Marktplaats vraag, wie is verantwoordelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door mvl, 16 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Even een vraagje, ben aan het heen en weer mailen met een verkoper en wil jullie advies...

    Ik heb kleding gekocht en gisteren ontvangen, alleen mist er een heel gedeelte. Het is verstuurd met pakketpost om die zekerheid in ieder geval te hebben.

    Nu is de zak die zij verstuurd hebben, waarschijnlijk opengemaakt bij PostNL, en willen ze maar de helft vergoeden van de kleding die kwijt is.

    Het is in een papieren zak verstuurd met nauwelijks plakband eromheen. Dat is toch vragen om ellende, en had toch zo niet verstuurd morgen worden?
     
  2. Humava

    Humava Niet meer actief

    De verzender is zelf verantwoordelijk voor hoe hij/zij iets verpakt. Ik werk in een winkel met postnl balie en als iemand bij ons iets wil versturen moet diegene het zelf verpakken en als ze het niet (goed) willen dichtplakken dan is het hun risico.
     
  3. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Waarom niet? Hier gaat alles in papier.

    Ik vind post nl verantwoordelijk. Ik zet bij mijn ads altijd dat ik niet verantwoordelijk ben voor vermissingen bij de post. Want dan blijf ik bezig
     
  4. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier gister een badpakje via mp gekocht ontvangen in een soort boterham zakje met daarop een memo blaadje met het adres erop geplakt:(

    Ik snap dat niet en was dan ook zeer verbaasd dat het zonder schade aangekomen is bij ons.

    Mijn inzien is de verkoper verantwoordelijk voor het veilig verpakken van het pakketje...... En dat is een kartonnen tasje niet in mijn ogen;)
     
  5. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Je had kunnen kiezen voor verzekerd verzenden. Op die manier is het pakket tot 5500 euro verzekerd bij beschadiging.
    Bij gewoon verzenden is het eigenlijk eigen schuld ook al heeft de tegenpartij het slecht verpakt. (niet netjes natuurlijk)
    Maar mensen kiezen die optie nooit, aangezien die 2x zo duur is als normaal verzenden.
     
  6. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou niet weten waarom een papieren zak niet zou kunnen?
    Kaartjes ed worden toch ook met de post bezorgd?
    Er zijn ook kledingwebshops die het in een papieren zak verzenden.
     
  7. marieke3

    marieke3 Fanatiek lid

    11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Dat is helaas het risico om het via de post te laten verzenden. Hier plak ik alles met ducktape stevig dicht wat verzonden moet worden maar ik geef een optie dat het opgehaald kan worden, bij verzenden is het toch echt voor risico van koper.
    Zelf heb ik helaas ook een paar keer pech gehad dat het niet aankwam daarom haal ik dingen die boven de 10,- uitkomen altijd op.
     
  8. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Tsja, ik verzend zelf ook veel, maar altijd in plastic met veel tape eromheen, of in een kartonnen doos en dan heel goed dichtgeplakt.

    Daarom verbaasde ik me over de dunne papieren zak, waar nu dus een plastic tasje uitgehaald schijnt te zijn!

    Maar goed, eigen schuld dus, vinden de meesten..
    Ik vind dat eigenlijk alleen bij brievenbuspost, ik had verwacht met pakketpost deze ellende niet hebben...
     
  9. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Bij pakketten is het misschien nog wel erger. ik ben ooit eens een hele zending van 4 kerst pakketten kwijt geraakt ik verzend tegenwoordig bij voorkeur helemaal niets of het moet naar een bekende zijn
     
  10. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik vind het de verantwoordelijkheid van de verkoopster, zij had het deugdelijk moeten verpakken.

    Een dunne papieren zak met nauwelijks tape eromheen noem ik niet deugdelijk. Toen ik nog bij de balie van TNT werkte wees ik de klanten daar ook altijd op.
     
  11. ariel3

    ariel3 Actief lid

    27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik vind het de schuld van de verkoopster, omdat het vragen is om problemen als je een kledingpakket verstuurd in een dunne papieren zak met nauwelijks plakband eromheen. Maar ja kopen op marktplaats is gewoon altijd op eigen risico dus ik vind dat je al heel blij mag zijn dat ze de helft vergoedt.
     
  12. jollietje

    jollietje Actief lid

    9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    Ik vind dat je als verkopende partij er wel voor moet zorgen dat spullen degelijk verpakt zijn. Vaak kiezen mensen ook bewust voor pakketdienst, zodat ze er zeker van zijn dat de spullen ook aankomen. Het blijft natuurlijk wel risico voor de koper, maar zou het wel netjes vinden als ze je een deel vergoed van wat je mist.
     
  13. Humava

    Humava Niet meer actief

    Misschien een tip voor de volgende keer, je pakket aangetekend laten verzenden dat kost €8.05 dus maar €1.30 meer als gewone pakketpost maar dan is je pakket tot 500 euro verzekerd en dan kan je vermissing of schade wel verhalen bij postnl.
     
  14. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Dat ga ik maar doen, voor een eventuele volgende keer..
     
  15. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Je zegt dat je hebt laten verzenden met pakketpost om die zekerheid iig te hebben, maar hoe wilde je het anders laten verzenden? Als het niet door se brievenbus past, is het toch automatisch pakketpost? Het is slordig van de verkoper, maar helaas via mp, dus eigen risico.
     
  16. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Het is dan inderdaad automatisch pakketpost, dat snap ik, daardoor had ik dus meer kleding bij 1 iemand gezocht, zodat het geen brievenbuspost zou zijn, omdat dat nogal eens fout gaat, maar nu dus ook bij pakketjes, dat is hier voor het eerst dat ik dat meemaak...

    Als koper kun je toch niet zien hoe een verkoper een pakketje verstuurd, beetje kort door de bocht om daar als koper voor aansprakelijk te zijn...

    Maar goed, we zullen zien wat de oplossing gaat worden..
     
  17. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #17 lovewinnie, 16 feb 2014
    Laatst bewerkt: 16 feb 2014
    Vind de schuld liggen bij de verkoper. Ons postkantoor neemt zelfs geen zakken meer aan. Alles moet stevig in goed dicht geplakte doos zitten. Ook bij basis verzenden. Vind dit een goede zaak. Dozen zijn bijna bij elke supermarkt te krijgen en het is taak van de verkoper om het zo te verzenden dat kans op schade minimaal is. Volgens de wet ligt de verantwoordelijkheid ook bij de verzender ook al zeggen zij voor verkoop dat risico voor koper is

    Is het zo dat hun verZekerd wilde sturen en jij zegt nee doe maar standaard dan is het eigen schuld
     

Deel Deze Pagina