Zo boos!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door kimberly1989, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik zou van de meters toch even navragen voor de zekerheid.
    Ervaring leert helaas dat de oude meters vaak niet of onvoldoende afgelezen werden of uberhaubt geen verbruik registreerden.
    Daarom zijn er in de afgelopen 5 jaar massaal bij alle blokverwarming meters vervangen.

    Uiteraard kan ik er naast zitten, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

    En ondanks dat je overstapt naar een andere leverancier mag deze niet zomaar je maandbedrag drastisch verhogen.
    Zij kunnen in bepaalde programma's kijken wat je verbruik uit het verleden is en daarop het maandbedrag aanpassen naar beneden.
    Hoef je niet een jaar te wachten.

    Mijn vriend en ik werken al jaren in de energiebranche en wij stappen bijna elk jaar of 2 jaar wel over.
    Je kan op www.gaslicht.com kijken welke aanbieder op dat moment een leuke aanbieding heeft en hoe het met tarieven zit.
    Als je regelmatig even checkt kun je zomaar 350 euro terug krijgen als je overstapt.
    Let wel op of het inclusief of exclusief vaste kosten is (sommige aanbieders spelen smerige spelletjes daarmee, krijg je het bekende verhaal van appels met peren vergelijken)
     
  2. kimberly1989

    kimberly1989 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Bij de oude meters zijn ze langs gekomen om de standen op te meten.. Zo hebben we ook zelf de meters bekeken en standen opgeschreven zoals ze stonden toen wij hier kwamen wonen..

    Wat je zegt over maandbedrag van energiekosten, wist ik niet.. Ze konden het mooi vertellen en als leek weet ik natuurlijk niet wat wel en niet kan.. Maar goed, als het goed is krijgen we nu dan een bedrag terug ;)
     
  3. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Oh sorry, ik zie nu dat je vlak voor de winter bent overgestapt.
    Dat zou inderdaad verklaren waarom het zo hoog is.
    Maar alleen als je vlak na de winter ook je jaarafrekening krijgt en niet pas na 12 maanden.

    Bij de oude leverancier zou je dan namelijk middels de eindafrekening geld terug moeten krijgen (als het alleen zomermaanden zijn)
     
  4. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ja, klopt, de verkooppraatjes zijn vaak erg leuk.
    Vind het altijd weer leuk om zelf te bellen naar een klantenservice.
    Ik begin dan altijd alsof ik ongelooflijk blond ben.
    En dan na een minuut of 5 uitleg gooi ik er een paar woorden doorheen waarvan ze altijd stil vallen.

    Zo heb ik me vorig jaar onder 340 euro aanmaankosten uitgepraat.
    Die waren juridisch gezien niet terecht, maar dat duurde even voor dat dat arme meisje aan de telefoon dat in de gaten had.
    Ik kreeg bijna medelijden.
     
  5. kimberly1989

    kimberly1989 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Hahahahahahah ja, dat is mooi! Heb ik met mijn werk ook, maar wat betreft energie en dat soort zaken, kunnen ze me toch mooi in de maling nemen :p
    Eindafrekening was inderdaad ook gewoon in maart, maar de overstap heeft me toen geloof ik geld gekost, dus ga dat maar niet meer doen ;)
     
  6. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hele goede tip bij overstappen is:
    Stap over in de maand voordat je je jaarafrekening krijgt.
    Zo is je eindafrekening eigenlijk je jaarafrekening.

    En dan is 350 euro wel weer meegenomen!!
     
  7. kimberly1989

    kimberly1989 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Oohh dat is slim indd! Nou, die neem ik mee voor een evt volgende keer :)
     
  8. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat ze gaan zeggen als je belt.
    Dus ik blijf je topic nog even volgen.
    Als je vragen hebt over energie dan laat je het maar weten!!
     
  9. kimberly1989

    kimberly1989 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Lief!
    Zal morgen nog even posten wat ze zeggen! :)
     
  10. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dat dacht ik ook... Beetje vreemd om zo een brief te versturen. Meestal zit er toch ook een acceptgiro bij?
    Zou eerst checken of er vanuit de woningbouw echt van die brieven zijn verstuurd, je zou niet de eerste zijn die een valse rekening krijgt.
     
  11. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Mijn idee: wacht gewoon even tot morgen af. Ga niet meteen als een gek door die telefoon heen zitten gillen en hoor even wat ze te zeggen hebben.

    Ik maak zelf o.a. de afrekeningen stookkosten bij de woningbouw. Ja, er kan veel misgaan en nee, dat ligt vaak niet aan de mensen van de woningbouw, maar aan het bedrijf die de stukken aan moet leveren, in jouw geval Brunata geloof ik? De woningbouw neemt alles over van wat zij aanleveren, dus als het daar fout gaat komt het ook fout bij jou terecht. ;)

    Mocht de brief niet voor jou bedoeld zijn is het natuurlijk wel de fout van de woningbouw, maar als hij juist is komt alle info die er in staat uit aangeleverde stukken.

    Wat ik me alleen afvraag: je geeft aan dat je ergens vorig jaar nieuwe meters hebt gehad en dat ze rekenen van juni t/m juli. Waarom krijg je dan nu pas de afrekening? Heb je er geen tussendoor gehad welke op basis van je oude meter was? Dat gebeurd bij ons namelijk.
    Als hij alleen op basis van je nieuwe meter is kan het wel kloppen, want dan heb je nog maar zo weinig voorschotten betaald ten opzichte van je verbruik dat je daardoor zoveel bij moet betalen.

    Staat er niets in je brief over de warmtewet? Daardoor worden je afrekeningen ook in een andere maand afgerekend. Misschien dat daar al rekening mee gehouden is.

    Ok...eindconclusie: wacht morgen even af :D
     
  12. kimberly1989

    kimberly1989 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Uhmm goede tip vh gillen :p Inmiddels zo afgekoeld dat ik dat morgen wel kan :p
    Ze zijn altijd zo laat met de eindafrekening.. Streven is december, maar hadden een brief gehad dat het januari werd..
    Wat ik me herinner is dat ze verder zijn gegaan met de standen zoals ze op de vorige meter stonden.. Die hadden ze ook genoteerd..
    De brief die ik gehad heb is gwn vd woningbouw, nog niet de specficatie, dus morgen bellen en de specificatie afwachten, maar denk indd dat er iets mis is gegaan met info doorgeven..
     
  13. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hebben wij ook eens gehad. Ook blokverwarming en we gingen naar andere meters. Bleek dat we bij de oude meters een correctie hadden (iets van 30%) en bij de nieuwe meters dit dus niet meer was. Resultaat 455 euro bijdokken :(
     
  14. kimberly1989

    kimberly1989 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Nou, heb gebeld hoor en ze vinden het zelf gelukkig ook slecht dat de brief eerder is dan de afrekening en worden er al de hele ochtend over gebeld..
    Over het bedrag gaf ze meteen al aan dat we even goed moeten kijken wat wel/niet klopt, we dit op moeten schrijven en ze het dan laten onderzoeken..
    Volgens mij is er in het hele blok iets misgegaan en willen ze op deze manier iedereen bezwaar laten maken.. To be continued :p
     

Deel Deze Pagina