openbaar borstvoeding geven kan wel/niet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kleinmonster, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

in het openbaar voeden

  1. ja hoor een moeder moet doen wat ze moet doen

  2. ja hoor maar ik zie het liever niet

  3. nee, waarom moet dat

  4. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. fafa

    fafa Niet meer actief

    Okee, ja, als je zo bovenop iemands lip zit, is het wel netjes om te vragen. Maar zouden ze dan ook eerlijk antwoord geven als ze het eigenlijk niet zo prettig vinden? Dat zou ik dan weer niet durven.

    Iedere vergelijking die je maakt gaat natuurlijk op allerlei punten krom, maar stel dat iemand in een drukke LaPlace noodgedwongen aan mijn tafeltje komt zitten en vraagt of ik er bezwaar tegen heb of ie even insuline spuit (nodig op dat moment, functioneel naakt - tot zover de vergelijking) dan zou ik eigenlijk denken: "ehh, nou liever niet" Maar ik zou zeggen: "nee tuurlijk, geen enkel probleem!"
     
  2. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Op een drukke verjaardag open en bloot gaan voeden, terwijl het ook discreet kan of boven, doet zij wel uit trots. Ik ken haar al jaren.
    En natuurlijk mag je ergens trots op zijn. Maar sommige mensen vergeten (logisch misschien als je op een enorme roze wolk zit?) dat niet iedereen het alleen maar mooi en natuurlijk vindt..
    Persoonlijk ben ik natuurlijk ook wel eens trots, maar ik heb ook altijd wel door dat dat voor anderen iets heel normaals is, no big deal of zelfs irritant kan zijn. Daar probeer ik wel een beetje rekening mee te houden ;)
    En soms heb ik er ook lak aan hoor, haha. En dat mag van de voedende kant natuurlijk ook :p Maar ga niet zeggen dat het onzin is en bladiebla, het is ook een mening.
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die weken in een jaar dat een melkkoe droog staat houdt ze grote uiers hoor!
     
  4. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Daar heb ik dan weer minder problemen mee dan een voedende vrouw, haha!

    Maar je hebt gelijk, vaak wordt er dan idd niet eerlijk geantwoord. Al merk je vaak wel aan de manier waarop iemand reageert of ze t menen of niet.
    Maar als je twijfelt (en er is een andere optie), dan zou ik het dus niet doen. Als het niet anders kan, dan is het wel zo netjes om het even aan te kondigen. Als iemand er echt problemen mee heeft, dan kan die heel discreet wegglippen (zonder t te hoeven zien).

    Het zou toch ook best raar zijn, als iemand 'heel discreet' insuline oid zou gaan spuiten. Sommigen mensen kunnen daar ook écht niet tegen (=schrikken net zo, als ik als 9 jarige van buurvrouw boobie).
     
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.808
    5.943
    113
    Vrouw
     
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw

    Volgens mij heb ik nog nooit zo vaak een quote van mijzelf voorbij zien komen op zp, alleen jammer dat het bovenstaande op een of andere manier totaal overgeslagen wordt?
    Volgens mij was dat namelijk het belangrijkste van het hele verhaal.

    Daarnaast zal ik ook nooit zeggen dat moeders die kv geven slechte moeders zijn, sterker nog mijn kinderen hebben ook wel eens wat kv op en ze leven echt nog steeds hoor. ;) Alleen geef ik de voorkeur aan bv, omdat ik dat beter vind.

    Het lijkt mij in elk geval fijn (soort van ideale wereld gevoel?) als mensen geen commentaar hebben en het gewoon respecteren of je je kindje voedt, ongeacht of dit de borst of de fles is. En als het de borst is, dan lijkt mij het logisch dat je als moeder zijnde ook rekening houdt met de omgeving dus niet je gehele decolleté naar buiten gooit zoals op die ene foto.

