Gewoon om even te zeuren hoor maar ik heb het nu al paar keer meegemaakt en het blijft irritant. Vanavond ga ik samen met ons zoontje van 4 jaar naar de speelgoedwinkel. Hij wilt graag een vriendenboekje van Cars en heel soms moet het kunnen dat hij zomaar wat krijgt. Wel heb ik een duidelijk budget in gedachten. Eenmaal in de winkel hebben we ze zo gevonden. Er liggen nog 2 boekjes van Cars en samen met mijn dolblije zoon ga ik richting de kassa. Ik dubbel check nog het prijskaartje voor het schap: Cars vriendenboekje 6,95. Keurig binnen het budget. Aangekomen bij de kassa scant een vriendelijk meisje het boekje. Dat wordt dan 10,95 mevrouw! Huh wat zeg je, dat klopt niet hoor. Op het prijskaartje staat 6,95. Ze loopt terug naar het schap en komt terug met het kaartje. Het staat er duidelijk. Klopt mevrouw, maar toch is hij 10,95. Ondertussen zie ik dat onze zoon steeds angstiger begint te kijken. Ik vraag of ze er iemand bij kan roepen maar de leidinggevende blijft ook bij zijn standpunt. Op het kaartje staat het inderdaad maar de kassa geeft wat anders aan. Uit principe en ook met mijn budget van 10 koop ik het boekje niet. Eindresultaat is een verdrietig kind en ik vraag me af of het nou zo moeilijk was voor hun om hun fout toe te geven en dat boekje mee te geven voor 6,95. Ik heb beloofd om morgen naar een andere speelgoedwinkel te gaan met onze zoon. Zo heerlijk ongegeneerd zeuren!
Je hebt wel een punt, alleen had ik t wel gekocht om mijn zoon niet verdrietig te maken. En dan had ik de keer erna wel een goedkoper of helemaal geen cadeautje gekocht.
Volgens mij hoort de winkel jou dit te verkopen voor de prijs die jij gezien hebt? (Althans in de winkel waar ik werk doen we dat wel) Hun fout, moeten ze maar de juiste prijs op het kaartje zetten..
De prijs die de kassa aan geeft klopt staat ook bij de kassa aangegeven als het goed is. Il had om die 95 cent echt geen stampij gemaakt en mijn zoon gewoon blij gemaakt met zijn boekje
Tja irritant maar heel eerlijk had ik dat boekje gekocht! Of was meteen naar een andere gaan kijken....
We zijn naar een andere winkel geweest maar daar hadden ze niets. Ik vond op dat moment mijn principes belangrijker. Ik had gewoon geen zin om nog dat boekje daar te kopen.
Als het een reëel prijsverschil is moeten ze het voor 6,95 verkopen Maar als het niet reëel was dan mogen ze de scanprijs hanteren. 6,95 of 10,95 voor een vriendenboekjes is reëel Maar bijvoorbeeld 6,96 voor een kast die eigenlijk 69,50 is dan hoeft de winkel niet het schip in te gaan
Dat mag niet eens, ze moeten de klant gelijk geven en het voor die prijs mee geven wat erop stond. Zo verliezen ze klanten!
Misleidend dat zeker, maar ik had mijn principes even aan de kant gezet als ik zie dat mijn zoontje er verdrietig van word. Ik had het dan toch meegenomen.. Beloofd is beloofd..
Dit dus, ze moeten het in principe voor de lagere prijs meegeven. Zo is de wetgeving, heb ik begrepen.
Welke speelgoedwinkel was dat? in de webwinkel van intertoys staat hij wel voor 6,95. Cars Vriendenboekje 834670
Ik vond het overigens ook heel erg sneu voor ons zoontje hoor. Ging met een enorm rot gevoel de winkel uit. Maar heb hem uitgelegd dat het boekje uiteindelijk toch te duur was. Dit was uiteindelijk ook goed en toen ik vertelde dat we morgen verder gingen kijken was zijn verdriet ook zo over. Maar ik vind het gewoon zo vervelend. Ik heb het vaker meegemaakt en weet eigenlijk helemaal niet wat je 'rechten' hierin zijn als klant zijnde.
Maar TS had een budget van 10 euro, dus uiteindelijk gaat ze maar 0,95 cent over haar budget heen. Lastig dit TS. Je wilt je kind niet teleurstellen, maar uiteindelijk wil je hem ook niet leren zo overstag te gaan. Gelukkig gaat je zoontje er goed mee om, maar ik denk dat ik toch overstag zou gaan. Maar die 4 euro ging ik dan morgen wel terughalen, wetende dat ie online ook 6,95 is.