hij je rechterhand aan wijzen. een HB(spatiel -ruimtelijk- denken) kind(sommigen) kan een object van alle kanten in eigen hoofdje bekijken en van alle kanten het omkeren,omdraaien. ik bedoel beter dan een gemiddeld intelligent kind.
sommige met 8 jaar anderen jonger en sommigen nog ouder. dus testen vrdat de ontwikkeling plaats vindt heeft weinig zin om te kijken wat n kind kan etc. kijk; alle testjes zijn slechts een vage indicatie als je het nog over een 6 jarige spreekt.