    Zo amen, ik hoop dat iedereen nu gerust kan slapen!
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #387 dirksmama, 27 feb 2014
    Laatst bewerkt: 28 feb 2014
    Ik heb nog nooit iemand zo in het openbaar zien voeden.

    Of toch wel...in een kerk...of een museum...:D

    Maria Lactans | Pinterest
    http://1.bp.blogspot.com/-jqh4IUKFGjo/UGgFlV0f8CI/AAAAAAAAAWE/_ER78AAByWM/s1600/Maria+geeft+haar+kind+de+borst+Maria+lactans+B.png

    Ik geef links zodat men zich niet hoeft te storen aan de blote borsten van Maria. Heeft echt heeeeeelemaal niets te maken met dat ik na al die jaren ZP nog steeds niet snap hoe je een directe foto plaatst hoor ;)
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Doe jij dat thuis niet? Hoe ga je dan van de douche naar de slaapkamer?
    Wij lopen thuis wel gewoon bloot rond hoor. We zetten dan niet de deuren en ramen wijd open. Maar binnenshuis is binnenshuis. Ik wil niet dat mijn kinderen een onnatuurlijke angst voor bloot ontwikkelen.
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Afgaand op wat je hier leest hebben die nooit plaatsgevonden.

    Past echt niet in het beeld dat men in het buitenland van Nederland heeft. Mijn Amerikaanse buren denken serieus dat in Nederland iedereen blowt, vrije seks heeft en zodra het even kan (en ook als het niet kan) uit de kleren gaat.
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij een peuter gaat het niet alleen meer om voeden, maar ook op opvoeden. Waar je om borst vraagt en hoe je daar om vraagt is een kwestie van opvoeden. Noodsituaties daargelaten. Ik heb een peuter die zich erg pijn gedaan had nooit een borst geweigerd. Omdat bv nou eenmaal niet alleen troost, maar ook bewezen pijn vermindert.
     
  11. fafa

    fafa Niet meer actief

    Waarom komt die melkkoe toch telkens voorbij als we het hebben over of dieren van nature ook buiten de lactatieperiode om grote 'borsten' hebben? Aan een melkkoe is toch weinig natuurlijks? Dat is een door mensen vervormd beest... die mag helemaal meedoen in de discussie! Iemand enig idee hoe oeros-koeien-uiers eruitzien? *gaat nu googelen*
     
  12. fafa

    fafa Niet meer actief

    De uiers van de koe waren klein en nauwelijks zichtbaar.

    zegt wikipedia over de oeros. Dus daarmee is de mens nog steeds de enige met altijd grote borsten
     
  13. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn zoontje 25 maanden was, zaten we in het vliegtuig dat de hele tijd aan het stijgen en dalen was en hij krijsde het uit van de oorpijn!!
    Ik hem hem zonder me te bedenken aangelegd. Zaten op rij 1 en er stond een rij bij de toiletten. Als je daar staat, kijk je een beetje om je heen, de meeste mensen keken van: 'oh ja, dat kindje krijgt de borst'. En van heel veel mensen kreeg ik een bemoedigend knikje.
    Ik heb wel regelmatig in park of bos gevoed en ook in Blijdorp bij de vijver op de bankjes, maar ik heb echt nooit een rare blik gehad van mensen, als ze het al zagen.
     
  14. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Nou zeg, daar ben ik het dus echt niet mee eens. Ik heb ook voor bv gekozen, maar een vriendin van mij heeft gelijk voor kv gekozen. Prima hoor, dat kindje is nu 3 en gewoon gezond.
     
  15. Nou ehmz… Ik was vorige week in de sauna en je ziet toch echt dat het grootste gedeelte van de vrouwen nog gewoon vrij kleine borsten heeft hoor ;)
     
  16. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, ik ook weer.. Snik. En ik had me weer zo verheugd op de borstvoedingsperiode. Eindelijk weer grote tieten. Want daar gaat het borstvoedende vrouwen uiteindelijk allemaal om natuurlijk ;) tenminste wel als ik sommige andere reacties hier moet geloven.

    Maar nee hoor: 't Is nog steeds datzelfde bescheiden B-cupje dat ik al sinds mijn 15e heb. Bij de oudste heb ik trouwens wel een tijd met een volle C-cup rondgelopen. Maar meer dan dat is het -afgezien van de kraamweek... Criminelen wat gebeurt er dan met die dingen zeg!!!- nooit geweest. Maar goed: ook vrouwen die niet voor borstvoeding kiezen hebben dat, dus dat kun je een vrouw toch moeilijk verwijten.
     
  17. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Oh, die had ik gemist.. Dat je een baby 'gewoon' kunt afleren om steeds aan je kleren te trekken en om voeding te vragen..
    Daar ben ik het pertinent mee oneens.

    Mijn dochter heeft de hele bv periode, 15 maanden lang dus, zodra ik haar tegen me aan had, dat ze direct begon te zoeken, happen, aan mijn kleren trekken. Ze claimde me enorm. Echt dwingend en altijd 'zeuren', veel huilen. Eten eten eten.

    En zodra ik (noodgedwongen) moest stoppen, was dat binnen een paar dagen over. Ze vroeg er helemaal niet meer om, nooit meer. Ik kon haar eindelijk op me leggen, naast me in bed bijv, zonder dat ze direct begon te zoeken.
    Wel heeft ze nog lang veel gezeurd om eten tussendoor, maar dat was echt veel en veeel makkelijker uit te stellen, 'nee' tegen te zeggen. Ik vond het echt een verademing.

    Of het is af te leren, misschien bij sommige kinderen wel. Maar voor mij kwam het echt over als een verslaving, een hele hardnekkige ;). Misschien een gezonde verslaving, maar zelf vond ik het niet erg prettig.
     
  18. Scorpio99

    Scorpio99 Actief lid

    11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik begrijp het gevoel van Hendrieke wel, ze geeft bv, wat in mijn ogen de beste voeding is, en vind het jammer dat andere vrouwen hun baby dat niet geven.
    Er zijn veel redenen waarom vrouwen kv kiezen maar ik lees vaak 'ik moet er niet aan denken' of 'ik wik mn lichaam terug'.
    Je verantwoordelijkheid eindigd niet na 9 maanden.. Dus ja ik vind het ook wat zielig voor die kindjes dat bv, wat zo natuurlijk is, hun ontnomen wordt omdat de moeder het niet wil.
    (nu laten we even de gevallen van vrouwen die echt geen bv kunnen geven buiten beschouwing)

    Dit is overigens mijn kijk erop en die zal niet veranderen want iedereen heeft recht op een eigen mening. Maar ik zal nooit op een vrouw die flesvoeding geeft afstappen om haar de les te leren. Het is haar kind, niet de mijne. Maar het blijft jammer
     
  19. soefdeboef

    soefdeboef Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Gelukkig heb ik gisteren heerlijk kunnen voeden en heb ik ( bijna ) niet hoeven denken aan de omvang/ vorm en de benamingen die hier voorbij kwamen...
    Nee mijn kleintje aaide met haar handje over mijn borst, kreeg lekkere melk en ik kan er ook nog andere prematuur geboren kindjes mee voeden...
    Ik hoop niet dat jullie je eigen wereldbeeld van grotere borsten ook overbrengen aan jullie kinderen!
    Ik hoop dat mijn kinderen later ook net als ik kunnen accepteren dat ze mooi zijn zoals ze zijn en dat ze daar niets aan hoeven veranderen...
    Goed voorbeeld doet goed volgen ;)
     
  20. Henrieke1984

    Henrieke1984 Niet meer actief

    Vooral de smoesjes die sommigen verzinnen, heb geen genoeg voeding (heb je het laten onderzoeken), of dan kan ik niet gaan en staan waar ik wil.
     

Deel Deze Pagina